Gå til innhold

Narkose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt skal legges i narkose pga en undersøkelse. Jeg gruer meg voldsomt.

Er det farlig å bli lagt i narkose? Er det noen komplikasjoner som kan oppstå? Hvor stor risiko er det forbundet med det?

Anonymkode: dd95b...ae4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ytterst få er allergisk, men det er veldig, veldig sjeldent. Det er som regel null problem. Av mine fire barn har tre av dem vært i narkose, to av dem flere ganger. Det er ikke noe problem. De er litt trøtt etterpå, men ikke verre enn det. 

Anonymkode: 87ac7...24f

Skrevet

Det settes veneflon før narkose slik at adrenalin kan gis ved en evt allergisk reaksjon. Det verste er i det barnet sovner. De blir utrolig tunge i kroppen. Ikke for å skremme deg, for å gjøre deg obs. Det kan altså se ille ut, men sjansen for at noe skjer er så og si ikke-eksisterende. Dette gjøres hver dag.

Anonymkode: 337eb...6cf

Skrevet

Det sitter en anestesilege der hele tiden og følger med, skulle en reaksjon oppstå behandles det med en gang.

For en undersøkelse er det også en veldig lett narkose de får.

Datteren min hadde en operasjon på et par timer, da får de en dypere narkose, men det gikk helt fint. Hun lå selv på bordet da den ble satt så hun bare sovnet, mindre barn kan du ha på fanget til de sovner.

Da hun våknet var hun veldig trøtt og groggy, men det var ikke ekkelt. Tror de får kvalmestillende alle sammen, så ingen kvalme eller ubehag for henne heller. Da hun våknet litt til fikk hun en pinneis og var strålende fornøyd hun.

Risikoen ved narkose i dag er minimal, så ikke tenk på det. Og ikke vær redd, barnet fanger opp din engstelse og blir redd selv. Prøv å være rolig og trygg, så det blir en god opplevelse for barnet.

Anonymkode: d2a30...5d7

Skrevet

Tusen takk for god informasjon ❤

Godt å høre. Skal gjøre alt for å ikke vise noe redsel ❤

Skrevet

Minstemann her er prematur og var i narkose 3 ganger som bitte liten. Den første gangen var han vel under ett kilo. Det gikk fint alle gangene. Han skulle opereres i hovedbygget og da sendte de med en anestesilege fra barneavdelingen som er med hele veien. Har selv tatt narkose. Det var hastenarkose der det ikke var tid til å kjenne at jeg sovnet. Jeg tålte narkosen godt og synes det var som en deilig ettermiddagslur. 

Anonymkode: 9c2ff...794

Skrevet

Jeg syntes også det var skummelt, heldigvis var det mannen min som var med, jeg er så pysete når det gjelder sånne ting, å gråter når gutten min gråter. Men det gikk veldig fint, gutten min fikk en beroligende sprøyte i nesen fordi han er veldig hysterisk når det kommer til sykehus å sånt, så det gjorde at han ble enda trøttere. Han var veldig veldig trøtt når han kom hjem å sov å var skikkelig kosete hele ettermiddagen/ kvelden. Sovnet kl 3 natten etter 😉

Anonymkode: 1dc34...e49

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg syntes også det var skummelt, heldigvis var det mannen min som var med, jeg er så pysete når det gjelder sånne ting, å gråter når gutten min gråter. Men det gikk veldig fint, gutten min fikk en beroligende sprøyte i nesen fordi han er veldig hysterisk når det kommer til sykehus å sånt, så det gjorde at han ble enda trøttere. Han var veldig veldig trøtt når han kom hjem å sov å var skikkelig kosete hele ettermiddagen/ kvelden. Sovnet kl 3 natten etter 😉

Sprøyte i nesen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Sprøyte i nesen?

Vil tro det var en type spray. 

Anonymkode: 675db...ec0

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Sprøyte i nesen?

De har en beroligende medisin barn kan få som nesespray. De gir den før noe som helt sprøyter kommer frem om barnet er engstelig.

Anonymkode: d2a30...5d7

Skrevet

Ja det var sikkert en spray, bare gutten min som har fortalt at han fikk sprøyte i nesen, for han syntes sikkert at de såg ut som en sprøyte 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja det var sikkert en spray, bare gutten min som har fortalt at han fikk sprøyte i nesen, for han syntes sikkert at de såg ut som en sprøyte 🙂

Åja ❤

Skrevet
On 4/14/2021 at 9:53 AM, Anonym bruker said:

Barnet mitt skal legges i narkose pga en undersøkelse. Jeg gruer meg voldsomt.

Er det farlig å bli lagt i narkose? Er det noen komplikasjoner som kan oppstå? Hvor stor risiko er det forbundet med det?

hysterisk

Anonymkode: e0826...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...