Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Knust på andre sine vegne når det sjer noe tragisk, slik som den bebyen på 2 uker i england som ble påkjørt på sin første trilletur😒 griner og får det ikke ut av hodet. Slik er det med mange ting. Spesielt når det er barn som dør i ulykker eller av sjukdom. Jeg har 5 barn selv og vet ikke hva jeg hadde gjort om noen av dem dør, jeg har fått litt angst pga dette. Både døds angst selv men også for å miste barna mine. Ulykker sjer så fort og vipps er noen død. Har en beby også som jeg er så redd skal dø att jeg nesten er redd når noen holder han😔 noen flere som har det slik? Anonymkode: 4dff3...c88
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Er selvsagt redd for at noe slikt skal skje og jeg føler ubehag når jeg leser slike saker. Men det du beskriver er ikke normalt. Snakk med fastlege/psykolog. Anonymkode: 7afda...72f
Væpnet dame Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Jeg er motsatt av deg. Vil selvsagt ikke at noe sånt skal skje med mine barn, men går ikke rundt og er redd for det
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 Men én slik frykt, er det umulig st barna dine ikke merker det. Kanskje ikke nå, men etterhvert, om du ikke gjør noe med det. Alle er redd for at barna skal dø før dem, men man kan ikke gå med en angst rundt det. Gjør som ei over her sier, snakk med legen din og få henvisning til psykolog ❤ Anonymkode: 0277b...72e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 Jeg tar ting som skjer med barn som er like i alder til mine barn veldig inn på meg. Da kan jeg tenke mye på det som har skjedd, og bli uvel og ta til tårene. Da må jeg tvinge meg til å tenke på noe annet, og så går det over. Men kan komme tilbake igjen senere. Dette kan komme og gå noen uker etter ulykken, men så greier jeg å legge det fra meg. Får det mer på avstand. Men dette er ikke noe mine barn eller de rundt meg merker. Skulle jeg kjenne på det i nærheten av andre, så trekker jeg meg unna. Men stort sett kommer det heller når jeg er alene ned kun meg og tankene mine 😅 Nå er det lenge siden jeg har kjent det så sterkt da, heldigvis. Kanskje jeg har greit å få sånt mer på avstand nå som barna har blitt større? Anonymkode: dff25...efe
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 Jeg har det litt som deg. Tror det er mange (kvinner) som har det sånn. Det er veldig slitsomt. Men at vi er gale og trenger psykolog fordi det går ut over barna våre er overdrevent. Men kanskje vi ville fått det litt lettere selv, med litt hjelp. Det er mulig.... Anonymkode: 271e1...d16
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg har det litt som deg. Tror det er mange (kvinner) som har det sånn. Det er veldig slitsomt. Men at vi er gale og trenger psykolog fordi det går ut over barna våre er overdrevent. Men kanskje vi ville fått det litt lettere selv, med litt hjelp. Det er mulig.... Anonymkode: 271e1...d16 Det HI beskriver er angst som har gått for langt, da det går utover livet hennes generelt. Hun blir fokusert på det, "greier ikke få tankene ut av hodet", bare griner, har fått angst for at barna skal dø, har selv fått dødsangst, og har angst for at andre skal holde barna hennes. Det er sykelig angst, og ikke bare å være "lettrørt". Hi, du må søke hjelp, for du har ikke lenger kontroll over dette selv. Du må ta ansvar for egen helse nå og søke hjelp hos lege/psykolog for angsten din. Anbefaler deg i tillegg å lese bøkene til Ingvard Wilhelmsen! Anonymkode: 4ca00...98b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 Gal er du nok ikke, men det er veldig liten vits i henge seg så voldsomt opp i enkelthistorier. Anonymkode: 24c51...5ad
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #10 Skrevet 8. april 2021 Vi er nok mange som kan merke et stikk av dette. Det i seg selv gjør ikke at du trenger behandling. Men om du føler du har vansker/psykisk ubehag også på andre områder, så kanskje. Hvis angsten begrenser og påvirker livet ditt, eller hvis barna dine merker det. Anonymkode: ca4c0...e16
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Knust på andre sine vegne når det sjer noe tragisk, slik som den bebyen på 2 uker i england som ble påkjørt på sin første trilletur😒 griner og får det ikke ut av hodet. Slik er det med mange ting. Spesielt når det er barn som dør i ulykker eller av sjukdom. Jeg har 5 barn selv og vet ikke hva jeg hadde gjort om noen av dem dør, jeg har fått litt angst pga dette. Både døds angst selv men også for å miste barna mine. Ulykker sjer så fort og vipps er noen død. Har en beby også som jeg er så redd skal dø att jeg nesten er redd når noen holder han😔 noen flere som har det slik? Anonymkode: 4dff3...c88 Jeg er veldig sensitiv, gråter lett av nyheter, men klikker ikke inn på tragiske saker. Tror du burde snakke med noen. ❤️ Å være redd for at andre holder barnet ditt må være slitsomt. Håper ikke frykten din smitter over på barna dine. ❤️ Jeg hadde en mor som var mye redd. Det var ikke så kjekt altså. Når jeg kommer på slike tanker, skjerper jeg meg. Jeg har vært døden nær 3 ganger, mistet nesten begge barna under fødsel og på sykehuset etter. Men jeg kan ikke være redd. Det er livet altfor kort til. Anonymkode: 591de...3a6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 Du trenger hjelp til å takle denne angsten, HI. Dette er ikke normalt. Man er selvfølgelig redd for å miste de man er glad i, men ikke på en slik måte som du beskriver her. Det skal ikke gå utover hverdagen din. Håper du tør å be om hjelp, og at du får det❤️ Anonymkode: 7acf4...ff9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Nei. Du er gal Anonymkode: 5378e...1d8 Eeeeeh. Åpenbart er hun på feil side av den grensen. HI, jeg tenker du trenger hjelp. Ja, ting går også innpå meg (jeg kan feks ikke se bilde av lille Kristoffer uten å få klump i halsen) men det er ikke livsbegrensende slik det er for deg. Anonymkode: c73ba...3ed
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 Ting går sjeldent veldig inn på meg slik du beskriver. Det hender at jeg kan gråte av eller få klump i halsen av en sak, men det går fort over og som regel klarer jeg å blokkere helt av slik at ting ikke påvirker meg. Anonymkode: e5946...15b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 Jeg har lest både boka om Kristoffer, og bøkene om Alvdal-saken med tårer i øynene, fordi det er så bastialsk og grusomt. Men at et barn dør i en ulykke er ikke noe jeg tar innover meg. Det er trist, ja, men livet mitt blir ikke berørt av det. Jeg tror det i stor grad handler om at jeg har blitt så tykkhudet fordi jeg har opplevd så mye grusomt selv, at jeg bare skyver ting vekk. Anonymkode: 971af...085
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har det litt som deg. Tror det er mange (kvinner) som har det sånn. Det er veldig slitsomt. Men at vi er gale og trenger psykolog fordi det går ut over barna våre er overdrevent. Men kanskje vi ville fått det litt lettere selv, med litt hjelp. Det er mulig.... Anonymkode: 271e1...d16 Mange kvinner har det ikke slik som TS. Hun har bikket over og det er ikke godt for barna Anonymkode: 0f0ec...9ad
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 Man kan absolutt ikke triste saker fra media gå inn på seg. HI, du er i psykisk ubalanse, og bør absolutt søke hjelp. Mennesker dør hvert eneste sekund, man kan ikke begynne å tenke på det, man må fokusere på sitt eget og de nærmestes liv. Anonymkode: 97e42...cd0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 Jeg kan kjenne igjen mye av det du beskriver. Jeg var ganske "tykkhudet" før - og så fikk jeg barn. Nå knyter det seg helt inni meg ved saker som omhandler ulykker, sykdom og død og barn. Og har ofte slike katastrofetanker som kan prege meg endel innvendig i perioder. Vil råde deg til å snakke med noen om det. Jeg kjenner selv bare det å lese noen med liknende tanker og bekymringer som meg gjør det noe lettere. Godt vi er flere, selv om det kan være grusomt å ha det slik ❤️ Har selv vurdert samtaleterapi bare for å lufte det for noen. Er tungt å bære alle bekymringer alene på den måten. Det går jo som regel godt. Samtidig smerter det sånn at verden kan være så grusom som den er... Anonymkode: 498f6...55b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 Takk for så mange fine svar😇 jeg går allerede til psykolog men vi snakker om litt andre ting. Har en del katastrofe tanker også. Fks om jeg har glømt og kjøpe noe på butikken og må kjøre dit på kvelden så tenker jeg att jeg kommer til og kræsje og bli drept og att barna mine våkner opp dagen etter uten meg😒 så somregel må samboer kjøre, men da sitter jeg og er bekymret for om han kommer hjem🙈 er veldig travelt og ha det slik ja. Hi Anonymkode: 4dff3...c88
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Takk for så mange fine svar😇 jeg går allerede til psykolog men vi snakker om litt andre ting. Har en del katastrofe tanker også. Fks om jeg har glømt og kjøpe noe på butikken og må kjøre dit på kvelden så tenker jeg att jeg kommer til og kræsje og bli drept og att barna mine våkner opp dagen etter uten meg😒 så somregel må samboer kjøre, men da sitter jeg og er bekymret for om han kommer hjem🙈 er veldig travelt og ha det slik ja. Hi Anonymkode: 4dff3...c88 ❤️ Anonymkode: 498f6...55b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2021 #21 Skrevet 10. april 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Takk for så mange fine svar😇 jeg går allerede til psykolog men vi snakker om litt andre ting. Har en del katastrofe tanker også. Fks om jeg har glømt og kjøpe noe på butikken og må kjøre dit på kvelden så tenker jeg att jeg kommer til og kræsje og bli drept og att barna mine våkner opp dagen etter uten meg😒 så somregel må samboer kjøre, men da sitter jeg og er bekymret for om han kommer hjem🙈 er veldig travelt og ha det slik ja. Hi Anonymkode: 4dff3...c88 Så bra du går til psykolog Jeg nevnte det over her et sted, men det er verdt å gjenta. Les bøkene til Ingvard Wilhelmsen, HI! De er lettleste og også morsomme, men veldig viktige, spesielt for slike tanker som det du har. Du finner også noen foredrag på nett, som han har holdt, og han har en utrolig god og enkel måte å få frem poengene sine. Jeg tror du vil finne det veldig nyttig for akkurat det du sliter med av tanker. Ta deg tiden Anonymkode: 4ca00...98b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2021 #22 Skrevet 11. april 2021 Utrolig at man blir gal etc for å føle sterkt! Hi er tydeligvis et veldig følsomt menneske, og det er en gave, samtidig er det vanskelig også. Hi elsker barna sine så høyt- og så vanvittig redd for dem- helt normalt. Jeg vet alt om å ha sterke følelser - og ville aldri vært det foruten! Anonymkode: 08278...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå