Gå til innhold

Bør jeg kontakte lege pga dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mye uregelmessige hjerterytme i det siste. Jeg har våknet midt på natten av at hjertet raser avgårde, unormalt fort, ikke som ved redsel/angst. Også gir det seg etter en liten stund. I går satt jeg helt avslappet i stolen og så på TV. Da satte hjertet i gang, og jeg følte jeg ble litt svimmel og småkvalm. Vet ikke om jeg ble det fordi det er ubehagelig eller om det hører sammen med rytmeforstyrrelsen.

I tillegg sliter jeg med mye tørrhoste. Har prøvd astmamedisiner og syremedisiner pga dette, men det blir ikke bedre. Har også hele tiden en slags "knatring" i halsen når jeg puster. Og da var det ei venninne som sa at dette kunne ha noe med hjertet å gjøre?

Er dette noe å oppsøke lege for? (Har vært hos lege for hosten, men ikke nevnt hjertegreiene)

Anonymkode: b7d50...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, definitivt! Kan i værste fall være svikthoste og knatring pga vann på lungene du har. Hjertesvikt og artytmi, altså. 

Anonymkode: de090...a9a

Skrevet

Jeg synes du skal ringe legevakten her og nå og fortelle hva du opplever nå, HI.

Hvis dette skulle være noe mer alvorlig kan det være avgjørende å komme raskt i behandling!

Legevakten kan vurdere om du kan vente til i morgen og fastlege eller om de bør sjekke deg i dag.

Anonymkode: 7feaa...62c

Skrevet

Dersom dette ikke hører sammen, så er sånn ekstremt høy puls også noe jeg kunne få utav det blå, ofte i samme situasjoner som du nevner her. Hadde høyt stoffskifte, og knuter på skjoldbrukskjertelen. 

Anonymkode: 7ec42...936

Skrevet

Opplevde det samme som deg angående hjertet. Viste seg at jeg hadde fått noe høyt stoffskifte. Hos meg var det heldigvis forbigående så var tilbake til normalen i løpet av et halvt år. Ta en sjekk hos legen. 

Anonymkode: c3f88...e34

Skrevet

Synes du bør ringe legevakt jeg

Anonymkode: 22eba...62a

Skrevet

Jeg får ta meg en tur til legen i morgen. Kan disse to tingene ha en sammenheng?

Hi

Anonymkode: b7d50...cdf

Skrevet

Selvom det finnes mange ufarlige hjerterytmeforstyrrelser så bør du absolutt kontakte lege og få det sjekket! Et forum kan brukes til råd og støtte i mye rart, men ikke til medisinske spørsmål som dette. Ingen av oss her inne kan vite noe om din helse og din hjerterytme og det er derfor ikke interessant uansett om mange skriver at de har hatt lignende symptomer uten at det var farlig. Håper du kontakter lege og får sjekket ditt hjerte. Lykke til! 

Anonymkode: 1ac88...434

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...