Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Mannen og jeg skal fylle ut skattemeldingen. Jeg får all rentefordelen av huslånet. Noe som da innebærer at jeg få igjen en slant, og han får baksmell. Hva kan vi gjøre for å fordele det mer jevnt? Må vi forandre på andelen av husets formuesverdi, at jeg skal ha mer enn han (det blir automatisk lagt inn 50% hver)? Eller er det selve lånet vi må fordele? Anonymkode: 7cf35...0ea
Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Dere må fordele lånet og rentene. Anonymkode: 4c0a9...594
Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Er dere gift? I safall kan dere fordele dette slik dere vil mellom dere. Er dere samboere så må dere fordele det slik eierandelen er. Dette står veldig godt forklart på nettsiden til Skatteetaten. Gift: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/familie-og-helse/fordele-inntekt-kostnader-og-formue/ Anonymkode: 5cdb4...a22
Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 Det lønner seg ikke at en får baksmell, det er renter på smellen som dere da taper. Fordel lån og renter mellom dere, dere trenger ikke endre noe annet. Her er det mannen som får hele rentefordelen, selv om vi sammen eier både huset og gjelden 50/50 så setter skatteetaten hele bruduljen på den personen som står ført på lånepapirene fra banken. Bare å endre det. Anonymkode: b7034...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå