Gå til innhold

Huff, datteren min vasket dokostene i oppvaskmaskinen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tallerker og bestikk... Hun er 12 år gammel, hun ville hjelpe meg å vaske badene. Uten å legge merke til det hadde hun lagt begge dokostene og holder inn i vaskemaskinen å satt den på. Jeg har tatt ut av dokostene og satt på maskinen på nytt for andre gang. Har tenkt til å kjøre den to - tre ganger på 70 grader (max temp) for å være sikker på at alt er skikkelig rent, men holder det? Blir det rent igjen uten bakterier? 

Anonymkode: d38c9...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Auda😬😂😂 Tror faktisk jeg hadde kasta bestikket. Hadde ikke klart å spise med det uten å tenke på ekle bæsjebakterier

Anonymkode: fdfd8...faf

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Auda😬😂😂 Tror faktisk jeg hadde kasta bestikket. Hadde ikke klart å spise med det uten å tenke på ekle bæsjebakterier

Anonymkode: fdfd8...faf

Kommer i verste fall til å gjøre det, men hadde vært greit å slippe å kjøpe alt nytt. 

Hi

Skrevet

Oida😮🤮, men tanken var var nok god da, snill hun er som hjelper til🙂. Er faktisk veldig usikker på hva jeg ville gjort, men siden vi nesten bare har Ikea servise til hverdags så hadde jeg sikkert kastet det. 

Anonymkode: d80df...92d

Skrevet

Kjøp maskinrens. Du kan ikke mene at du skal bytte bestikk og tallerkener? Jeg skjønner jo at det er ekkelt,men alvorlig talt. Vask det skikkelig og jobb med det mentale.

Anonymkode: 59e3c...71c

Skrevet

Legg bestikk osv i en stor kasserolle og kok det et minutt eller to. Garantert rent. 

Anonymkode: cdae2...b5b

Skrevet

Hadde kjørt dem i maskinen ett par ganger. Ikke bli hysterisk 

Anonymkode: 921da...cd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Kjøp maskinrens. Du kan ikke mene at du skal bytte bestikk og tallerkener? Jeg skjønner jo at det er ekkelt,men alvorlig talt. Vask det skikkelig og jobb med det mentale.

Anonymkode: 59e3c...71c

Det skal jeg gjøre. Har ikke lyst til å kjøpe alt nytt, nei. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Legg bestikk osv i en stor kasserolle og kok det et minutt eller to. Garantert rent. 

Selvfølgelig, det kan jeg gjøre. Takk for gode råd. 

Skrevet

Kaster da ikke alt bestikk og annet av den grunn!

Kjør maskinen på høyeste temperatur et par ganger, ev med litt klor i (uten vaskemiddel) om maskinen tåler det.

Annet kan man enten legge i en stor kasserolle med kokende vann få minutter, som en annen sier, eller ha i oppvaskkummen med klorin i vannet.

Så flink datteren din er som vil hjelpe til, Hi. Selv om hun bommet litt på løsningen med dokostene, så var hun jo veldig nøye og løsningsorientert. Nå lærer dere begge to av dette :)

Anonymkode: 33e10...863

Skrevet

Hadde kokt bestikk og tallerkener i en 10-15 minutter.
Kjøpt maskinrens og kjørt 2 omganger med det, og så en omgang med vanlig såpe (tom maskin) på høyeste temperatur..

Anonymkode: 639b0...156

Skrevet

Hadde lagt alt i klor. Kjørt en maskinrens mens de lå i bløtt. Så hadde jeg vasket alt en gang til. Ingen vits å bli hysterisk. 
Og så hadde jeg vel spurt ungen om hun i det hele tatt bruker hodet sitt. 

Anonymkode: b895b...67f

Skrevet

Hvis du legger det i kokende vann, dør jo bakteriene (de er sikkert døde allerede, men det hjelper kanskje på det mentale). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hadde lagt alt i klor. Kjørt en maskinrens mens de lå i bløtt. Så hadde jeg vasket alt en gang til. Ingen vits å bli hysterisk. 
Og så hadde jeg vel spurt ungen om hun i det hele tatt bruker hodet sitt. 

Anonymkode: b895b...67f

Ja for da ønsker jo barnet å hjelpe til flere ganger 🙄

Anonymkode: 8c945...042

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Med tallerker og bestikk... Hun er 12 år gammel, hun ville hjelpe meg å vaske badene. Uten å legge merke til det hadde hun lagt begge dokostene og holder inn i vaskemaskinen å satt den på. Jeg har tatt ut av dokostene og satt på maskinen på nytt for andre gang. Har tenkt til å kjøre den to - tre ganger på 70 grader (max temp) for å være sikker på at alt er skikkelig rent, men holder det? Blir det rent igjen uten bakterier? 

Jaja, sånt skjer og barn er barn. En ny vask på høy temperatur er bra nok kjære deg, det blir helt rent. Resten er inni hodet ditt. 

Anonymkode: 698d6...4b2

Skrevet

Jenta ville hjelpe til og det er bra!!! Ta ut dobørstene og sett på oppvaskmaskinen på nytt, verre er det ikke!!!. Ikke vær en dramaqueen, ikke nødvendig verken å koke eller kaste ting, dette går heeelt fint!

Anonymkode: 698d6...4b2

Skrevet

Jeg og tenker det er litt merkelig med en 12 åring som ikke skjønner dette. Hadde ikke latt det barnet "hjelpe til" uten overvåkning. Ser bare for meg hvordan hun har "løst" vask av bad... sikkert skikkelig trivelig og rent der..  du må repetere normal hygiene hi, dette vet barn i bhg alder er ekkelt. 

Anonymkode: 23e73...469

Skrevet

Jeg hadde lagt alt i en kum med klorvann, og så kokt det etterpå. PG så hadde jeg skurt oppvaskmaskinen innvendig med klorvann også, før jeg kjørte et par tomme maskiner.

Ekkelt, men det ordner seg. Alt blir rent, det er bare tanken som er vanskelig å forholde seg til. 
Kan ikke kaste og kjøpe nytt, det blir for dumt. Skulle du kjøpt ny oppvaskmaskin også da?

Anonymkode: 42e49...3fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg og tenker det er litt merkelig med en 12 åring som ikke skjønner dette. Hadde ikke latt det barnet "hjelpe til" uten overvåkning. Ser bare for meg hvordan hun har "løst" vask av bad... sikkert skikkelig trivelig og rent der..  du må repetere normal hygiene hi, dette vet barn i bhg alder er ekkelt. 

Anonymkode: 23e73...469

Ja, er enig at hun burde vite det... Men det går an å være litt vimsete av og til. Å til deg som spurte om hun er tilbakestående, finn deg en hobby, du har ikke noe her å gjøre. 

Hi

Skrevet

Stakkars, hun ville jo bare hjelpe til. En 12-åring tenker nok at to g blir rent i oppvaskmaskinen. Det er ikke å forvente at hun kjenner til rutiner for sterilisering. Følg rådene du har fått, hi. Dere som velger å rakke ned på et barn burde se dere i speilet. Voksne burde vite bedre enn å holde på slik, med mindre de har mangelfullt utviklede sjelsevner. 

Anonymkode: de47f...4a3

Skrevet

Jeg ville kokt det, tarmbakterier dør ikke nødvendigvis ved 70 grader. Det vet jeg veldig godt, for jeg har en gang hatt EHEC bakterie (ekoli) og ble oppringt av FHI.

Anonymkode: a91fb...038

Skrevet

Artig hvordan noen mener at rimming og fingring i analen er greit fordi «har jo vasket seg først» men må kaste bestikket etter 3 vask på 70 grader 😅 Lurer da på hvordan folk vasker analen før sex hvis de mener den er helt ren 😂 Sette rumpa i kokende vann? Eller tunga og fingrene etterpå? 

til hi.. ville ha kjørt noen runder i maskinen og koke bestikket i en kjele. 

Anonymkode: 2e5a3...335

Skrevet

Så, så! 

Å disse denne 12-åringen som har gjort en tabbe, er fullstendig unødvendig. Gjorde du aldri en tabbe som 12-åring? Å joda, det gjorde du nok. 

Dette er langt fra verdens undergang, og både bestikk, dekketøy og oppvaskmaskin blir helt rent igjen. Men klart, tanken på at også dobørsten har vært i oppvaskmaskinen er en smule ekkel. Uansett, det er helt ufarlig etter en runde eller to med ekstravask. 

Jeg føler meg dessuten helt sikker på at 12-åringen nok har lært, og at dette ikke skjer henne igjen. 

Men alle dere som har servert fullstendig grunnløse beskyldninger mot 12-åringen - har dere lært? 

Skrevet

Gratulerer med rene dokoster ;) 

Jada, det blir nok helt fint dersom du vasker 2-3 ganger på 70 grader med oppvasksåpe. Så spiser dere et par ganger uten å bli syke av det, og deretter så forsvinner panikken. 

Anonymkode: 1e10f...bca

Skrevet

Ja gratulerer med ren dokost sier jeg også. 

Sønnen min var og hentet dokosten og tok med seg opp  i badekaret han, da var han kun tre/fireår og jeg fulgte ikke med akkurat da😂

Skrevet

Slapp av. Dere har bestikket i munnen hver dag. Det er like skummelt.

Jeg hadde nok også kjørt maskinen en ekstra gang, men egentlig tror jeg ikke det skulle være noe problem.

Anonymkode: 7c019...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...