Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Håper dere kan hjelpe meg litt. Jeg har idag en jobb som senior rådgiver i en kommune. Jeg har fått beskjed av min leder om å initiere stillingsbytte til "sjef/leder" via tillitsvalgt. Tillitsvalgt er en vanlig medarbeider i den staben jeg jobber/jobbet i. Hva er egentlig prosessen her? Tillitsvalgte har heller ikke gjort dette før så er litt grønn. Jeg har kun jobbet i kommunen i et par år så er ikke veldig inn i hvordan akkurat denne type prosess fungerer. Noen som vet noe her? Anonymkode: 350d6...d36
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Det er vel din leder som kan endre det i samarbeid med personalavdelingen? Anonymkode: 1a69a...206
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Du kan be om at prosessen settast igang og at tillitsvalde blir tatt med. Eg forstår ikkje heilt kvifor lederen din ikkje berre set igong den prosessen sjølv? Om tillitsvalde er usikker må han eller ho kontakte sine folk oppover i sin organisasjon. Det brukar å vere mykje hjelp å få der! Om det er i kommune har ein gjerne ein hovedtillitsvalgt, iallfall dei store organisasjonane. Uansett har alle organisasjonar apparat som kan hjelpe den tillitsvalde i alle spørsmål. Anonymkode: 67d7d...1d3
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Hmmm, dette har vel strengt tatt ikke tillitsvalgte noe med. Tillitsvalgt kan støtte deg i et krav, men det er leder og personalansvarlig som må ta seg av en slik prosess. Det må i tilfelle utlyses en stilling, iallefall internt, aller helst eksternt om det skal omorganiseres eller at lederstaben skal utvides i offentlig sektor. Anonymkode: 6729a...7b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå