Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Barnehagen er åpen 09:00-15:00, jeg pendler til Oslo når jeg må jobbe på kontoret, men jeg går i minus. Og nå har jeg straks ikke mer pluss-timer. Fikk beskjed fra lederen at jeg kan bruke fra kvoten "sykt barn" men bruker jeg da hele dagen på å komme litt senere og gå litt tidligere? 20 dager vil fort bli brukt opp. Og hva gjør jeg da etter det? Noen i liknende situasjon som jobber i staten/kommunen? Anonymkode: 33ac5...351
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Synes vel sjefen er lite smidig her da situasjonen ikke er selvforskyldt. Mulig å ha hjemmekontor å ta igjen tapt tid? Fagforening du kan rådføre deg med? Alternativet er jo å forsøke å få delt opp ferie i timer eller gå ned i stillingsprosent. Anonymkode: 9d6db...5f6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Far starter tidlig på jobb og heter. Mor starter dent og leverer, men jobber da sent. Anonymkode: cd4a5...75f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Jobber 06.30-07.30. Deretter 09.00-14.30, og en time på kvelden. Har da hjemmekontor. Hos oss kan man ta halve dager eller timer med omsorgsdager (timer). Sjekk med HR der du jobber. Anonymkode: 0d2b1...a09
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Vi kan ta ut omsorgsdager i timer, men syns det går mange. Hovedproblemet er likevel at arbeidsdagen blir så kort at det føles som jeg ikke kommer ordentlig igamg før jeg må gå igjen. Så det går ikke så bra, egentlig. Anonymkode: 6afc1...d77
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Her var bhg åpent fra 8-1530, jeg leverte og mannen hentet. Jeg har vel på en måte fått permisjon med lønn, kommer da 45 min for sent på jobb. Jobber på sykehus og det er noen egne "regler" der eller hva jeg skal kalle det. Mannen styrer arbeidsdagen selv. Fra mandag er bhg på gult nivå igjen. Jeg har hørt om de som bruker sykt barn dager, men at det da går på timer. Anonymkode: b34ff...fbe
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Mannen jobber 7-14.30 Jeg jobber 10-17 Men vi har begge fleksible arbeidsgivere, vi kan jobbe noen timer kortere og ta det igjen på kvelden eller helga og begge kan ta halve dager med sykt barn og dermed få dobbelt så mange. Jeg har 10 min reisevei til jobb og mannen har 20 min. Anonymkode: 07258...aed
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Skal høre om jeg også kan ta ut omsorgsdager i timer Jobbe redusert går ikke for da bruker jeg av min velferdskvote (føles urettferdig) Hi Anonymkode: 33ac5...351
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 Begynner å bli håpløst nå. Jeg er heldig og har hjemmekontor, men må allikevel få gjort det jeg skal. Er hjemme etter leveringsrunde i bhg og skole 0915, og må starte henterunden 1345. Tre skolebarn som starter og slutter med 30 min mellomrom, en drøy mil til skolen, og buss er vanskelig nå. Ett barn i bhg. Hadde ikke trodd dette skulle vare så lenge. Mannen jobber i samfunnskritisk yrke, og drar tidlig på morgenen, og er hjemme ca 17. Da er det middag og en times jobbing før leggingen starter, så jobbing igjen 21-23. Anonymkode: 7fbdd...3da
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 MÅ du på kontoret da? I disse tider er jo alle som kan pålagt hjemmekontor. Hva med muligheten til å jobbe hjemme tidlig om morgenen eller på kvelden for å ta igjen tapt tid? Avtalen om kjernetid gjelder uansett ikke i staten nå. Jeg har heldigvis en fleksibel arbeidsgiver som ikke brys seg så mye om når jeg jobber timene mine. Pr nå jobber jeg stor sett fra 06-07 og deretter fra 0930-1500. Minustimene tar jeg igjen på kveld og noen lørdager innimellom. Anonymkode: 664bc...5a6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): MÅ du på kontoret da? I disse tider er jo alle som kan pålagt hjemmekontor. Hva med muligheten til å jobbe hjemme tidlig om morgenen eller på kvelden for å ta igjen tapt tid? Avtalen om kjernetid gjelder uansett ikke i staten nå. Jeg har heldigvis en fleksibel arbeidsgiver som ikke brys seg så mye om når jeg jobber timene mine. Pr nå jobber jeg stor sett fra 06-07 og deretter fra 0930-1500. Minustimene tar jeg igjen på kveld og noen lørdager innimellom. Anonymkode: 664bc...5a6 Ei kollega har hjemmekontor hele tiden, andre jobber på kontoret (de som bor i Oslo), jeg skal høre om jeg også kan ha hjemmekontor. Tør ikke å spørre om dette 😐 skal prøve Anonymkode: 33ac5...351
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ei kollega har hjemmekontor hele tiden, andre jobber på kontoret (de som bor i Oslo), jeg skal høre om jeg også kan ha hjemmekontor. Tør ikke å spørre om dette 😐 skal prøve Anonymkode: 33ac5...351 I Oslo er det påbud om hjemmekontor. Hvorfor i all verden tør du ikke spørre om det? Anonymkode: 664bc...5a6
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ei kollega har hjemmekontor hele tiden, andre jobber på kontoret (de som bor i Oslo), jeg skal høre om jeg også kan ha hjemmekontor. Tør ikke å spørre om dette 😐 skal prøve Anonymkode: 33ac5...351 Hvis det er mulig å gjøre jobben fra hjemmekontor skal du jo ha det. Anonymkode: cd4a5...75f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): I Oslo er det påbud om hjemmekontor. Hvorfor i all verden tør du ikke spørre om det? Anonymkode: 664bc...5a6 Selv de nasjonale retningslinjen sier det samme. Så enig her, hvorfor tør ikke du spørre? Anonymkode: 8f5d1...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå