Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Har meldt en familie anonymt i dag. Vil barnevernet ta meldingen like alvorlig selv om den er anonym? Anonymkode: 14e37...15f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Hva meldte du dem for? Anonymkode: 0561b...f16
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Tror det er litt både òg. Er det en kjent familie for dem, vil jeg anta at den veier mer enn om familien er helt ukjent. Også kommer det kanskje litt an på hva det er meldt bekymring om. Jeg bare synser da, selv om det kanskje er dumt. Anonymkode: f6124...c88
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tror det er litt både òg. Er det en kjent familie for dem, vil jeg anta at den veier mer enn om familien er helt ukjent. Også kommer det kanskje litt an på hva det er meldt bekymring om. Jeg bare synser da, selv om det kanskje er dumt. Anonymkode: f6124...c88 Virker sikkert feigt å gjøre dette anonymt, men vi bor på et veldig lite sted og den stormen orker vi ikke. Får håpe flere følger med og melder, kan jo være noen som har meldt allerede. Anonymkode: 14e37...15f
Nyttårs barn Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Jeg meldte anonymt for noen år siden og den gutten bor ikke hjemme lenger men i fosterhjem. Det skal sies at det var en familie som var "i systemet" så min melding var ikke noe soloprosjekt. Tror meldingen ble tillagt vekt også fordi det var tydelig at jeg kjente familien og så flere sider. Når det skal sies så tror jeg egentlig at han hadde blitt flyttet ut av hjemmet uansett, for det ble bare verre og verre.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Meldingens innhold er viktigere enn om den kommer med navn eller ikke. Var det alvorlig det du meldte om så tar de det seriøst. Anonymkode: d0f3d...49d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 On 4/9/2021 at 9:38 PM, Anonym bruker said: Har meldt en familie anonymt i dag. Vil barnevernet ta meldingen like alvorlig selv om den er anonym? Anonymkode: 14e37...15f Ja de sjekker anonyme også, meldte anonymt for en tid siden der bor ikke barna hos foreldrene mer,men vet både bhg og skole har meldt før, så kanskje de allerede var inn i bv Anonymkode: e1fbc...462
Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Anonym bruker skrev (På 9.4.2021 den 23.09): Meldingens innhold er viktigere enn om den kommer med navn eller ikke. Var det alvorlig det du meldte om så tar de det seriøst. Anonymkode: d0f3d...49d Er det alvorlig nok om mor er sammen med en aggressiv (helge)rusmissbruker? Hun bor ikke med ham, men han ruser seg hver helg og er voldelig. Han gjør fryktelig mye skummelt når han er ruset/full, truer med våpen osv. Hun ruser seg også når hun er med ham. Han er voldelig mot henne også. Jeg ser jo at det er alvorlig når jeg skriver, men de bor ikke sammen (ennå) og når mor har barna sine så tror jeg ikke at hun ruser seg. Han er hos henne når barna er der, men uten å ruse seg..tror jeg... Anonymkode: 616eb...72e
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Til alle dere som er i tvil: ring barnevernet og luft bekymringen anonymt, de kan da fortelle dere om det er lurt å melde eller ikke. Dette gjøres ofte i min jobb i skolen. Anonymkode: 63b46...930
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Jeg synes det er en skikkelig uting at det tillates anonyme meldinger uten at identiteten til den som melder, registreres. I virkeligheten vil da de som blir meldt på falsk grunnlag, ikke ha noen mulighet til å forsvare seg og straffe dem som meldte på grunn av hevn, på tull eller av andre vikarierende motiver. Falske meldinger burde straffes mye hardere, i dag får man jo ikke vite hvem som har meldt, så vedkommende får ingen konsekvenser ved å leke med andres liv. Det er greit at melderen kunne ha vært anonym for den som meldes, men det burde ikke ha vært tillatt med å være anonym overfor barnevernet. Slik at barnevernet kunne levere politianmeldelse på dem som melder falsk med vilje. Anonymkode: 7c930...45c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er en skikkelig uting at det tillates anonyme meldinger uten at identiteten til den som melder, registreres. I virkeligheten vil da de som blir meldt på falsk grunnlag, ikke ha noen mulighet til å forsvare seg og straffe dem som meldte på grunn av hevn, på tull eller av andre vikarierende motiver. Falske meldinger burde straffes mye hardere, i dag får man jo ikke vite hvem som har meldt, så vedkommende får ingen konsekvenser ved å leke med andres liv. Det er greit at melderen kunne ha vært anonym for den som meldes, men det burde ikke ha vært tillatt med å være anonym overfor barnevernet. Slik at barnevernet kunne levere politianmeldelse på dem som melder falsk med vilje. Anonymkode: 7c930...45c Problemet er omvendt også. Jeg meldte noen en gang, med fullt navn, og ble trakassert i lang tid etterpå av moren til hun jeg meldte. Og dette var tross alt ufarlig, bare plagsomt og litt ekkelt. I en del andre tilfeller er gjerne årsaken til at man melder vold, og hvem ønsker å leve med det trusselbildet? Hvis f.eks. en mann er sprø nok til å grisebanke kone og barn, er han da sprø nok til å true en som melder ham? Jeg skjønner veldig godt at mange ønsker å være anonym. Etter sist opplevelse, er jeg slett ikke sikker på om jeg orker å stå fram med navn en gang til hvis jeg noen gang må melde noen på nytt. Anonymkode: 5c880...473
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Problemet er omvendt også. Jeg meldte noen en gang, med fullt navn, og ble trakassert i lang tid etterpå av moren til hun jeg meldte. Og dette var tross alt ufarlig, bare plagsomt og litt ekkelt. I en del andre tilfeller er gjerne årsaken til at man melder vold, og hvem ønsker å leve med det trusselbildet? Hvis f.eks. en mann er sprø nok til å grisebanke kone og barn, er han da sprø nok til å true en som melder ham? Jeg skjønner veldig godt at mange ønsker å være anonym. Etter sist opplevelse, er jeg slett ikke sikker på om jeg orker å stå fram med navn en gang til hvis jeg noen gang må melde noen på nytt. Anonymkode: 5c880...473 Det er derfor jeg skriver at det burde har vært lov å være anonym for den man melder, men ikke for offentlige myndigheter. Så kunne man i tilfeller der bekymringsmeldingen er bevisst falsk, anmelde vedkommende slik at han eller hun ikke ble fristet til å melde falsk flere ganger. Anonymkode: 7c930...45c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #13 Skrevet 12. april 2021 Håper du ringte barnevernet for god grunn. At ikke hele familien slettes fordi du tror og synser noe som ikke er reellt. Med god grunn kan man fint ringe barnevernet. Også anonymt. Anonymkode: d373d...fcc
Anonym bruker Skrevet 12. april 2021 #14 Skrevet 12. april 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Til alle dere som er i tvil: ring barnevernet og luft bekymringen anonymt, de kan da fortelle dere om det er lurt å melde eller ikke. Dette gjøres ofte i min jobb i skolen. Anonymkode: 63b46...930 Pga fravær eller andre ting? Anonymkode: d0099...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå