Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Jeg er gravid i uke 23 (22 uker på vei). De siste dagene synes jeg det går vært mindre liv i magen enn tidligere. Bør jeg kontakte legen? Hva kan gjøres dersom barnet er sykt? Da jeg var på ultralyd i uke 18 så jeg at morkaken lå foran slik at det er vanskeligere å kjenne liv. Anonymkode: 0881d...5e7
KellyTaylor Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Så klart kontakter du legen din, event ringe føden for deling av din bekymring.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Mest sannsynlig har barnet bare snudd seg, og sparker et annet sted som ikke er like følsomt for deg. Men man skal alltid kontakte lege eller jordmor om man er bekymret, etter uke 23 kan man også ta kontakt direkte med fødeavdelingen (før det må man kontakte legevakt). Hva som gjøres om barnet er sykt kommer an på hva som er galt. Men mest sannsynlig er jo alt okei da, du må ikke ta sorgene på forskudd. Anonymkode: 3a365...c1c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg er gravid i uke 23 (22 uker på vei). De siste dagene synes jeg det går vært mindre liv i magen enn tidligere. Bør jeg kontakte legen? Hva kan gjøres dersom barnet er sykt? Da jeg var på ultralyd i uke 18 så jeg at morkaken lå foran slik at det er vanskeligere å kjenne liv. Anonymkode: 0881d...5e7 Da har du nok svaret der. Men ring jordmor/legen/føden da? Bare du som mor kan kjenne om det er bekymring. Jeg hadde også morkake foranliggende, vanskelig å kjenne spark. Begynte i uke 23. Ring å hør. Bedre én gang for mye enn for lite. Anonymkode: c5f66...b49
Pobie Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Man forventer ikke å kjenne bevegelse hver dag før uke 25. Men hvis du har kjent bevegelse hver dag og nå plutselig ikke kjenner noe er det verdt å ringe føden for en sjekk. Om ikke annet kan de betrygge deg slik at du ikke går og bekymrer deg. Det anbefales ikke lenger at "venter litt" for å se om det kommer bevegelse, eller prøver å få babyen til å bevege seg ved å legge seg på siden og drikke noe kaldt osv. Du kjenner bevegelsene best, og helsepersonell skal ta det på alvor hvis det forandrer seg.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2021 #6 Skrevet 15. april 2021 drikk cola , så kjenner du nok liv eller ta kontakt med legen hvis du er vant til barnet er aktiv Anonymkode: 863d0...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå