Gå til innhold

Hjelp! Kollega/leder misforsto fullstendig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå nekter hun å gi slipp på sin oppfatning. Jeg var i et møte med en person i ledelsen i dag (ikke min leder) og la frem et ønske fra arbeidsgruppen min. 

Jeg har betennelse i en finger på høyre hånd og har dunkende smerter konstant. Innimellom må jeg løfte hånden så fingrene peker oppover for å dempe trykket.

Hun jeg var i møte med ville ikke etterkomme ønsket og jeg sa at det vil oppfattes urimelig, men at jeg skulle melde tilbake til arbeidsgruppen før jeg tok det videre. 

På vei ut av møterommet ble smerten uutholdelig og jeg snudde hånden oppover. Dette oppfattet hun som en fiendtlig gest og hun nektet å akseptere forklaringen min. Jeg er bare helt ekstremt paff! Hva kan jeg gjøre for å rette opp i der?

Anonymkode: 51e9b...8c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg at jeg hadde kontaktet legen og fått en bekreftelse på betennelsen og at det å holde hånden opp hjelper mot trykk og smerte.

Hun avslo et ønske fra din arbeidsgruppe, et ønske som dere mener er rimelig. Når du saklig informerte henne om at avslaget vil oppfattes som urimelig, men at du vil melde tilbake til arb.gruppen før du tar det videre - da har du samtidig sagt at denne saken trolig ikke er ferdig. Det gjør at hun vet at hun får mer arbeid, og kanskje også må stå for avgjørelsen på flere ubehagelige måter. Da er det jo veldig beleilig å få fokuset bort fra sak, men over på person. Hun undergraver din posisjon og forsøker å få deg til å fremstå som fiendtlig og urimelig. Hun gjør deg til tema og håper å slippe unna selv.

Jeg hadde kontaktet egen leder umiddelbart for å forklare situasjonen, før hun rakk det. Og i tillegg hadde jeg skaffet meg en legeerklæring, forklart legen at du er klar over hvor idiotisk dette høres ut, men at enkleste måte å forhåpentligvis få avsluttet denne nesten surrealistiske situasjonen er å få en bekreftelse på helseproblemet ditt.

Kontakt din nærmeste leder, om du ikke allerede har gjort det!

Anonymkode: 5fd5d...858

Skrevet

Hahahaha! Drit i det😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0ec84...66b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her tror jeg at jeg hadde kontaktet legen og fått en bekreftelse på betennelsen og at det å holde hånden opp hjelper mot trykk og smerte.

Hun avslo et ønske fra din arbeidsgruppe, et ønske som dere mener er rimelig. Når du saklig informerte henne om at avslaget vil oppfattes som urimelig, men at du vil melde tilbake til arb.gruppen før du tar det videre - da har du samtidig sagt at denne saken trolig ikke er ferdig. Det gjør at hun vet at hun får mer arbeid, og kanskje også må stå for avgjørelsen på flere ubehagelige måter. Da er det jo veldig beleilig å få fokuset bort fra sak, men over på person. Hun undergraver din posisjon og forsøker å få deg til å fremstå som fiendtlig og urimelig. Hun gjør deg til tema og håper å slippe unna selv.

Jeg hadde kontaktet egen leder umiddelbart for å forklare situasjonen, før hun rakk det. Og i tillegg hadde jeg skaffet meg en legeerklæring, forklart legen at du er klar over hvor idiotisk dette høres ut, men at enkleste måte å forhåpentligvis få avsluttet denne nesten surrealistiske situasjonen er å få en bekreftelse på helseproblemet ditt.

Kontakt din nærmeste leder, om du ikke allerede har gjort det!

Det er vel egentlig dette jeg tror. Jeg skal snakke med leder i morgen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er vel egentlig dette jeg tror. Jeg skal snakke med leder i morgen.

Gjør det, og gjør det med det samme du kommer på jobb. Lykke til :)

Skrevet

Hun blir usaklig fordi hun opplever deg som vanskelig. Det er ikke proft av henne, men det er ikke sikkert løsningen er å gjøre seg mer vanskelig ved å ta konflikten opp et nivå.

Anonymkode: 95980...623

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hun blir usaklig fordi hun opplever deg som vanskelig. Det er ikke proft av henne, men det er ikke sikkert løsningen er å gjøre seg mer vanskelig ved å ta konflikten opp et nivå.

Jeg tar den ikke opp et nivå om jeg sier til sjefen min at hun misforsto meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tar den ikke opp et nivå om jeg sier til sjefen min at hun misforsto meg.

Sant. Avhengig av måten du sier det på, og at sjefen din ikke misforstår deg.

Skrevet

Høres ut som mitt liv, i et nøtteskall. Jeg har aspergers....😂 ganske slitsomt, og jeg har ingen gode råd, fordi når jeg forsøker å oppklare blir det bare verre....

Anonymkode: 6a8b9...fdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...