Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Jeg skal kjøpe nye møbler til kontoret. Firmaet mitt har innkjøpsavtaler, så jeg forholder meg til en leverandør. Har invitert selger hit for å få hjelp og slik at han kunne ta mål. Han hadde ikke med brosjyrer. Får tilbud på mail. Finner ingen av møblene på nettsiden deres. Da jeg etterspurte bilder fikk jeg tilsendt link til en dansk nettside. Klarte ikke å finne bilder av det jeg skulle ha i mine farger. Inviterte meg selv inn til selgers arbeidsplass. Der var det ingen utstilling, men vi gikk litt rundt blant arbeidsplassene og han pekte ut ting som LIGNET på det som var aktuelt for meg. Nå har jeg tatt kontakt på nytt og spesifisert hva jeg kunne tenkt meg, og sa jeg ønsket bilder. Får et nytt tilbud, uten bilder. Googler produktnavnene, men får jo ikke treff i mine farger. Er det slik en må forvente at det er? Jeg vil gjerne se akkurat hva jeg skal kjøpe. Frustrert! Anonymkode: ec80f...8d8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Ja det høres seriøst ut 🤪 Spør han om han kjøper ting hjemme uten å vite hvordan noe ser ut. Anonymkode: 623a5...ca1
the amazing spidermamma Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Så utrolig dårlig service! Du blir jo overhodet ikke tatt seriøst. Tenker de at innkjøpsavtalen er i boks uansett, så da trenger vi ikke å anstrenge oss? Er det et stort firma du jobber i? Jeg ville ha tatt dette opp et nivå, fått noen som er høyere opp enn deg til å ta en telefon til hans overordnede. Enten er det selgeren som er utrolig lat, eller så er det hele firmaet som er useriøst. Du skal da ikke være nødt til å google rundt for å finne produktene som de (kanskje?) selger. Jeg kjøper inn varer fra ulike leverandører, og jeg tror faktisk at i et sånt tilfelle ville jeg ha bedt firmaet om en annen kundekontakt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 the amazing spidermamma skrev (1 minutt siden): Så utrolig dårlig service! Du blir jo overhodet ikke tatt seriøst. Tenker de at innkjøpsavtalen er i boks uansett, så da trenger vi ikke å anstrenge oss? Er det et stort firma du jobber i? Jeg ville ha tatt dette opp et nivå, fått noen som er høyere opp enn deg til å ta en telefon til hans overordnede. Enten er det selgeren som er utrolig lat, eller så er det hele firmaet som er useriøst. Du skal da ikke være nødt til å google rundt for å finne produktene som de (kanskje?) selger. Jeg kjøper inn varer fra ulike leverandører, og jeg tror faktisk at i et sånt tilfelle ville jeg ha bedt firmaet om en annen kundekontakt. Jeg jobber i en kommune, så vi er en stor kunde. I utgangspunktet skulle jeg kjøpe nye møbler til hele kontoret. Pult, skranke, bokhyller, sidebord osv. Vurderer stekt å bare kjøpe pulten (hev/senk) og la resten være som det er. Klarer ikke å se at det han foreslår er finere enn det jeg har i dag uansett. Kanskje det hadde hjulpet med en tegning og skikkelige bilder av serien. Ikke uskarpe bilder fra Google i feil farge. Anonymkode: ec80f...8d8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber i en kommune, så vi er en stor kunde. I utgangspunktet skulle jeg kjøpe nye møbler til hele kontoret. Pult, skranke, bokhyller, sidebord osv. Vurderer stekt å bare kjøpe pulten (hev/senk) og la resten være som det er. Klarer ikke å se at det han foreslår er finere enn det jeg har i dag uansett. Kanskje det hadde hjulpet med en tegning og skikkelige bilder av serien. Ikke uskarpe bilder fra Google i feil farge. Anonymkode: ec80f...8d8 Siden du jobber i en kommune regner jeg med at dere har en rammeavtale på møbler som har vært konkurranseutsatt i henhold til lov- og forskrift for offentlige anskaffelser. Da hadde jeg snakket med den personen som var ansvarlig for avtalen. De fleste rammeavtaler har en lengde på 4 år, med 2 år først og så opsjon på 1+1 år. I disse avtalene skal det også reguleres sortiment og hvilken dokumentasjon leverandøren til en hver tid skal ha tilgjengelig. Dersom avtalen ikke fungerer som den skal må den personen som er ansvarlig for avtalen få vite det slik at det kan tas opp med leverandøren, og det må bli med i vurderingen ved neste opsjonutløsning slik at man kan avgjøre om man ønsker å gå ut i ny konkurranse eller utløse opsjonen på dette tidspunktet. Informasjon om ting som ikke fungerer med en avtale kan også brukes i neste konkurranse slik at det blir stilt krav på en slik måte at de nye avtalene blir bedre. Anonymkode: 626da...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå