Gå til innhold

Hva skjer om man ikke møter til mekling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg skal gå fra hverandre og han vil ikke være med på noen form for mekling. Vi må kjøre 15 mil en vei for å møte på familievernkontoret og det gidder han bare ikke. Vi har ett felles barn som vi nok skal ha 40-60 (mest samvær hos meg). Hva skjer om vi ikke får meklingsattest? 

Anonymkode: f5f12...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får hvis du møter opp. Han får ikke.

Anonymkode: 6f488...0c8

Skrevet

Den som møter får meklingsattest og kan sende den inn til nav for å kreve en ekstra barnetrygd, bidrag osv. Uten meklingsattest får du ingenting fra nav.

Litt usikker på særfradraget på skatten, mulig du må ha meklingsattest for å få det også?

Uansett reiser du, og får attesten. Han får da ingenting å si for hva som står i den.

Anonymkode: 39c4f...31f

Skrevet

Å, så bra! Jeg var redd at det ble problemer med barnetrygd osv. 

Da møter jeg, så får han fortsette å seile sin egen sjø. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å, så bra! Jeg var redd at det ble problemer med barnetrygd osv. 

Da møter jeg, så får han fortsette å seile sin egen sjø. 

Hi

Jepp. Det ble min erfaring også. Etter flere søknader til NAV med avslag fordi han ikke møtte til mekling og ikke meldte flytteadresse, fikk jeg etter 4 gang søknad gjennomslag og tilbakevirkende kraft 3 mnd + særfradrag på skatten.

Anonymkode: e67a8...8ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Den som møter får meklingsattest og kan sende den inn til nav for å kreve en ekstra barnetrygd, bidrag osv. Uten meklingsattest får du ingenting fra nav.

Litt usikker på særfradraget på skatten, mulig du må ha meklingsattest for å få det også?

Uansett reiser du, og får attesten. Han får da ingenting å si for hva som står i den.

Anonymkode: 39c4f...31f

Det er riktig. Eksen min møtte ikke til mekling,men jeg fikk attest og kunn deretter  søke stønader

Anonymkode: 5e41c...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...