Gå til innhold

Har du voksent bonusbarn i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det? 
Betaler h*n noe for å bo der? Hvor lenge har h*n bodd i huset? 

Anonymkode: 27be9...f56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en i hus som har bodd i huset i flere måneder. Synes det er fint å kunne hjelpe, men samtidig så kjenner jeg på at han ikke bidrar så mye økonomisk og med gjøremål. Hvor synes du jeg skal legge følelsene? Fint å hjelpe eller stå opp for meg selv med takke på bidra mer? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har en i hus som har bodd i huset i flere måneder. Synes det er fint å kunne hjelpe, men samtidig så kjenner jeg på at han ikke bidrar så mye økonomisk og med gjøremål. Hvor synes du jeg skal legge følelsene? Fint å hjelpe eller stå opp for meg selv med takke på bidra mer? 

Her er det jo FAR som må bestemme! Faren synes tydligvis at det er greit at han bor der uten å betale,å uten at sønnen skal være din personlige slave. Så da du ingenting med å blande deg! Du kan jo begynne å løfte på den smellfeite ræven din å gjøre husarbeid selv,istedenfor å ligge på sofaen hele dagen lang!

Anonymkode: 750ce...73b

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Du skal bare holde munn tenker jeg. Det må da være bra at mannen din hjelper barnet sitt? Veldig spesielt å være sjalu for dette. Vær glad! Har dere kjempekjempe dårlig råd, mistet jobben eller noe, så skjønner vel "barnet" at det må bidra. 

Men man hjelper barna sine, gjør man ikke? 

Anonymkode: b744e...dd2

Skrevet

Flott at far hjelper alle barna sine, også eldre han har fra tidligere. Jeg synes det er viktig at du tenker at bonussønnen faktisk er hjemme hos far, det er og hans hjem på linje med felles barn. 

hvor gammel er han? Går han på skole? Viss han studerer så synes jeg ikke han bør bidra økonomisk. Jobber han og tjener godt ville jeg latt han betale husleie. Pengene ville jeg samlet på konto slik han fikk de overraskende tilbake når han skal kjøpe hus! Det har jeg gjort med min. 

han bør selvsagt bidra som alle andre i huset. Regner med han har eget rom, det bør ryddes og vaskes. Jeg forventer av min ungdom som bor hjemme at han passer småsøsken innimellom når vi avtaler det, han lager ofte middag en gang i uka og at han rydder etter seg. Han låner bilen min ved behov og er flink å avtale hva/hvor han skal!

Anonymkode: bbba0...90e

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Her er det jo FAR som må bestemme! Faren synes tydligvis at det er greit at han bor der uten å betale,å uten at sønnen skal være din personlige slave. Så da du ingenting med å blande deg! Du kan jo begynne å løfte på den smellfeite ræven din å gjøre husarbeid selv,istedenfor å ligge på sofaen hele dagen lang!

Oi - noen som følte seg truffet her eller? 😂😂

Anonymkode: e28f1...d58

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det heter ikke "ræven". Det heter "ræva"

Anonymkode: 49ac2...95a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det heter ikke "ræven". Det heter "ræva"

Nei i Bergen heter den ræven!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei jeg har bare barn i barnehagealder så føler meg ikke truffet. 

Skrevet

Ja har 1 som bor i huset, betaler for maten sin og blir behandlet som alle mine voksne barn som har bodd til og fra her hjemme.

Kjekk ung voksen som har bodd 100% hos oss siden 9 klasse.

Anonymkode: 08681...9d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Da burde dere slutte med ord dere ikke kan.

Skrevet

Tenk å ta penger fra sine egne barn da!!

Anonymkode: ea42e...f6a

Skrevet

Ikke voksent bonusbarn, men voksent barn. Tenker at det ikke er noen forskjell på om det er mitt, ditt eller vårt på om det skal bidra økonomisk eller på andre måter. Min datter må bidra med rydding og vasking på lik linje med meg. Hun har ikke inntekt nå (permittert), så da bidrar hun ikke økonomisk. Når inntekten er på plass, så blir det betaling en viss prosent av inntekten da den varierer fra mnd til mnd

Anonymkode: d9493...10a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du skal vel legge følelsene i at det er fint å ha ungdommen hjemme? Selvsagt må han bidra med praktiske ting, han bor ikke på hotell, men ellers må det være opp til far å avgjøre om og ev hvor mye han skal betale for seg. 

Anonymkode: 60f4c...75f

Skrevet

Far må stille krav til å hjelpe til. Og betale, hvis den unge har inntekt av betydning. 

Anonymkode: 00131...9d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Blir faktisk jævlig provosert selv, og jeg er ikke personen du stilte dette spørsmålet. Tror dette kan provosere mange.

Anonymkode: 4f395...493

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da burde dere slutte med ord dere ikke kan.

Om du tenker på A-endinger er det mange ord bergenserne må slutte med :) I Bergen har man ikke a-endinger, men skriver f.eks. solen, boken  osv. 

Anonymkode: 3c334...33b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Oioioi, der bekreftet du absolutt alle fordommer jeg har mot bergensere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva er i veien med deg? HI må da ha noe og si i sitt eget hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...