Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Jeg kan selvfølgelig ringe og spørre også, men gir det et forsøk her. Jeg har gjennomført en operasjon der man skraper ut slimhinnene i livmoren med formål å fjerne/minske menstruasjonsblødninger permanent. I papirene og samtalen etterpå ble jeg opplyst om at jeg vil blø litt/en del de første dagene og deretter kan jeg ha småblødninger i 4-6 uker. Det står også at jeg skal unngå samlede den første uken pga infeksjonsfare, men så står det også "eller så lenge du blør". Men kan man, som etter en fødsel, ha samleie selv om man har litt restblødninger så lenge man bruker kondom? Det fjerner vel infeksjonsfaren? Noen som har spurt om dette etter tilsvarende operasjon? Jeg ringer og spør hvis det blir nødvendig, men håper å slippe 😅 Anonymkode: 07279...96c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Da ville jeg ventet til det sluttet å blø. Kondom minsker vel ikke faren for infeksjon. Anonymkode: 8fb05...872
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Da ville jeg ventet til det sluttet å blø. Kondom minsker vel ikke faren for infeksjon. Anonymkode: 8fb05...872 Etter en fødsel får man beskjed om at man kan ha sex selv om man fortsatt blør (litt) så lenge man bruker kondom, nettopp for å fjerne infeksjonsfaren. Jeg antar det er fordi kondomet hindrer sæd og sædvæske i å komme opp i livmoren der sårer er. HI Anonymkode: 07279...96c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 KellyTaylor skrev (17 minutter siden): Vent til blødningene har avtatt. Ja, det venter jeg på uansett, men nå tenkte jeg på etter 3-4 uker hvis det fortsatt er bitte litt blødninger. HI Anonymkode: 07279...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå