Gå til innhold

Fiskekaker gått ut på dato, haddw du spist?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en pakke Fiskeriet fiskekaker, som gikk ut 9. april. Altså 3 dager siden. Hadde du laget de til middag?

Anonymkode: 3386f...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vakumpakket og ikke åpnet? Ligget kjølig hele tiden? Ja. Lukt på de, smak.. 

Anonymkode: 23e20...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, viss det ikkje var blitt dårlege, noko dei mest sannsynleg inj er hadde eg ete med god apetitt. Om dei er blitt dårlege luktar og smakar du det. Då kastar du dei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Vakumpakket og ikke åpnet? Ligget kjølig hele tiden? Ja. Lukt på de, smak.. 

Anonymkode: 23e20...0ff

Ja, vakumpakket og vært i kjøleskap hele tiden. Åpner de da og lukter før steking. Lukter de får det bli noe annet til middag. Takk for svar 😊

Anonymkode: 3386f...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syngensang skrev (17 minutter siden):

Ja, viss det ikkje var blitt dårlege, noko dei mest sannsynleg inj er hadde eg ete med god apetitt. Om dei er blitt dårlege luktar og smakar du det. Då kastar du dei. 

Jeg åpner de før steking, lukter de får det bli noe annet til middag. Takk for svar 😊

Anonymkode: 3386f...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk og kylling spiser jeg ALDRI dersom det har gått ut på dato, så nei

Anonymkode: 7926e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Anonym bruker skrev (På 12.4.2021 den 12.17):

Fisk og kylling spiser jeg ALDRI dersom det har gått ut på dato, så nei

Anonymkode: 7926e...d9f

Ja, ser dette er en gammel tråd. Men lurer på det samme. Har fiskeburger i kjøleskapet utgått i går, kan det spises i dag? HI

Anonymkode: ab154...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, ser dette er en gammel tråd. Men lurer på det samme. Har fiskeburger i kjøleskapet utgått i går, kan det spises i dag? HI

Anonymkode: ab154...13e

Jeg spiste laks i går som gikk ut på dato 5 dager før. Luktet og smakte godt. I dag spiser jeg røkelaks som gikk ut på dato i går (var halv pris på butikken i går og har ligget innpakket og kaldt). Har burgerne ligget kaldt og lukter greit kan du sikkert spise de. Jeg har ikke datoskrekk i det hele tatt.

Anonymkode: fc8ba...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, ser dette er en gammel tråd. Men lurer på det samme. Har fiskeburger i kjøleskapet utgått i går, kan det spises i dag? HI

Anonymkode: ab154...13e

Noen ting å tenke på generelt, datoen som står på står det som regel "best før" og ikke "dårlig etter" (men det hender at det står at det ikke må spises etter, men ikke på fiskekaker). En annen ting er at ting ikke alltid (men i 99,97% av tilfellene) er perfekt pakket, dermed kan det være dårlig selv om det ikke er "gått ut" på dato. Derfor er det en god regel å lukte/noen ganger prøvesmake, på før du bruker det. Det gjelder alt av kjøtt. Kanskje ikke smake rå kyllingkjøtt da, men lukt og sånn "er det en seig og slimete hinne på"-sjekk.

Anonymkode: e8a91...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ja, ser dette er en gammel tråd. Men lurer på det samme. Har fiskeburger i kjøleskapet utgått i går, kan det spises i dag? HI

Anonymkode: ab154...13e

Lukt og smak først. Mest sannsynlig er det null problem å spise de,

Men lag deg ny tråd i stedet fpr å plukke frem en gammel tråd hvis du vil ha svar på ting du lurer på, folk her liker ikke så godt gamle tråder.

Anonymkode: 21c38...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...