Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Mannen min pirker ofte på ting jeg gjør og ikke gjør. Kjenner at jeg begynner å bli lei og deppa. I stad var jeg på kjøkkenet. Han ropte og lurte på om jeg kunne lage en kopp kaffe. Akkurat da fikk jeg en melding. Jeg satt meg i sofa. Glemte det med kaffe. Da sier at at han hadde laget middag men at jeg orker ikke en gang å lage en kopp kaffe til han. Jeg beklaget, men til ingen nytte For noen dager siden hadde gutten satt igjen ett fat på stua. Jeg reiste meg fra sofa og skulle legge meg. Gikk inn på kjøkkenet og kom ut da han sa : du kunne ikke ta med fatet når du gikk nei. Det er sånne episoder hele tiden. Han er veldig ryddig. Han går å rydder hele tiden. Jeg kan godt ha litt rot rundt meg. Merker nå at vi er veldig forskjellige. Bør jeg begynne å gi kommentarer tilbake? Er mye han gjør som irriterer meg også... Anonymkode: 07d75...ef5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Mannen min pirker ofte på ting jeg gjør og ikke gjør. Kjenner at jeg begynner å bli lei og deppa. I stad var jeg på kjøkkenet. Han ropte og lurte på om jeg kunne lage en kopp kaffe. Akkurat da fikk jeg en melding. Jeg satt meg i sofa. Glemte det med kaffe. Da sier at at han hadde laget middag men at jeg orker ikke en gang å lage en kopp kaffe til han. Jeg beklaget, men til ingen nytte For noen dager siden hadde gutten satt igjen ett fat på stua. Jeg reiste meg fra sofa og skulle legge meg. Gikk inn på kjøkkenet og kom ut da han sa : du kunne ikke ta med fatet når du gikk nei. Det er sånne episoder hele tiden. Han er veldig ryddig. Han går å rydder hele tiden. Jeg kan godt ha litt rot rundt meg. Merker nå at vi er veldig forskjellige. Bør jeg begynne å gi kommentarer tilbake? Er mye han gjør som irriterer meg også... Anonymkode: 07d75...ef5 Da hadde jeg skilt meg. Sånn pirking og sure miner på grunn av bagateller og ingen rom for feil er ødeleggende. Prøv å kommentere tilbake, hvis ikke så skill deg. Ellers vil du miste deg selv. Anonymkode: 30038...46c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Høres ut som at du er sammen med mannen min, akkurat sånn sier han det også. I tillegg er det ikke lov å sette fra seg noe i vinduskarmen (telefon, kaffekopp, brusglass), fordi det kan bli merke i utforinga og da må den byttes🙄 Skoene bør helst tas av ute, men han aksepterer at vi kan gå inn og stå på matta. Ikke tråkke på dørstokken selvsagt. Vi har nemlig parkett i resten av huset, og en sten kan jo bli med inn og ripe parketten. Vanndråper på vasken på badet må tørkes med en gang, og gud forby om det skulle sprute noen dråper på flisene mellom vasken og speilet! Da jeg ryddet ut av oppvaskmaskinen her om kvelden rant det over for meg. Det var kommet en vanndråpe på parketten mens jeg holdt på, og da ville han at jeg skulle slippe det jeg hadde i hendene for å tørke den opp, så ikke jeg tråkket på den. Med sokkene. Akkurat som vanndråpen da hadde ekspandert og blitt til en dam, istedenfor å bli sugd opp av sokken min. Da jeg stilte spørsmål om hva som kom til å skje om jeg tråkket på den hisset han seg skikkelig opp og skulle ha meg bort fra oppvaskmaskinen, jeg gjorde det nemlig ikke ordentlig, og det var dyrt å bytte gulv. Jeg var så sint at jeg skalv og ville fortsette selvsagt, og han ble nesten fra seg over at jeg ikke tørket det allerede tørre bestikket (vi har bestikkskuff) før jeg la det i skuffen, så han måtte gjøre det om igjen. Sorry, dette handlet jo ikke om meg, men det var så kjent problemstilling! Har dere ikke barn sammen så ta skikkelig tak i problemet før det ihvertfall! Anonymkode: f3981...57b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som at du er sammen med mannen min, akkurat sånn sier han det også. I tillegg er det ikke lov å sette fra seg noe i vinduskarmen (telefon, kaffekopp, brusglass), fordi det kan bli merke i utforinga og da må den byttes🙄 Skoene bør helst tas av ute, men han aksepterer at vi kan gå inn og stå på matta. Ikke tråkke på dørstokken selvsagt. Vi har nemlig parkett i resten av huset, og en sten kan jo bli med inn og ripe parketten. Vanndråper på vasken på badet må tørkes med en gang, og gud forby om det skulle sprute noen dråper på flisene mellom vasken og speilet! Da jeg ryddet ut av oppvaskmaskinen her om kvelden rant det over for meg. Det var kommet en vanndråpe på parketten mens jeg holdt på, og da ville han at jeg skulle slippe det jeg hadde i hendene for å tørke den opp, så ikke jeg tråkket på den. Med sokkene. Akkurat som vanndråpen da hadde ekspandert og blitt til en dam, istedenfor å bli sugd opp av sokken min. Da jeg stilte spørsmål om hva som kom til å skje om jeg tråkket på den hisset han seg skikkelig opp og skulle ha meg bort fra oppvaskmaskinen, jeg gjorde det nemlig ikke ordentlig, og det var dyrt å bytte gulv. Jeg var så sint at jeg skalv og ville fortsette selvsagt, og han ble nesten fra seg over at jeg ikke tørket det allerede tørre bestikket (vi har bestikkskuff) før jeg la det i skuffen, så han måtte gjøre det om igjen. Sorry, dette handlet jo ikke om meg, men det var så kjent problemstilling! Har dere ikke barn sammen så ta skikkelig tak i problemet før det ihvertfall! Anonymkode: f3981...57b Hvorfor bor du med denne mannen? Liker du å bli behandlet som en dørmatte? Anonymkode: 30038...46c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor bor du med denne mannen? Liker du å bli behandlet som en dørmatte? Anonymkode: 30038...46c Nei, men han har mange gode sider også. Skal sies at jeg nå virkelig er i tenkeboksen, men vi har en baby sammen. Ettersom første året er ganske brutalt så håper jeg i det lengste at ting skal bli bedre, men jeg vet jammen ikke... Anonymkode: f3981...57b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, men han har mange gode sider også. Skal sies at jeg nå virkelig er i tenkeboksen, men vi har en baby sammen. Ettersom første året er ganske brutalt så håper jeg i det lengste at ting skal bli bedre, men jeg vet jammen ikke... Anonymkode: f3981...57b Dette blir ikke bedre. Han har ikke respekt for deg. Still ultimatum - enten skjerper han seg eller så går du. Hvordan klarer man å være nær og ha sex med sånne menn, egentlig? Anonymkode: 30038...46c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Dette blir ikke bedre. Han har ikke respekt for deg. Still ultimatum - enten skjerper han seg eller så går du. Hvordan klarer man å være nær og ha sex med sånne menn, egentlig? Anonymkode: 30038...46c Det handler ikke om respekt eller skjerping, det er sykdom når "hang-ups'ene" blir så ekstreme som beskrevet her, han er ikke psykisk frisk, en form for ocd, tvangstanker og tvangshandlinger. Men ellers enig, han trenger hjelp, terapi, for å bli bedre. Det kan man som partner kreve, at han oppsøker hjelp. Anonymkode: 632ab...85b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 Tror jeg kunne vært tilbøyelig til å ha blitt irritert selv hvis mannen min sa han skulle fikse kaffe til meg, men valgte heller å sette seg i sofaen. Det samme hvis jeg var den som hele tiden måtte rydde etter mann og barn. Dere er to om å holde hjemmet i orden, da bør dere bidra begge to. Det høres veldig skjevt ut slik du forklarer her. Anonymkode: c2d57...85a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Høres ut som at du er sammen med mannen min, akkurat sånn sier han det også. I tillegg er det ikke lov å sette fra seg noe i vinduskarmen (telefon, kaffekopp, brusglass), fordi det kan bli merke i utforinga og da må den byttes🙄 Skoene bør helst tas av ute, men han aksepterer at vi kan gå inn og stå på matta. Ikke tråkke på dørstokken selvsagt. Vi har nemlig parkett i resten av huset, og en sten kan jo bli med inn og ripe parketten. Vanndråper på vasken på badet må tørkes med en gang, og gud forby om det skulle sprute noen dråper på flisene mellom vasken og speilet! Da jeg ryddet ut av oppvaskmaskinen her om kvelden rant det over for meg. Det var kommet en vanndråpe på parketten mens jeg holdt på, og da ville han at jeg skulle slippe det jeg hadde i hendene for å tørke den opp, så ikke jeg tråkket på den. Med sokkene. Akkurat som vanndråpen da hadde ekspandert og blitt til en dam, istedenfor å bli sugd opp av sokken min. Da jeg stilte spørsmål om hva som kom til å skje om jeg tråkket på den hisset han seg skikkelig opp og skulle ha meg bort fra oppvaskmaskinen, jeg gjorde det nemlig ikke ordentlig, og det var dyrt å bytte gulv. Jeg var så sint at jeg skalv og ville fortsette selvsagt, og han ble nesten fra seg over at jeg ikke tørket det allerede tørre bestikket (vi har bestikkskuff) før jeg la det i skuffen, så han måtte gjøre det om igjen. Sorry, dette handlet jo ikke om meg, men det var så kjent problemstilling! Har dere ikke barn sammen så ta skikkelig tak i problemet før det ihvertfall! Anonymkode: f3981...57b HI her. Nå er ikke mannen min så ille. Men han liker heller ikke rot. Klager ofte over at han er lei av å rydde. Da svarer jeg at ingen har bedt han om å rydde hele tiden. Anonymkode: 07d75...ef5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg kunne vært tilbøyelig til å ha blitt irritert selv hvis mannen min sa han skulle fikse kaffe til meg, men valgte heller å sette seg i sofaen. Det samme hvis jeg var den som hele tiden måtte rydde etter mann og barn. Dere er to om å holde hjemmet i orden, da bør dere bidra begge to. Det høres veldig skjevt ut slik du forklarer her. Anonymkode: c2d57...85a Jeg rydder jeg også. Når jeg vil, ikke når han vil. Jeg rekker ikke å tenke tanken før han har ryddet. Jeg gjør det meste når det gjelder å kjøre barn til og fra trening. Jeg handler all mat. Jeg jobber mye mer enn han. Anonymkode: 07d75...ef5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg rydder jeg også. Når jeg vil, ikke når han vil. Jeg rekker ikke å tenke tanken før han har ryddet. Jeg gjør det meste når det gjelder å kjøre barn til og fra trening. Jeg handler all mat. Jeg jobber mye mer enn han. Anonymkode: 07d75...ef5 Men, hvorfor er det så vanskelig å ta med den tallerkenen? Eller fikse kaffen du sa du skulle fikse? Anonymkode: c2d57...85a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men, hvorfor er det så vanskelig å ta med den tallerkenen? Eller fikse kaffen du sa du skulle fikse? Anonymkode: c2d57...85a Fordi mennesker gjør feil og glemmer ting. Fordi ikke alle er interessert i å rydde hele jævla tiden. Noen av oss har andre interessert i tillegg til husarbeid. Anonymkode: 30038...46c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fordi mennesker gjør feil og glemmer ting. Fordi ikke alle er interessert i å rydde hele jævla tiden. Noen av oss har andre interessert i tillegg til husarbeid. Anonymkode: 30038...46c Amen 🙏 Jeg lager kaffe 99% av gangene når han spørr. Jeg drikker ikke kaffe så jeg tenker ikke på at han vil ha. Anonymkode: 07d75...ef5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fordi mennesker gjør feil og glemmer ting. Fordi ikke alle er interessert i å rydde hele jævla tiden. Noen av oss har andre interessert i tillegg til husarbeid. Anonymkode: 30038...46c Nå ser jeg at du ikke er HI så hvordan du vet hva grunnen hennes er vet jeg ikke. Men, hvis dette er måten du svarer folk rundt deg så vil jeg tro du enten er ganske ensom allerede. Hvis ikke så blir du det rimelig kjapt. For dette er alt annet enn en hyggelig væremåte. Anonymkode: c2d57...85a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Amen 🙏 Jeg lager kaffe 99% av gangene når han spørr. Jeg drikker ikke kaffe så jeg tenker ikke på at han vil ha. Anonymkode: 07d75...ef5 Ok. Ser du anerkjenner måten anonym her svarer på. Vet ikke om du svarer på samme måte til din mann. Hvis så er tilfelle skjønner jeg enda mer at han blir irritert. Anonymkode: c2d57...85a
the amazing spidermamma Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 Han kan jo si ifra på en skikkelig måte, da. Sånne passiv-aggresive kommentarer er jo drepen for et forhold. Det høres egentlig ikke ut som om dere er noe hyggelige mot hverandre noen av dere, du svarer jo 'Ingen har bedt deg om å rydde' - det hadde jeg blitt rimelig muggen for å høre i hvert fall, hvis det var jeg som ryddet mest.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Nei, men han har mange gode sider også. Skal sies at jeg nå virkelig er i tenkeboksen, men vi har en baby sammen. Ettersom første året er ganske brutalt så håper jeg i det lengste at ting skal bli bedre, men jeg vet jammen ikke... Anonymkode: f3981...57b Jeg hadde ikke skilt meg enda. Som du sier, mye stress når man har småbarn. Jeg kan være som mannen din noen ganger. Hvis jeg er irritert fra før av, pga pms eller smerter. Det med kaffen hadde jeg også kommentert. Men å ta med asjett.. Jo kanskje det også. For tar ikke han med, noe han aldri gidder å gjøre, så må jo jeg alltid gjøre det. Samtidig skjønner jeg at du er dritt lei. Ganske demotiverende for deg å få kritikk for ingenting. Kan du ikke snakke med han rett ut? At du blir lei deg når du får så mange stikk? Hyggeligere hvis han sier det på en annen måte. ❤️ Snakk med han du. Anonymkode: 0fad6...7c0
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Nå ser jeg at du ikke er HI så hvordan du vet hva grunnen hennes er vet jeg ikke. Men, hvis dette er måten du svarer folk rundt deg så vil jeg tro du enten er ganske ensom allerede. Hvis ikke så blir du det rimelig kjapt. For dette er alt annet enn en hyggelig væremåte. Anonymkode: c2d57...85a Neida, er gift på 10. året. Uten at noen av oss pirker på hverandre. Anonymkode: 30038...46c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ok. Ser du anerkjenner måten anonym her svarer på. Vet ikke om du svarer på samme måte til din mann. Hvis så er tilfelle skjønner jeg enda mer at han blir irritert. Anonymkode: c2d57...85a Neida, man må være mannens slave og godta kjeft fra ham hele tiden... Anonymkode: 30038...46c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Neida, man må være mannens slave og godta kjeft fra ham hele tiden... Anonymkode: 30038...46c Hvorfor svarer du på vegne av hi? Anonymkode: c2d57...85a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #21 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mannen min pirker ofte på ting jeg gjør og ikke gjør. Kjenner at jeg begynner å bli lei og deppa. I stad var jeg på kjøkkenet. Han ropte og lurte på om jeg kunne lage en kopp kaffe. Akkurat da fikk jeg en melding. Jeg satt meg i sofa. Glemte det med kaffe. Da sier at at han hadde laget middag men at jeg orker ikke en gang å lage en kopp kaffe til han. Jeg beklaget, men til ingen nytte For noen dager siden hadde gutten satt igjen ett fat på stua. Jeg reiste meg fra sofa og skulle legge meg. Gikk inn på kjøkkenet og kom ut da han sa : du kunne ikke ta med fatet når du gikk nei. Det er sånne episoder hele tiden. Han er veldig ryddig. Han går å rydder hele tiden. Jeg kan godt ha litt rot rundt meg. Merker nå at vi er veldig forskjellige. Bør jeg begynne å gi kommentarer tilbake? Er mye han gjør som irriterer meg også... Anonymkode: 07d75...ef5 Hehe det høres ut som kjæresten min! Spiser vi stuen må fatene ryddes vekk så fort vi er ferdige å spise. Mens jeg er sliten etter jobb å hadde da tatt fatet vekk neste gang jeg skulle til kjøkkenet,eller etter å ha slappet av litt først. Men virker som kjæresten min har tvangstanker om at det må ryddes vekk umiddelbart. Sååå glad vi ombestemte oss om å bo sammen. Anonymkode: 86bea...6a4
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #22 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tror jeg kunne vært tilbøyelig til å ha blitt irritert selv hvis mannen min sa han skulle fikse kaffe til meg, men valgte heller å sette seg i sofaen. Det samme hvis jeg var den som hele tiden måtte rydde etter mann og barn. Dere er to om å holde hjemmet i orden, da bør dere bidra begge to. Det høres veldig skjevt ut slik du forklarer her. Anonymkode: c2d57...85a Enig i dette. Anonymkode: 195d2...524
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #23 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, men han har mange gode sider også. Skal sies at jeg nå virkelig er i tenkeboksen, men vi har en baby sammen. Ettersom første året er ganske brutalt så håper jeg i det lengste at ting skal bli bedre, men jeg vet jammen ikke... Anonymkode: f3981...57b Jeg tror jeg kan love deg at det ikke blir bedre om du ikke tar tak. Min mann er nokså lik din, dog ikke så ekstrem. Måten jeg klarer å leve sammen med han på er å gjøre oss begge bevisst på at det ikke kun er hans måte som gjelder i vårt hus. Han kan bestemme hva som er viktig for han og jobbe for å holde den standarden, men han kan ikke pålegge voksne deg å følge hans regime. Noen ting er jo lett å overholde, man går som regel ikke på sko inne uansett, så den kan han få. Men at du må tørke bort små vanndråper eller ikke får rydde ut av oppvaskmaskinen på din måte er ikke greit. Vil han ha dråpene på vasken bort, får han tørke selv. Tåler han ikke å se på mens du rydder kjøkkenet får han gå ut. Du er ikke prisgitt han og hans oppheng. Hvordan vil han takle barn som mister glass i gulvet, som spytter på kranen eller glemmer seg og går inn på sko? Hadde det ikke vært for meg så hadde det aldri vært barn på besøk hos oss, jeg ser at han plages av at de får spise popcorn foran tv eller sitter med bena oppi sofaen. Men det må han faktisk bare lære seg å leve med, i mitt hus er det plass til å leve. Så ‘vinner’ han heller kampen mot levende lys, og jeg har gått til innkjøp av batterilys. Anonymkode: 1b565...790
Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #24 Skrevet 11. april 2021 Er du mannen min?? 😆 Han har ikke blikk for rydding og orden; glass, kopper og fat kan bli stående, jeg kan be han ta med en søppelpose ut i gangen osv, men han "glemmer" det. Det er KJEMPEIRRITERENDE, for gjett hvem som må bære kopper og glass, putte tomme melkekartonger i søpla, lukke skapdører og skufferbære ytterjakken hans ut i gangen??? Jeg holder å å bli GAL av denne sløvskapen, og SPESIELT at han blir sur når jeg for hundrende gang må minne han på å legge egne skitne boxere der de skal være! Seriøst - dette er skilsmissegrunn - for mannen din!! Anonymkode: ee4c3...248
Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #25 Skrevet 11. april 2021 Skjønner han godt. Du er jo en lat slask! Anonymkode: 1c6e4...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå