Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Trenger vel trøst her🙈. Vår lille skal imorgen være hjemme alene i 4 timer. Han har vært alene hjemme opptil en time, dog ikke nå i påskeferien. Han virker trygg og sover i buret sitt hele natta ( buret er i stua). Han er 15 uker. Må si at jeg gruer meg litt. Redd for at dette er for lenge, samtidig som jeg tenker at vi må begynne å øve på det og mange sier at man ikke skal vente for lenge. Jeg kan evt komme hjem en halv time i lunsjen, men kanskje dette gjør det barre verre for ham? Hva tenker dere? Anonymkode: 1e11f...ab5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Fire timer synes jeg er for lenge for en så liten hund. Anonymkode: 05fdc...def
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Og hvis han sover i bur hele natta og så i bur igjen når den skal være alene så er det drøyt. I Norge er det dessverre lov å ha hund så lenge i bur (om ikke det er endret nå) I Sverige er det ulovlig. Anonymkode: 05fdc...def
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Å være i bur er faktisk noe han virker til å synes er helt greit. Han trekker seg selv inn der når han vil ha fred og ro, så har ikke på følelsen at han er buret der inne. Planen er som jeg glemte å skrive å være meg han to timer, vi står opp 06.30. Gå en lengre tur med ham rett før så håper jeg på at han sover en del, men hører hva du sier også. Hadde lyst på innspill fordi jeg er usikker. Som sagt alternative er å komme hjem en times tid i lunsjen. Så skal vurdere det🙈 Anonymkode: 1e11f...ab5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Du kan ikke la en så ung hund plutselig være fire timer alene. Da har du skaffet deg hund under feil forutsetninger. Anonymkode: 7a5db...3b6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Jeg tar til meg det dere sier, men lurer på om folk som jobber tar seg fri et halvt år for å være hjemme med hunden. Vi har nå vært med den i 7 uker og tenkte det var vanlig å begynne da å øve å være alene. Anonymkode: 1e11f...ab5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Han har bare bodd hos dere i 7 uker.. ikke har han blærekontroll til å være alene i 4 timer heller. Anonymkode: ccbeb...510
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Han har bare bodd hos dere i 7 uker.. ikke har han blærekontroll til å være alene i 4 timer heller. Anonymkode: ccbeb...510 Det har han. Sover fra 22.00-07.00 uten å gå på do, så det klarer han fint. Anonymkode: 1e11f...ab5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg tar til meg det dere sier, men lurer på om folk som jobber tar seg fri et halvt år for å være hjemme med hunden. Vi har nå vært med den i 7 uker og tenkte det var vanlig å begynne da å øve å være alene. Anonymkode: 1e11f...ab5 Det er vanlig å begynne og øve etter kort tid, men ikke med fire timer. Første gang ut på trappen og inn, deretter kanskje til postkassen osv. Fire timer er lenge for en så liten kropp. Anonymkode: 622bd...ab6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 Vi fikk valp i sommer, og vi øvde på å være alene gradvis, noen minutt mer for hver dag. Vår er under trappen i stua, med en grind forran. Der har den tyggeleke, vann og senga si. Vi lastet ned en app, Dog Monitor, og koblet denne på en pad. Så kunne vi følge med hver minste lyd og bevegelse hunden gjorde. (Kamera og lyssensor) Vår er som regel alene hjemme i 4-5 timer pr dag. Og tilvenningen gikk helt fint. Å komme hjem i lunsjen kan noen ganger være forstyrrende. Men det finner du ut av. Anonymkode: c7f92...c79
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #11 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er vanlig å begynne og øve etter kort tid, men ikke med fire timer. Første gang ut på trappen og inn, deretter kanskje til postkassen osv. Fire timer er lenge for en så liten kropp. Anonymkode: 622bd...ab6 Vi har øvd litt og han har vært alene i opptil en time, det har gått veldig fint, men vi prøver først med 2 timer og ser hvordan det går. Anonymkode: 1e11f...ab5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #12 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Vi fikk valp i sommer, og vi øvde på å være alene gradvis, noen minutt mer for hver dag. Vår er under trappen i stua, med en grind forran. Der har den tyggeleke, vann og senga si. Vi lastet ned en app, Dog Monitor, og koblet denne på en pad. Så kunne vi følge med hver minste lyd og bevegelse hunden gjorde. (Kamera og lyssensor) Vår er som regel alene hjemme i 4-5 timer pr dag. Og tilvenningen gikk helt fint. Å komme hjem i lunsjen kan noen ganger være forstyrrende. Men det finner du ut av. Anonymkode: c7f92...c79 Tusen takk for tipset med appen. Det skal vi sjekke ut😀 Anonymkode: 1e11f...ab5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Tusen takk for tipset med appen. Det skal vi sjekke ut😀 Anonymkode: 1e11f...ab5 Ja, den var veldig kjekk. Man får varsel på mobilen bare hunden beveger seg litt. Så kan man følge med på kamera, og man blir roligere av å se at hunden har det helt fint alene noen timer. Vi plasserte pad’en på et kamerastativ slik at vi så hunden godt. Er den urolig og utilpass får dere bare øve mer. Men det går nok helt fint, skal du se! Anonymkode: c7f92...c79
Anonym bruker Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 Ville avgrenset til et rom, men ikke stengt han inne i buret. Det er altfor lang tid å være innesperret i et bur. Ha på radioen og noen leker og tyggebein Anonymkode: 4e998...f9c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #15 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Vi fikk valp i sommer, og vi øvde på å være alene gradvis, noen minutt mer for hver dag. Vår er under trappen i stua, med en grind forran. Der har den tyggeleke, vann og senga si. Vi lastet ned en app, Dog Monitor, og koblet denne på en pad. Så kunne vi følge med hver minste lyd og bevegelse hunden gjorde. (Kamera og lyssensor) Vår er som regel alene hjemme i 4-5 timer pr dag. Og tilvenningen gikk helt fint. Å komme hjem i lunsjen kan noen ganger være forstyrrende. Men det finner du ut av. Anonymkode: c7f92...c79 Du lastet du appen på telefon eller ipad, altså litt usikker hvordan jeg skal koble ipad til min telefon? Anonymkode: 1e11f...ab5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #16 Skrevet 7. april 2021 Ah. Så begynner realitetene å gå opp for coronahundeeierne. Anonymkode: c75bb...eb0
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #17 Skrevet 7. april 2021 Er det ikke deilig å ha noen å hate🙄 HI, du kjenner hunden best. Jeg synes appen du fikk tips om å laste ned virker lur. Hvis hunden sover eller er rolig og trygg på den tiden du tenkte å stikke innom, ville jeg latt det være. Bruk tiden godt fremover på å trygge hunden på å være alene. Hos oss trivdes hunden i bur i bilen, men trengte større plass hjemme. Samtidig var det viktig for henne å ikke ha for stor plass i starten. Et avlukket område med en deilig seng og tilgang til leker og vann var perfekt for vår. Planen din om to timers samvær med lek og tur høres fin ut. Da har hunden fått en fin start på dagen. Dersom det viser seg (på appen) at hunden er stresset eller viser tegn til å ikke ha det bra håper jeg du (eller andre) har anledning til å dra hjem. Det du legger inn i å trygge hunden nå får du igjen for senere. Anonymkode: e1c21...687
Pobie Skrevet 7. april 2021 #18 Skrevet 7. april 2021 Det er helt greit at en såpass stor valp er alene hjemme noen timer. Man kan ikke la være å jobbe i flere måneder fordi man har skaffet seg valp. Valper er ikke *så* sarte altså. Og jo mindre den er alene som liten valp, jo mer sannsynlig at den får separasjonsangst senere. Men ville gjort som noen nevnte lenger oppe, steng inne på et rom eller sett opp en lekegrind der den har tilgang til åpent bur, leker, vann, osv. Legg litt avispapir i et hjørne i tilfelle den må gjøre fra seg.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #19 Skrevet 7. april 2021 En liten oppdatering: appen var genial. Jeg satt klistra til den på jobben og han peip i noen minutter før han sovnet. Hadde han pipa lenge hadde jeg selvfølgelig dratt hjem, men det gikk så fint. Selvfølgelig den gleden når vi kom hjem en etter en. Jeg er trygg på at denne hunden får så mye oppmerksomhet/ kjærlighet at jeg legger bort min dårlige samvittighet som noen her prøver å gi. Og jeg føler selv at han er så pass trygg her at noen timer klarer ham fint så får han mye påfyll med turer/ kos ellers. Og til det som tror dette var coronahund så kan jeg si ja at det passa fint nå som alle er mer hjemme, men denne hunden vil ikke være lengre enn 6 timer alene corona eller ei. Anonymkode: 1e11f...ab5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #20 Skrevet 7. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): En liten oppdatering: appen var genial. Jeg satt klistra til den på jobben og han peip i noen minutter før han sovnet. Hadde han pipa lenge hadde jeg selvfølgelig dratt hjem, men det gikk så fint. Selvfølgelig den gleden når vi kom hjem en etter en. Jeg er trygg på at denne hunden får så mye oppmerksomhet/ kjærlighet at jeg legger bort min dårlige samvittighet som noen her prøver å gi. Og jeg føler selv at han er så pass trygg her at noen timer klarer ham fint så får han mye påfyll med turer/ kos ellers. Og til det som tror dette var coronahund så kan jeg si ja at det passa fint nå som alle er mer hjemme, men denne hunden vil ikke være lengre enn 6 timer alene corona eller ei. Anonymkode: 1e11f...ab5 Så flott at du fikk det til! Ja, den appen er genial!! Det er godt å se at hunden slapper av og har de helt fint alene også. Anonymkode: c7f92...c79
Anonym bruker Skrevet 7. april 2021 #21 Skrevet 7. april 2021 For det første går man ikke "lengre" turer med en valp på 15 uker, og for det andre risikerer du at den utvikler separasjonsangst på et sendte tidspunkt selv om det ser ut som det går fint nå. Hvorfor i alle dager har dere skaffet hund uten å ha tid til å gjøre ting skikkelig? Anonymkode: 2278a...9b9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2021 #22 Skrevet 8. april 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): For det første går man ikke "lengre" turer med en valp på 15 uker, og for det andre risikerer du at den utvikler separasjonsangst på et sendte tidspunkt selv om det ser ut som det går fint nå. Hvorfor i alle dager har dere skaffet hund uten å ha tid til å gjøre ting skikkelig? Anonymkode: 2278a...9b9 Å vær så snill... så i dette landet her er det kun hjemmeværende mennesker som bør ha hund? Tror jeg har fått de rådene jeg ville ha... resten gidder jeg ikke bruke energi på. Har skjønt at det er mennesker her som ( nok de hjemmeværende med god tid/ kjeder seg) som skal kverulere om alt mulig. ✌️ Anonymkode: 1e11f...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå