Gå til innhold

Budsett bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har pusset opp bad de siste årene. Hvor var det pengene tok veien. Jeg vet at bad er dyrt, men hvor mye koster de forsjellice tingene? Er det noen av dere som har satt opp et detaljert budsjett/regnskap?

Anonymkode: b9fe2...2dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo et spørsmål i klassen for " hvor stort er et tre".

Anonymkode: 7a0ba...51f

Skrevet

Det kommer helt an på. Det er store prisforskjeller, både på arbeid som må gjøres og materialer og interiør. 

Du kan f. eks få et servantmøbel til 2000, men du kan også bruke 50000, og utseendemessig er kanskje ikke forskjellen kjempestor (men helt sikkert kvaliteten). 

Hvor stort er badet, hvor mye må gjøres, skal det legges fliser eller settes opp panel - mange ting spiller inn. 

Vær i hvert fall nøye med å velge et firma som har gode referanser og som dokumenterer det de gjør. Den nyinnflyttede naboen i etasjen under oss overtok et splitter nytt bad som må totalrenoveres fordi gulvet ikke var tett, og det rant ned i etasjen under. Der manglet det dokumentasjon, og det blir en dyr affære. 

Skrevet

Jeg vet at det varierer veldig ut fra hvilke valg man tar og hvor stort badet er. Det var derfor jeg håpet å få noen eksempler. Med unntak av vsrmt og kaldt vann og et toalett som fungerer er det ikke mye som er vintig for meg på badet, men det er mye som sikkert kunne vre fint. Spørsmålet er hvor mye penger vi ønsker å legge i det. 

Forrice gang vi pusset opø et bad er ca 16 år siden. Det kom på 15.000. Da skiftet vi bare gulv og toalett, malte og skiftet knotter. Jeg regner med å bruke en del mer nå, men er usikker på om vi trenger å bruke så mye som det er vanelig å snakke om, når vi egentlig ikke har så tore krav til lukdus på badet.

Skrevet

Jeg har akkurat fått pristilbud på badet. Det er ca 4,5 kvm og er i dag strippet. Det skal legges vinylbelegg og varmekabler på gul, vegghengt klosett, baderomsplater, dushjørnet med sammenfellbar dør, speilskap, vifte, spotter og vask med to skuffer. Pris 220.000kr.

Anonymkode: b86a0...0bc

Skrevet

Vi ble ferdige med ett bad på 12 kvm i sommer, det var klargjort med varmekabler og alle rørene både elektrisk og vann lå klart. Endte opp med å bruke ca 122 000, flisleggeren kostet 60 000 rørleggeren kom på 35 000, inni den prisen var det blandebatteri til dusj og vask + toalett. Dusjvegger kom på ca 7000 kr, innredning kjøpt på ikea ca 10 000 kr. Elektriker til 5000 kr og flisene ble kjøpt på Black friday og kostet mellom 7 og 9000 (husker ikke helt). Vi sparte 60 000 på å få tilbud fra flere flisleggere og rørleggere.

Anonymkode: c0d33...360

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Vi ble ferdige med ett bad på 12 kvm i sommer, det var klargjort med varmekabler og alle rørene både elektrisk og vann lå klart. Endte opp med å bruke ca 122 000, flisleggeren kostet 60 000 rørleggeren kom på 35 000, inni den prisen var det blandebatteri til dusj og vask + toalett. Dusjvegger kom på ca 7000 kr, innredning kjøpt på ikea ca 10 000 kr. Elektriker til 5000 kr og flisene ble kjøpt på Black friday og kostet mellom 7 og 9000 (husker ikke helt). Vi sparte 60 000 på å få tilbud fra flere flisleggere og rørleggere.

Anonymkode: c0d33...360

Å velge plater på veggene og belegg på gulvet ser da ut til å bli veldig mye billigere enn fiser.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å velge plater på veggene og belegg på gulvet ser da ut til å bli veldig mye billigere enn fiser.

Anonymkode: 

Skal også renovere badet og tenker å bruke vinyl på gulv, lettere å rengjøre når man slipper fugene på gulvet. Belegget fungerer som membran også. Plater må jo være lettere å legge også.

Anonymkode: ef998...ea9

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Skal også renovere badet og tenker å bruke vinyl på gulv, lettere å rengjøre når man slipper fugene på gulvet. Belegget fungerer som membran også. Plater må jo være lettere å legge også.

Anonymkode: ef998...ea9

Vet det. I tillegg er ikke belegg så hardt. Det reduserer faren for fallslader og ting går ikke så lett i kbas hvis du mister det i gulvet.

Skrevet (endret)

Kommer nok veldig an på. Er det helt utgangspunkt, blir det langt rimeligere enn hvis du må støpe, skifte underlag og vinduer. Hvis man i tillegg må ha nytt elektrisk og nye rør, blir det ganske høye kostnader før det estetiske kommer inn. Hadde detaljert kostnadsoverslag som ble sprengt med ca 30000 pga endring på gulv. Ellers fulgte vi planen.

Endret av prekæs
Skrevet

Vi pusset opp badet på hytta, og det er helt enkel standard. Badet er 6,5m2 og varmekabler lå klart i gulvet.

Det kom på 180 000, og da er det virkelig ikke noe luksus eller dyre valg. Enkle fliser, billig vask og toalett, og et enkelt rimelig dusjkabinett.

Anonymkode: 4acad...ed2

Skrevet

550.000 kom vårt på, men det er stort og griselekkert.

Anonymkode: efd59...346

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

550.000 kom vårt på, men det er stort og griselekkert.

Anonymkode: efd59...346

Bare for å sammenlikne er det dobbelt så mye som vi betalte for hytta vår 😂. Jeg tror vi har litt ulike ting vi ønsker oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...