Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #1 Skrevet 14. april 2021 Har hatt en tørrhoste som jeg har vært plaget med veldig lenge. Over et år. Har vært hos lege og prøvd ut astmamedisiner som ikke fungerer. Jeg jobber også på sykehjem, men kan jo ikke være hjemme fordi jeg hoster, for da får jeg aldri dratt på jobb. Så leder vet om dette, og jeg drar på jobb selv om jeg hoster da jeg kjenner godt at det er den vanlige hosten. Skulle bestille legetime igjen i dag da jeg føler jeg må prøve noe annet mot hosten. Fikk da beskjed om at jeg må ta koronatest først. Jeg syns dette var litt rart, da jeg ikke behøvde det før jul, hosten er ikke nyoppstått, og de ba meg teste meg i dag, og så komme på time på mandag. Jeg skal jo også på jobb i morgen. Jeg kan da ikke bli hjemme fra jobb i morgen fordi jeg venter på svaret på denne testen jeg vet blir negativ, eller? Hadde jo dratt på jobb i morgen tross litt hoste. Har også tatt på meg å ha barnet til ei venninne på ettermiddagen da hun må dra langt pga en sykehustime. Er det sånn at jeg MÅ holde meg hjemme og i karantene når jeg har tatt test, selv om det ikke er mistanke om korona? I såfall så blir det ikke aktuelt å ta testen i dag. Anonymkode: b8ef1...655
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #2 Skrevet 14. april 2021 Jeg har forstått det sånn ja, at dersom man er et eller annet sted i et test-forløp så er det karantene som gjelder. Uansett. Anonymkode: 17094...766
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #3 Skrevet 14. april 2021 Det kommer nok litt an på hvor du bor. I Bergen i hvert fall har (hadde?) de det slik at det er lov å teste "for sikkerhets skyld", f.eks. etter reise, og da trenger man ikke å være i karantene. Anonymkode: a70ff...0a7
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #4 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det kommer nok litt an på hvor du bor. I Bergen i hvert fall har (hadde?) de det slik at det er lov å teste "for sikkerhets skyld", f.eks. etter reise, og da trenger man ikke å være i karantene. Anonymkode: a70ff...0a7 Her jeg bor er det lite smitte. Men, aner ikke om reglene er slik eller sånn her. Hi Anonymkode: b8ef1...655
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #5 Skrevet 14. april 2021 Jeg testes hver 7. dag. Det er rutinetesting, og jeg blir ikke satt i karantene. Jeg snakket med kommunene om dette også, og de sier at det ikke er noen som sjekker om man faktisk er i ventekarantene. Dette var for Asker, Drammen, Oslo, Bærum og Kongsberg. Bor du i en av disse, så slipper du karantenen om det er rutinetest Anonymkode: 39ef6...9fc
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #6 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg testes hver 7. dag. Det er rutinetesting, og jeg blir ikke satt i karantene. Jeg snakket med kommunene om dette også, og de sier at det ikke er noen som sjekker om man faktisk er i ventekarantene. Dette var for Asker, Drammen, Oslo, Bærum og Kongsberg. Bor du i en av disse, så slipper du karantenen om det er rutinetest Anonymkode: 39ef6...9fc Det er jo ikke en rutinetest akkurat. Jeg vet jo at det ikke er korona. Jeg har jo hostet i godt over et år. Og drar jo på jobb. Men, legen ville altså ha en test før jeg får komme inn. Må jeg i karantene er det uaktuelt at jeg testes i dag. Hi Anonymkode: b8ef1...655
Anonym bruker Skrevet 14. april 2021 #7 Skrevet 14. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke en rutinetest akkurat. Jeg vet jo at det ikke er korona. Jeg har jo hostet i godt over et år. Og drar jo på jobb. Men, legen ville altså ha en test før jeg får komme inn. Må jeg i karantene er det uaktuelt at jeg testes i dag. Hi Anonymkode: b8ef1...655 Da sier du at det er rutinetest før legebesøk Anonymkode: 39ef6...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå