Gå til innhold

Alt skal handle om nevøene mine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv en jente på 4 år, tantebarn- Eldste er 6 og yngste er 2, føler meg som en forferdelig tante som ikke er begeistra over tantebarna.. 
prøver å unngå å ha dem på besøk. Sist gang de var på besøk rotet 6 åringen og skulle ha snopet han fant i skapet og blir sikkelig sur, selvfølgelig har de besteforeldre som gjør slikt at alt skal handle om dem. Som gjør at datteren min føler seg litt utenfor.
De Spør om feks hvorfor jeg ikke kjøper gaver eller noen ting til dem, utenom jul og bursdag, noe jeg synes er totalt unødvendigt. Det er ikke akkurat som jenta mi får noen gaver av tanten sin heller. Håper jeg ikke er den eneste som ikke er så gira av tantebarn. 

Anonymkode: 3d644...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søskenbarn er ofte de første vennene en har.. Ikke ødelegg din datters relasjon med sine søskenbarn. 

Jeg synes det er skikkelig fint å se mine barn leke med sine søskenbarn. Lærerikt også. De får brynt seg med de eldre, og vist omsorg for de mindre

Anonymkode: b2e47...173

Skrevet

Nå må du snart flytte hjemmefra!

Anonymkode: 1f247...a71

Skrevet

Prøv å være sammen med dem uten besteforeldrene, og gjerne uten foreldrene også.

Man får et helt annet forhold til sine tantebarn når de er sammen med deg alene, når dere kan finne på ting sammen og ha det hyggelig.

Ta de med på ting, alt fra lekeplassen til skogen duger. Gjør ting med de hjemme, bak, tegn, modellkitt, maling, hva som helst, men kos dere litt, snakk med dem. Bli kjent med dem.

Anonymkode: 35100...452

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nå må du snart flytte hjemmefra!

Anonymkode: 1f247...a71

Jeg bor ikke hjemme hahahaha, kanskje du burde? :)

Anonymkode: 3d644...027

Skrevet

Ja, du var nå sannelig en ordentlig solstråle! 

Skrevet

Søskenbarn er noe man skal forsøke å ta vare på forholdet til. Jeg har ni stykker og vi er som en søskenflokk. Fy søren for en bonus. Godt mulig de er bortskjemt, men de er barn. Høres ikke ut som du prøver noe særlig. Trolig merker de at du ikke liker de også. Stakkars barn. Kanskje det er DU som mener at det er prinsessa til mamma som fortjener all oppmerksomhet. 

Anonymkode: 5da71...9de

Skrevet

Jeg synes det er litt slitsomt med tantebarna når moren dems er tilstede. Hun og jeg har veldig forskjellig syn på oppdragelse og aktivisering, kosthold, leggetider osv. Jeg løser det ved å i størst mulig grad ha tantebarna på besøk eller med meg på ting uten mora. Når jeg har dem alene er de verdens skjønneste, de koser seg og aksepterer at hos oss har vi rutiner, leggetider og de oppfører seg veldig fint. Når moren er tilstede er de overalt, hopper i sofaen og turner i taklampa ....🤪

Anonymkode: beca4...08e

Skrevet

Du har skrevet om dette tusen ganger før, og fått mange gode råd.

Anonymkode: 25c67...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...