Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Hei. For å gjøre det kort: har verdens beste jobb og kunne ikke tenkt meg gjøre noe annet. Det medfølger mye ansvar og spesielt det siste året har for meg- som for de fleste andre- vært mer stressende. Jeg har i alle år forsøkt og ikke ta med jobben hjem, men jobben er også slik at ting kan oppstå også når en har fri, og noen ganger blir det også meg som må jobbe overtid. De siste månedene har jeg slitt meg å senke skuldrene. Drømmer om jobb og prioritering av oppgaver, våkner om natten og blir liggende å tenke jobb og jeg har de siste ukene tatt meg i å gjøre det konstant. Å være hjemme fra jobb sitter veldig langt inne, men jeg kjenner at dette begynner å slite på meg og det har nå satt seg i hode og nakke. Er livredd jeg skal ende opp sykemeldt, men jeg går nå rundt med en voldsom spenningshodepine. Noen med tips til mestringsstrategier når tankene kommer om natten f.eks? Jeg PRØVER tenke på annet enn jobb, men klarer ikke. Har barn og de er såpass store nå at de er mer eller mindre selvgående på mange områder. Har ingen utfordringer på hjemmebane: lever et stille og balansert liv ellers. Anonymkode: b0dbe...e30
Nyttårs barn Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Ja jeg har en. Tenk at alle negative tanker og bekymringer er skrevet på små papirlapper. Krøll dem sammen til små papirballer og kast dem langt fra deg. Kan også gjøres fysisk hvor du skriver det ned og så kaster du det eller brenner de på peisen. Eller så er det å gå tur i naturen noe som frigjør spenninger og stress.Turer i skog og mark gir ro og det er godt å bevege seg. Mange opplever at strikking er noe som senker pulsen og frigjør tankeprosesser.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Vektdyne og eller melatonin kjøpt på helsekost -begge deler for bedre søvn. Anonymkode: ded6e...8bc
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Trening med høy intensitet så jeg blir fysisk utslitt er det eneste som funker litt for meg. Anonymkode: eda07...aff
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Psykolog er det som så langt har fungert best for meg. Er allerede bedre etter to timer. Anonymkode: d5377...ba8
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Lydbok har hjulpe meg veldig. Når eg slit med å få sove setter eg på ei lydbok med avspenningsøvelsar, Storytel har blant anna ei som heiter Søvnen, som er 20 min med avspenning og pusteøvelsar. Trur ein kan finne lignande på spotify og 😊 Anonymkode: f5e22...857
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 Bestill time hos en fysioterapeut! Det gjorde underverk for meg. Han kan både løse opp i stram muskulatur samt komme med gode tips til å redusere stress samt foreslå ulike former for trening som passer deg! Anonymkode: df4b7...471
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 Mindfulness! Lytt til mindfulnessapper og fokuser kun på det som blir sagt der og da og ta med deg mindfulness inn i hverdagen. Bruker selv dette når jeg våkner om natten, veldig effektivt! Fitbit har noen som fungerer godt for meg, men finnes garantert andre gode også! 😊 Anonymkode: 7685e...b50
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 Pusteteknikker når du skal sove, Jeg hadde en lang periode på jobb (tidligere jobb) der jeg ofte jobbet lange dager (fortsatte på hjemmekontor etter endt arbeidstid) grunnet urealistiske forventninger. Da jeg la meg var kroppen i høygir og tankene kvernet bare om jobb. Jeg fant en pusteteknikk som virket. Kroppen roet ned og tankene spant mye saktere og så sovnet jeg Anonymkode: 3f275...c27
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mindfulness! Lytt til mindfulnessapper og fokuser kun på det som blir sagt der og da og ta med deg mindfulness inn i hverdagen. Bruker selv dette når jeg våkner om natten, veldig effektivt! Fitbit har noen som fungerer godt for meg, men finnes garantert andre gode også! 😊 Anonymkode: 7685e...b50 Hvilke apper bruker du? Trenger tips. 😊 Anonymkode: fdc77...685
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Tusen takk for masse supre tips damer, skal sjekke ut flere av dem🤗 Anonymkode: b0dbe...e30
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Pusteteknikker når du skal sove, Jeg hadde en lang periode på jobb (tidligere jobb) der jeg ofte jobbet lange dager (fortsatte på hjemmekontor etter endt arbeidstid) grunnet urealistiske forventninger. Da jeg la meg var kroppen i høygir og tankene kvernet bare om jobb. Jeg fant en pusteteknikk som virket. Kroppen roet ned og tankene spant mye saktere og så sovnet jeg Anonymkode: 3f275...c27 Har du noe spesielt å anbefale?:) Anonymkode: b0dbe...e30
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 For meg så hjelper det å sette på yndlingsmusikken og gå en tur i naturen. Liker du ikke å høre musikk er det jo nesten enda bedre å gå inne i skogen og lytte til lydene, det får tankene over på det rundt og ikke nødvendigvis det i hodet. Lykke til ❤️ Husk at det bare er en av deg og du må ta vare på deg selv så godt du kan. Anonymkode: 1266c...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå