Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Hadde planlagt å dra på ferie med kjærest og mine/hans barn hjem til hans familie nordpå i sommer. Men nå skal de pusse opp i huset slik at ikke vi kan bli med han. Vi har vært sammen i litt over ett år, men jeg har aldri møtt hans familie grunnet vel. Tilstanden slik den er. Broren hans har sagt til han at hun syns han burde ta det rolig på kjærestefronten ettersom han var uheldig sist. Så nå føles det som denne oppussingen var veldig beleilig. Jeg vet ikke, er det dumt av meg å tenke sånn? Han syntes visst det var helt greit han å ikke feriere sammen, mens jeg ble veldig skuffet. Han blir å dra likevel. Burde jeg bare la det ligge eller er det innafor å si at dette syns jeg faktisk var veldig kjipt? Anonymkode: 7c54f...6ba
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Dere kan vel dra uansett? De har hoteller, rorbuer, hytter, boliger til leie på Airbnb osv i Nord-Norge også. Anonymkode: 2427c...71a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Det er vel ikke unaturlig å tenke at det er praktisk for dem å pusse opp huset når de har ferie, og at de kanskje ikke er så hjerta på å ha ei de ikke kjenner m/ barn boende hos seg midt i kaoset. Det er ikke sikkert det handler om deg i det hele tatt. Anonymkode: 93f55...dc7
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Dere kan vel dra uansett? De har hoteller, rorbuer, hytter, boliger til leie på Airbnb osv i Nord-Norge også. Anonymkode: 2427c...71a Joda, men jeg fikk litt følelsen av at det var ubeleilig at vi kom nå. Han foreslo jo ikke noe sånt selv, det var bare at ja det passet ikke denne sommeren. HI Anonymkode: 7c54f...6ba
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 At de skal pusse opp i ferien kan man forstå. Samme med at det da kan passe dårlig å få besøk av flere personer ekstra. Men dette har trolig også noe med familieforholdene hans å gjøre, mer enn deg. Det jeg stusser mest på er at han sier til deg at hans søsken har sagt til ham at han bør ta det rolig fordi han har vært uheldig tidligere. Nå har dere vært sammen over et år, og det er fremdeles noen måneder til ferien. Da tenker jeg det er naturlig å møte familie. Når kjæresten din ikke foreslår at dere kan bo på annen måte, ikke vurderer det en gang, da stusser jeg på hele greia. Dere kunne jo bodd i telt for den del. Men kanskje ikke kjekt for ham hvis familien hans ikke vil møte deg. Trenger ikke være så galt ment fra din kjærestes side, men han virker litt tankeløs når han videreformidler til deg hva familien har sagt om hans tidligere forhold. Det er en form for ansvarsfraskrivelse. Hadde vært bedre om han forklarte at de har bestemt seg for å pusse opp i sommer og at det rett og slett ikke er plass til så mange gjester, at dere heller får ta det en annen gang hvis dere ikke har råd til å bo på annen måte der. Dere har planlagt ferie sammen, nå slår han bare en strek over den felles ferien dere skal ha, uten å snakke mer med deg om det, uten å høre om dere kan finne en annen løsning, uten å snakke med deg om hva du i så fall gjør. Det får meg til å tenke at det kanskje ikke er rart om han har "vært uheldig" tidligere. Mulig jeg er for kritisk, men stusser på at han ikke snakker mer med deg om det som er viktig her, og måten han snakker med deg på. Anonymkode: f04a4...7e0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Å ha en kjæreste med egne barn boende i ferien hadde jeg også kviet meg for, det blir veldig tett, særlig om man da ikke har noe god kjemi. Men veldig rart at ikke familien hans eller han selv anbefaler dere å bo f.eks i en leid hytte e.l. og kan komme på besøk og bli kjent. Anonymkode: f2909...1d5
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Lov å bli skuffa. Men vet du, jeg har ingen interesse av barna til min brors nye kjæreste. Ikke på nåværende tidspunkt da de bare har vært sammen ett års tid. Å få de på besøk med da fem barn et noe jeg ikke er interessert i. Har sagt til broren min at vi får starte med å bli kjent med henne før hun kommer trekkende med barna sine. Å huse åtte barn og fire voksne gidder jeg ikke. Anonymkode: 7d8a3...4ae
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Lov å bli skuffa. Men vet du, jeg har ingen interesse av barna til min brors nye kjæreste. Ikke på nåværende tidspunkt da de bare har vært sammen ett års tid. Å få de på besøk med da fem barn et noe jeg ikke er interessert i. Har sagt til broren min at vi får starte med å bli kjent med henne før hun kommer trekkende med barna sine. Å huse åtte barn og fire voksne gidder jeg ikke. Anonymkode: 7d8a3...4ae Om du er HIs svigerinne - hvordan mener du din brors håndtering av dette overfor kjæresten er? Hvordan er din brors kjærestehistorie? At han har vært "uheldig" med kjærester tidligere, det er noe alle kan være, men ser du at måten han kommuniserer med sine kjærester kan være sterkt medvirkende til at han er såkalt "uheldig" i kjærligheten? Hvordan tenker du at dere i familien kan bli kjent med hans kjæreste uten barna, når det er så store avstander? (Jeg forstår at det kan være vanskelig å ta flere ukjente barn inn, men hadde det ikke vært naturlig at din bror i det minste foreslo en annen løsning slik at dere kunne bli kjent?) Anonymkode: f04a4...7e0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 Jeg tror jeg også ville ønsket å bli kjent på en annen måte enn en lang sommerferie med ørten barn tilstede. Kan ikke dere reise dit på en kort visitt? Anonymkode: 518ec...fb8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #10 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde planlagt å dra på ferie med kjærest og mine/hans barn hjem til hans familie nordpå i sommer. Men nå skal de pusse opp i huset slik at ikke vi kan bli med han. Vi har vært sammen i litt over ett år, men jeg har aldri møtt hans familie grunnet vel. Tilstanden slik den er. Broren hans har sagt til han at hun syns han burde ta det rolig på kjærestefronten ettersom han var uheldig sist. Så nå føles det som denne oppussingen var veldig beleilig. Jeg vet ikke, er det dumt av meg å tenke sånn? Han syntes visst det var helt greit han å ikke feriere sammen, mens jeg ble veldig skuffet. Han blir å dra likevel. Burde jeg bare la det ligge eller er det innafor å si at dette syns jeg faktisk var veldig kjipt? Anonymkode: 7c54f...6ba Merkelig at du får dette til å handle om deg... De skal pusse opp, det handler jo ikke om deg! Anonymkode: 24b26...570
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 At de ikke vil ha en hel gjeng på besøk når de skal pusse opp er veldig forståelig. Når du i tillegg ikke har møtt de før og de ikke kjenner deg, skjønner jeg at de kvier seg enda mer. dere kan vel dra på ferie nordover hvis dere ønsker det? Leie dere inn på diverse overnattingssteder...? Anonymkode: 0f5cb...7c8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Lov å bli skuffa. Men vet du, jeg har ingen interesse av barna til min brors nye kjæreste. Ikke på nåværende tidspunkt da de bare har vært sammen ett års tid. Å få de på besøk med da fem barn et noe jeg ikke er interessert i. Har sagt til broren min at vi får starte med å bli kjent med henne før hun kommer trekkende med barna sine. Å huse åtte barn og fire voksne gidder jeg ikke. Anonymkode: 7d8a3...4ae Dette👍🏻 Anonymkode: 42b85...c8b
HeiteH Skrevet 14. april 2021 #13 Skrevet 14. april 2021 Man legger seg da ikke inn hos folk man aldri har møtt i dagevis! Lei en hytte eller bo på hotell!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #14 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Om du er HIs svigerinne - hvordan mener du din brors håndtering av dette overfor kjæresten er? Hvordan er din brors kjærestehistorie? At han har vært "uheldig" med kjærester tidligere, det er noe alle kan være, men ser du at måten han kommuniserer med sine kjærester kan være sterkt medvirkende til at han er såkalt "uheldig" i kjærligheten? Hvordan tenker du at dere i familien kan bli kjent med hans kjæreste uten barna, når det er så store avstander? (Jeg forstår at det kan være vanskelig å ta flere ukjente barn inn, men hadde det ikke vært naturlig at din bror i det minste foreslo en annen løsning slik at dere kunne bli kjent?) Anonymkode: f04a4...7e0 Jeg mener ingenting om håndteringen. Vi har bare hi sine ord. Hvordan denne planleggingen har foregått vet jeg ikke. Kanskje kjæresten hadde sagt ja det hadde vært gøy og hi hører, ja det skal vi. Uansett, stuck en uke eller flere med fremmed dame og barn er uaktuelt. I disse koronatider er det jo umulig å møtes. Så da får man ta det når det passer seg. Jeg er i alle fall klinkende klar på at først dama og så barna. Anonymkode: 7d8a3...4ae
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #15 Skrevet 14. april 2021 Hvor gamle er dine og hans barn? Hvor mange har dere totalt? jeg synes kanskje det er frekt å stille med egne barn på første overnatting. Hva å foreslå at du blir med på ferie når dine barn er hos sin far? Jeg forstår godt foreldrene hans som ikke vil ha huset invadert av unger. har dere invitert hans foreldre på overnatting hos dere? Anonymkode: 85c41...8a3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #16 Skrevet 14. april 2021 Hvem skulle dere sovet hos da, hans søsken eller hans foreldre? Regner med han har planlagt dette med deg og tatt det som en selvfølge at hele gjengen var velkommen til å overnatte, også var dere ikke det likevel når han hørte med familien sin? Det er litt invaderende å komme med nykjæreste som ingen har møtt, og hennes barn, på overnatting en hel ferie altså. Dere burde ha tatt inn et annet sted, leid hytte, hotell e.l. og besøkt familien hans, da hadde dere nok vært velkommen alle sammen. Men enig med henne over, start med å invitere hans familie til dere, så får de møtt deg og blitt kjent med dine barn før du kommer på overnatting dit. Anonymkode: f2909...1d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå