Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Jeg har vært kunde i mange år. Dette er første gang de har tatt seg til rette å trukket penger ut av kontoen min uten mitt samtykke. Lånet forfalt for 8 dager siden. Jeg er midt i bytte av bank så har ikke mottatt noe inkassokrav, purring ingenting. Lånet mitt har forfalt mange ganger før uten at de bare har tatt fra andre steder. Lånet mitt trekkes ikke fra den kontoen men en annen. Har de lov å holde på sånn? Anonymkode: 7f59e...713
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært kunde i mange år. Dette er første gang de har tatt seg til rette å trukket penger ut av kontoen min uten mitt samtykke. Lånet forfalt for 8 dager siden. Jeg er midt i bytte av bank så har ikke mottatt noe inkassokrav, purring ingenting. Lånet mitt har forfalt mange ganger før uten at de bare har tatt fra andre steder. Lånet mitt trekkes ikke fra den kontoen men en annen. Har de lov å holde på sånn? Anonymkode: 7f59e...713 Hva slags lån? I de fleste banker er det ikke mulig å stoppe avbetaling til for eksempel boliglån. Anonymkode: 0c298...064
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 De kan neppe overføre lånet til annen bank uten at du har betalt det du plikter. Du kan ikke la være å betale det du skal selv om du er i en prosess med å bytte bank Anonymkode: fea8c...a44
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De kan neppe overføre lånet til annen bank uten at du har betalt det du plikter. Du kan ikke la være å betale det du skal selv om du er i en prosess med å bytte bank Anonymkode: fea8c...a44 Det vil bli betalt når banken flytter alt over 👏👍 Anonymkode: 7f59e...713
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 Når lånet har forfalt og du har penger på kontor, så vil de selvsagt trekke pengene. Det er bedre det enn at de sender inkassovarsel og inkasso. Forfaller et avdrag til inkasso, så forfaller ikke bare avdraget, men hele lånet, og da kan det jo ende med tvangssalg Anonymkode: 789f1...727
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Når lånet har forfalt og du har penger på kontor, så vil de selvsagt trekke pengene. Det er bedre det enn at de sender inkassovarsel og inkasso. Forfaller et avdrag til inkasso, så forfaller ikke bare avdraget, men hele lånet, og da kan det jo ende med tvangssalg Anonymkode: 789f1...727 Men jeg må bestemme det, de kan ikke ta seg til rette Anonymkode: 7f59e...713
gale damen Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men jeg må bestemme det, de kan ikke ta seg til rette Anonymkode: 7f59e...713 Dersom du har lånet ditt i banken der du også har pengene dine, så vil jeg tro at de kan "ta seg til rette" som du kaller det-
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 gale damen skrev (Akkurat nå): Dersom du har lånet ditt i banken der du også har pengene dine, så vil jeg tro at de kan "ta seg til rette" som du kaller det- Det har de ikke lov til, og de skulle derfor betale tilbake. De kan ikke gå å hente penger steder det passer de. De må følge vanlig lover og regler Anonymkode: 7f59e...713
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men jeg må bestemme det, de kan ikke ta seg til rette Anonymkode: 7f59e...713 For det første, hvorfor betalte du ikke bare lånet på forfall, så hadde du unngått hele problemet. Jeg ville også lest vilkårene på lånet ditt eller snakket med banken. Det kan godt hende at de har sitt på det tørre. Anonymkode: 25c19...5f3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #10 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): For det første, hvorfor betalte du ikke bare lånet på forfall, så hadde du unngått hele problemet. Jeg ville også lest vilkårene på lånet ditt eller snakket med banken. Det kan godt hende at de har sitt på det tørre. Anonymkode: 25c19...5f3 Yeye Anonymkode: 7f59e...713
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Yeye Anonymkode: 7f59e...713 Du høres virkelig ut som en drømmekunde for banken. Kanskje de tenkte at det var lurt å sikre seg før du stakk, i og med at du tydeligvis har betalingsevne men mangler betalingsvilje? Anonymkode: 25c19...5f3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #12 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det har de ikke lov til, og de skulle derfor betale tilbake. De kan ikke gå å hente penger steder det passer de. De må følge vanlig lover og regler Anonymkode: 7f59e...713 Hvilke regler tenker du på? Kardemommeloven eller lånevilkårene i banken din? Du må undersøke hvilke vilkår som gjelder og kontakte banken din. Anonymkode: 56b1d...7c9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #13 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vil bli betalt når banken flytter alt over 👏👍 Anonymkode: 7f59e...713 Utestående må betales før lånet flyttes og avsluttes i eksisterende bank. Anonymkode: fea8c...a44
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #14 Skrevet 8. april 2021 Du kan føle deg ganske sikker på at banken din ikke gjør noe ulovlig. De vet hva de driver med og sikrer seg selvsagt. Det er jo i prinsippet bankens penger de har trukket fra deg. Alternativer ville vært at de la ut boligen din på tvangssalg. Anonymkode: 6864d...4db
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #15 Skrevet 8. april 2021 Så når hele lånet innfris så innfris ikke forfalte renter? Anonymkode: 7f59e...713
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #16 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Så når hele lånet innfris så innfris ikke forfalte renter? Anonymkode: 7f59e...713 Banken overfører selvsagt ikke lånet ditt til en annen bank uten at de har tatt oppgjør og du har betalt alt av avdrag og renter slik lånevilkårene dine sier. Banken du nå har lånet i har pant i huset ditt og dette frasier de seg ikke før alt er betalt. Blir det ikke betalt av deg vil banken kreve at huset blir tvangssolgt, også for småpenger. Anonymkode: 7f7a2...f3f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #17 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Så når hele lånet innfris så innfris ikke forfalte renter? Anonymkode: 7f59e...713 Nei, det vil innbefatte at banken plusser på ubetalte renter før de overfører lånet til annen bank. Jeg har aldri opplevd at noen banker har gjort det. Anonymkode: fea8c...a44
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #18 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men jeg må bestemme det, de kan ikke ta seg til rette Anonymkode: 7f59e...713 Nei, du bestemmer ikke om du skal betale lånet ditt eller ikke. Så lenge du har penger til å dekke lånet på en konto i banken, så vil de trekke det. Din avtale er å betale til en viss dato hver mnd Anonymkode: 789f1...727
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #19 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du kan føle deg ganske sikker på at banken din ikke gjør noe ulovlig. De vet hva de driver med og sikrer seg selvsagt. Det er jo i prinsippet bankens penger de har trukket fra deg. Alternativer ville vært at de la ut boligen din på tvangssalg. Anonymkode: 6864d...4db Det er ikke alltid 100 %, var nylig borti en sak hvor banken betalte byggekostnader fra byggelån uten betalingsavtale, som endte med over enn million i dobbeltbetaling. Lån trekkes fra en fast konto, hvis ikke man har penger på den, er det ikke anledning til å hente fra en annen konto uten avtale. Men står det penger på konto og lånet forfaller, trekkes det automatisk. Kreves ikke godkjenning slik som en faktura. Vilkårene ligger i låneavtalen. Anbefaler trådstarter å sjekke denne. Anonymkode: 9b72e...1df
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #20 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har vært kunde i mange år. Dette er første gang de har tatt seg til rette å trukket penger ut av kontoen min uten mitt samtykke. Lånet forfalt for 8 dager siden. Jeg er midt i bytte av bank så har ikke mottatt noe inkassokrav, purring ingenting. Lånet mitt har forfalt mange ganger før uten at de bare har tatt fra andre steder. Lånet mitt trekkes ikke fra den kontoen men en annen. Har de lov å holde på sånn? Anonymkode: 7f59e...713 Selvsagt har de lov. Hvorfor betaler du ikke til forfall? Har du null kontroll på økonomien? Anonymkode: 58d46...5c3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #21 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er ikke alltid 100 %, var nylig borti en sak hvor banken betalte byggekostnader fra byggelån uten betalingsavtale, som endte med over enn million i dobbeltbetaling. Lån trekkes fra en fast konto, hvis ikke man har penger på den, er det ikke anledning til å hente fra en annen konto uten avtale. Men står det penger på konto og lånet forfaller, trekkes det automatisk. Kreves ikke godkjenning slik som en faktura. Vilkårene ligger i låneavtalen. Anbefaler trådstarter å sjekke denne. Anonymkode: 9b72e...1df De har lov til å lete på andre konto om det ikke er dekning og betalingen skulle vært gjort for mer enn en viss tid siden. Dette varierer fra bank til bank. Hvis ikke blir det veldig lett å flytte på penger for å slippe å betale Anonymkode: 789f1...727
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #22 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De har lov til å lete på andre konto om det ikke er dekning og betalingen skulle vært gjort for mer enn en viss tid siden. Dette varierer fra bank til bank. Hvis ikke blir det veldig lett å flytte på penger for å slippe å betale Anonymkode: 789f1...727 Som jeg skriver, det er avklart i avtale, hvis det er noe trådstarter har signert på, må hun se i låneavtalen. Ellers må banken forholde seg til samme regler som andre. Lån har gjerne pant i noe, da vil kravet utløse tvangssalg hvis man ikke betaler. Anonymkode: 9b72e...1df
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #23 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Som jeg skriver, det er avklart i avtale, hvis det er noe trådstarter har signert på, må hun se i låneavtalen. Ellers må banken forholde seg til samme regler som andre. Lån har gjerne pant i noe, da vil kravet utløse tvangssalg hvis man ikke betaler. Anonymkode: 9b72e...1df Den prosessen er eviglang. Derfor sikrer de fleste banker seg å unngå dette så langt det er mulig Anonymkode: 789f1...727
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå