Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Mannen jeg var med ville forlate meg i fjor. Det etter hele 11år. Ble helt fortvilt og bestemte meg for at jeg ikke skulle ha en mann på flere år. Men så dukket han opp nå i februar. En gammel kjenning jeg har blitt veldig godt kjent med nå. Vi treffes ca 3-4 ganger i uka. Men problemet er at jeg er kommet dit at jeg er redd for å miste han. Er redd for at han plutselig ikke vil mer. Han holder mer tilbake enn meg sa han til meg, men det var pga han var redd for å bli såret fra et annet forhold. Så han vil trå langsomt. Kan jeg stole på at han fortsatt vil ha meg? Han er forsiktig med å fortelle om oss, han har kun sagt det til én person, sin bestekompis. Hva bør jeg forvente videre? Hvordan begynte dere med deres nåværende? Jeg vil helst finne på mye med han. Det vil han også, men litt holder litt mer igjen på planer osv. Føler jeg tar initiativ til å skal møtes hver gang. Kanskje jeg rett og slett skal gi han litt, så han ta litt mer initiativ? Vil så inderlig ha noen gode tips. Trenger det. Er nok litt sårbar etter plutselig dumping av en stor kjærlighet. Kvinne30 Anonymkode: 5a1ed...96a
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Snakk sammen om det Dere har jo samme "sår" som gjør at dere begge holder igjen og blir redd for å bli såret igjen. Snakk sammen! Da tenker jeg det er mindre sjanse for at dere går fra hverandre pga. misforståelser. Det blir jo for dumt om dere ødelegger noe som kan bli et fint forhold fordi dere begge er redd for å miste den andre. Lykke til Anonymkode: 9963d...edf
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Snakk sammen om det Dere har jo samme "sår" som gjør at dere begge holder igjen og blir redd for å bli såret igjen. Snakk sammen! Da tenker jeg det er mindre sjanse for at dere går fra hverandre pga. misforståelser. Det blir jo for dumt om dere ødelegger noe som kan bli et fint forhold fordi dere begge er redd for å miste den andre. Lykke til Anonymkode: 9963d...edf Ja men han holder så sykt igjen. Tok alt på mnd fordi jeg tror han syntes det er vanskelig å snakke om følelser. Han er skikkelig typisk mann der. Så det betyr ikke at han ikke vil med meg? Tar litt lite initiativ til tider, men viser meg tydelig at han liker meg da. Det skal han ha. Anonymkode: 5a1ed...96a
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Ja men han holder så sykt igjen. Tok alt på mnd fordi jeg tror han syntes det er vanskelig å snakke om følelser. Han er skikkelig typisk mann der. Så det betyr ikke at han ikke vil med meg? Tar litt lite initiativ til tider, men viser meg tydelig at han liker meg da. Det skal han ha. Anonymkode: 5a1ed...96a Dere har bare holdt på et par måneder, så slik sett er det tidlig fremdeles. Liker du ham veldig ville jeg sett det an en måned eller to til. Men jeg ville likevel ha snakket med ham, fortalt ham at dere begge er blitt såret tidligere og at du er redd for hvordan det vil påvirke dere fremover, at du blir usikker når du føler du tar mest initiativ, at du blir usikker på hvor seriøs han er med dere. Jeg har gått fra å være redd for å ta slike samtaler til å heller ta dem, for jeg endte med å kaste bort tid på menn som uansett ikke var nok interessert eller som faktisk ikke passet meg. Jeg kan godt ta ting med ro i møte med en ny mann, men jeg trenger at begge tar initiativ og begge viser interesse - og det formidler jeg. Jeg har også innsett at en mann som ikke greier å kommunisere med meg om følelser, det er en mann som ikke passer til meg. Å stå i et begynnende forhold er alltid en risiko følelsesmessig, men det takler jeg. Men vi må likevel kunne kommunisere mer, dele på å ta initiativ osv. Men det har med meg og hva jeg trenger i et forhold å gjøre. Jeg takler uforutsigbarhet på mange områder, men på andre takler jeg det ikke. Tenk gjennom hva som er viktig for deg i et forhold. Kan du leve med en mann som tar mindre initiativ? En mann som ikke greier å snakke ordentlig om følelser? Hvilke kjærlighetsspråk har du og han? (kanskje viser han kjærlighet på en annen måte enn det du har som ditt hoved-kjærlighetsspråk). Hvordan ønsker du at et fremtidig forhold skal være - uavhengig av ham - hva trenger du, hva ønsker du? Det er kort tid siden dere møttes, dere møtes 3-4 ganger i uken, så han virker jo interessert. Men finn ut hva som er viktig for deg selv, og snakk med ham. Hvis dere ikke kan snakke ordentlig sammen om ting som virkelig betyr noe i livet, er han da riktig for deg? Han kan godt være det, at han tør åpne opp mer senere når han er trygg på deg - men hva om han ikke er det? Derfor er det viktig for deg at du finner ut hva som er viktig hos en partner, for at du skal ha det godt i et forhold. Men, gi hverandre litt mer tid, for det er bare et par måneder siden dere tok opp kontakten Du kan likevel snakke med ham og si at du trenger at han tar litt mer initiativ også. Snakk sammen! Anonymkode: 9963d...edf
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja men han holder så sykt igjen. Tok alt på mnd fordi jeg tror han syntes det er vanskelig å snakke om følelser. Han er skikkelig typisk mann der. Så det betyr ikke at han ikke vil med meg? Tar litt lite initiativ til tider, men viser meg tydelig at han liker meg da. Det skal han ha. Anonymkode: 5a1ed...96a Jeg har vært gift i 10 år, mannen snakker aldri om følelser, tar vel aldri initiativ til noe romantisk. Han er litt treg der. Men jeg vet at han bryr seg for det. Han fikk helt sjokk da jeg spurte om han hadde det bra eller dårlig med meg. Han hadde det bra han. Snakk sammen. Dere er jo redde begge to. ❤️ Anonymkode: ddb6a...4a8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #7 Skrevet 13. april 2021 Har opplevd å bli ghostet etter vi hadde vært sammen i 5 mnder,så mistet all tillit til menn! Bestemte meg for å aldri ha ett forhold til en mann igjen. Men så møttte jeg en fantastisk mann som over tid viste at han er til å stole på,å at han ikke sårer meg. Når jeg var med han så følte jeg at vi har det så bra at han kommer til å gå fra meg eller være utro. Men pga dårlig efaringer med andre menn så fikk jeg ofte katastrofetanker når jeg ikke var med han. Å tenkte at han kommer til å dumpe meg;eller nå holder han sikkert på med en annen. Men kjæresten min har brukt MYE tid på trygge meg å vise at han er veldig glad i meg med sine handlinger. Som å være her på julaften selv om vi ikke hadde vært sammen så lenge,feire nyttåraften alene med meg osv. Det viser at han vil jo mer med meg. Nå har vi vært sammen i 7 mnder å er kun nå de siste 2 mndene jeg begynner å bli ganske trygg på at han ikke bare plutselig dumper meg. Å på søndag møtte han familien min,det hadde han neppe vært intressert i om han ikke ønsket ett seriøst forhold med meg. Anonymkode: 5e089...8fd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 Tror egentlig dere begge har bagasje dere må legge fra dere før dere går videre. Dere kan ikke ta med eksens feil inn i nytt forhold Anonymkode: 08848...f69
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tror egentlig dere begge har bagasje dere må legge fra dere før dere går videre. Dere kan ikke ta med eksens feil inn i nytt forhold Anonymkode: 08848...f69 Her hadde begge veldig dårlig erfaringer med det motsatte kjønn så begge hadde problemer med å stole på den andre. Men nå har vi vært sammen i 7 mnder å forholdet går veldig bra faktisk. Anonymkode: 5e089...8fd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #10 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Her hadde begge veldig dårlig erfaringer med det motsatte kjønn så begge hadde problemer med å stole på den andre. Men nå har vi vært sammen i 7 mnder å forholdet går veldig bra faktisk. Anonymkode: 5e089...8fd Dere har jo såvidt begynt. Anonymkode: c401f...830
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #11 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dere har jo såvidt begynt. Anonymkode: c401f...830 Nå er du latterlig! Var så klart de første månedene som var verst for begge var utrygg på om vi kunne stole helt på den andre. Er nå de 2 siste månedene jeg begynner å føle meg trygg på at jeg kan stole på han. Anonymkode: 5e089...8fd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #12 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Dere har bare holdt på et par måneder, så slik sett er det tidlig fremdeles. Liker du ham veldig ville jeg sett det an en måned eller to til. Men jeg ville likevel ha snakket med ham, fortalt ham at dere begge er blitt såret tidligere og at du er redd for hvordan det vil påvirke dere fremover, at du blir usikker når du føler du tar mest initiativ, at du blir usikker på hvor seriøs han er med dere. Jeg har gått fra å være redd for å ta slike samtaler til å heller ta dem, for jeg endte med å kaste bort tid på menn som uansett ikke var nok interessert eller som faktisk ikke passet meg. Jeg kan godt ta ting med ro i møte med en ny mann, men jeg trenger at begge tar initiativ og begge viser interesse - og det formidler jeg. Jeg har også innsett at en mann som ikke greier å kommunisere med meg om følelser, det er en mann som ikke passer til meg. Å stå i et begynnende forhold er alltid en risiko følelsesmessig, men det takler jeg. Men vi må likevel kunne kommunisere mer, dele på å ta initiativ osv. Men det har med meg og hva jeg trenger i et forhold å gjøre. Jeg takler uforutsigbarhet på mange områder, men på andre takler jeg det ikke. Tenk gjennom hva som er viktig for deg i et forhold. Kan du leve med en mann som tar mindre initiativ? En mann som ikke greier å snakke ordentlig om følelser? Hvilke kjærlighetsspråk har du og han? (kanskje viser han kjærlighet på en annen måte enn det du har som ditt hoved-kjærlighetsspråk). Hvordan ønsker du at et fremtidig forhold skal være - uavhengig av ham - hva trenger du, hva ønsker du? Det er kort tid siden dere møttes, dere møtes 3-4 ganger i uken, så han virker jo interessert. Men finn ut hva som er viktig for deg selv, og snakk med ham. Hvis dere ikke kan snakke ordentlig sammen om ting som virkelig betyr noe i livet, er han da riktig for deg? Han kan godt være det, at han tør åpne opp mer senere når han er trygg på deg - men hva om han ikke er det? Derfor er det viktig for deg at du finner ut hva som er viktig hos en partner, for at du skal ha det godt i et forhold. Men, gi hverandre litt mer tid, for det er bare et par måneder siden dere tok opp kontakten Du kan likevel snakke med ham og si at du trenger at han tar litt mer initiativ også. Snakk sammen! Anonymkode: 9963d...edf ❤ Veldig sant det du sier. Jeg skrev til han ang alt jeg tenkte å følte for et par dager siden. Jeg sa til han ang jeg var redd han plutselig ikke ville mer og at jeg også er redd for at jeg ikke var den eneste for han. Da ga han uttrykkelig beskjed om at det kun var meg, men at mente at han holdt litt mer tilbake enn det jeg gjorde. Det betyr ikke at han ikke vil være med meg mer, men han var redd for å bli såret. Er jo nettopp det jeg også er. Så skrev jeg at jeg håpte jeg på at han kunne fortelle andre om oss etterhvert, det blir litt mer seriøst da. Selv er jeg så opptatt av å se at han vil, er opptatt av bekreftelser for at han vil være med meg. Huff, jeg er ikke så stressende som jeg høres ut til å være. Alt i alt, når vi er sammen, så føles det så riktig. Han lager nydelig mat til meg, vi tar kjøreturer, holder rundt meg osv. Tror du han holder tilbake litt, så han ikke er forelsket helt enda? Jeg bor fortsatt under samme tak hos eksen, så han innrømmet det plaget han litt. Meg og enden gjorde det ordentlig slutt først på nyåret, men bodd her pga hussalg og alt. Tungt er det. Spes da eksen og jeg har gatt videre. Anonymkode: 5a1ed...96a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #13 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Her hadde begge veldig dårlig erfaringer med det motsatte kjønn så begge hadde problemer med å stole på den andre. Men nå har vi vært sammen i 7 mnder å forholdet går veldig bra faktisk. Anonymkode: 5e089...8fd Og den bagasjen skapte tillitsproblemer. Det bør det ikke gjøre. Man kan ikke straffe ny partner for det tidligere partner har gjort. Jeg ble hele tiden straffer for at eksen til han jeg var sammen med hadde vært utro. Vi hadde en tøff start, så gikk det bra, men etter et år så orket jeg ikke mer. Jeg ble mistenkt for et eller annet så snart jeg gjorde noe med venninner. 7 mnd er kort tid å være sammen, og alle mnd har vært med restriksjoner. Hva skjer når landet åpner og han er ute med kompiser og du med venninner? Anonymkode: 08848...f69
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #14 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Nå er du latterlig! Var så klart de første månedene som var verst for begge var utrygg på om vi kunne stole helt på den andre. Er nå de 2 siste månedene jeg begynner å føle meg trygg på at jeg kan stole på han. Anonymkode: 5e089...8fd Jess, første tiden er en skikkelig prøvelse. Det er en god tid, men samtidig en fæl tid. Fordi man ikke helt stoler fullt og helt og fordi man ikke har 100% forpliktelser enda. Vi har vært såpass ærlige med hverandre at ingen av oss skal rote med andre. Er vi på god vei nå da tro? Anonymkode: 5a1ed...96a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #15 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Og den bagasjen skapte tillitsproblemer. Det bør det ikke gjøre. Man kan ikke straffe ny partner for det tidligere partner har gjort. Jeg ble hele tiden straffer for at eksen til han jeg var sammen med hadde vært utro. Vi hadde en tøff start, så gikk det bra, men etter et år så orket jeg ikke mer. Jeg ble mistenkt for et eller annet så snart jeg gjorde noe med venninner. 7 mnd er kort tid å være sammen, og alle mnd har vært med restriksjoner. Hva skjer når landet åpner og han er ute med kompiser og du med venninner? Anonymkode: 08848...f69 Det er ingen av oss som bare har sittet hjemme;senest i helgen så drakk han med venner å ser ikke problemet med det. Vi er begge veldig sosiale selv i disse tider. Forholdet går veldig bra nå for begge har lært å stole på hverandre,selv om begge har erfaring med at tidligere kjærester har vært utro. Anonymkode: 5e089...8fd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #16 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jess, første tiden er en skikkelig prøvelse. Det er en god tid, men samtidig en fæl tid. Fordi man ikke helt stoler fullt og helt og fordi man ikke har 100% forpliktelser enda. Vi har vært såpass ærlige med hverandre at ingen av oss skal rote med andre. Er vi på god vei nå da tro? Anonymkode: 5a1ed...96a Ja uff sånn var det lenge her også,han har brukt MYE tid på å trygge meg både mer ord og handlinger. Men nå føler jeg endelig at jeg kan stole på han. Tenker dere er på god vei ja,ikke gi opp for det finnes faktisk skikkelige menn som er verdt å kjempe for Anonymkode: 5e089...8fd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #17 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Nå er du latterlig! Var så klart de første månedene som var verst for begge var utrygg på om vi kunne stole helt på den andre. Er nå de 2 siste månedene jeg begynner å føle meg trygg på at jeg kan stole på han. Anonymkode: 5e089...8fd Ja, etter syv måneder er et forhold brennsikkert 🤣 Anonymkode: 5e2d2...7c8
HeiteH Skrevet 13. april 2021 #18 Skrevet 13. april 2021 Du bor med eksen og lurer på hvorfor han ikke forteller folk om dere? Jeg hadde også garantert syns det var flaut å være sammen men en som ikke hadde greid å avslutte samlivet med en annen (samlivet er ikke avsluttet selv om forholdet er det). Er det barn oppi dette kaoset? Sett de først i tilfelle!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #19 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, etter syv måneder er et forhold brennsikkert 🤣 Anonymkode: 5e2d2...7c8 Var ikke det jeg sa! Men begynnelsen er den mest usikre perioden når begge ikke tør å stole helt på den andre. Etter 7 mnder i forholdet så tør jeg nå å stole på han å da går selvsagt forholdet mye bedre. Anonymkode: 5e089...8fd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #20 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Tror du han holder tilbake litt, så han ikke er forelsket helt enda? Anonymkode: 5a1ed...96a Han er nok bare som menn flest, altså livredd for å ta initiativ til noe som helst i retning kjærlig eller seksuelt med ukjente. Om kvinnen tar alle initiativ reduseres risikoen for at han blir uriktig beskyldt for krenkende eller seksuell adferd uten først å innhente tilstrekkelig samtykke. Du burde fortsett med å ta alle initiativ så han føler seg trygg i disse metoo-tider. Anonymkode: 59156...d50
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #21 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja uff sånn var det lenge her også,han har brukt MYE tid på å trygge meg både mer ord og handlinger. Men nå føler jeg endelig at jeg kan stole på han. Tenker dere er på god vei ja,ikke gi opp for det finnes faktisk skikkelige menn som er verdt å kjempe for Anonymkode: 5e089...8fd Godt det er flere enn meg. Det kan fort bli misforståelse og alt. Så derfor viktig å prate ja. Føler ikke den skikkelige forelskelsen har kommet helt enda, men den kan jo komme? Er ekstremt betatt og han er utrolig kjekk. Litt ødeleggende at vi er så engstelige. Men nå begynner saker og ting skje her med flytting, kan være han blir litt mer åpen og viser mer når jeg har flyttet ut. Anonymkode: 5a1ed...96a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #22 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Han er nok bare som menn flest, altså livredd for å ta initiativ til noe som helst i retning kjærlig eller seksuelt med ukjente. Om kvinnen tar alle initiativ reduseres risikoen for at han blir uriktig beskyldt for krenkende eller seksuell adferd uten først å innhente tilstrekkelig samtykke. Du burde fortsett med å ta alle initiativ så han føler seg trygg i disse metoo-tider. Anonymkode: 59156...d50 Han tar initiativ til sex. Det gjør han. Men han klarer ikke å snakke om følelser sier han. Typisk skikkelig mann. Så jeg får bare holde fortet oppe, så om jeg legger ballen litt dø en dag, så er det kanskje lettere for han å ta initiativ igjen. Han vil jo raskere savne meg om jeg er litt på. Anonymkode: 5a1ed...96a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #23 Skrevet 13. april 2021 Jobb med deg selv! Bruk tid på å bygge opp selvfølelse og bli glad i seg selv og takknemlig for de gode egenskapene du har. Ditt tillitsproblem kan henge sammen med at du leter etter utvendig bekreftelse på at du er god nok, og den blir aldri sikker nok. Du er ikke avhengig av ham for å være lykkelig, men han gir deg stor ekstra glede i hverdagen. Når du stoler på deg selv, er det lettere å stole på andre også! Anonymkode: e341d...d1a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #24 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jobb med deg selv! Bruk tid på å bygge opp selvfølelse og bli glad i seg selv og takknemlig for de gode egenskapene du har. Ditt tillitsproblem kan henge sammen med at du leter etter utvendig bekreftelse på at du er god nok, og den blir aldri sikker nok. Du er ikke avhengig av ham for å være lykkelig, men han gir deg stor ekstra glede i hverdagen. Når du stoler på deg selv, er det lettere å stole på andre også! Anonymkode: e341d...d1a Takk for tips. Så alt i alt, du tror han liker meg? Anonymkode: 5a1ed...96a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2021 #25 Skrevet 13. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Tror egentlig dere begge har bagasje dere må legge fra dere før dere går videre. Dere kan ikke ta med eksens feil inn i nytt forhold Anonymkode: 08848...f69 Det er helt sant. Er bare da redd den dagen kommer at han ikke vil mer. Blir gal av meg selv. Har opplevd utroskap og blitt psykisk nedkjørt av en annen eks. Anonymkode: 5a1ed...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå