Gå til innhold

Barn som leker -korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått noen nye naboer, veldig hyggelige folk.
Siden barna våres og barna deres ikke er på samme kohort og smittesituasjonen er slik den er får de bare leke ute.
Slik er det også med andre venner de har.

Vi bor like utenfor Oslo, og det er en del smitte her.
Våre nye naboer flyttet hit fra en av bydelene i Oslo med ekstremt høy smitte, den er spesielt høy i innvandrermiljøet som våre nye naboer tilhører.

De har vært litt borte nå i påsken (på dagen), og er det også i helgene.
Tror de besøker familie som bor der de flyttet fra.

Den ene delen har mest lyst til å si at barna ikke skal leke sammen.
Den andre delen sier jeg er hysterisk.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 4c0d0...3dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de fortsatt leker ute er det vel helt greit? Jeg har vært borte på dagtid nesten hver eneste dag i påsken, sjelden besøkt noen egentlig. Vi har sykla, vært i skogen, besøkt andre lekeplasser enn vi har i nærområdet osv. Jeg tenker man skal være litt forsiktig med å dømme☺️

Skrevet

Jeg ville ikke latt mine leke med dem i dag med tanke på at skole/bhg åpner igjen i morgen og at de ikke er i samme kohort.

Anonymkode: b6196...1ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke latt mine leke med dem i dag med tanke på at skole/bhg åpner igjen i morgen og at de ikke er i samme kohort.

Må bare si at vi praktiserer samme regler med alle, uansett hvilket miljø de tilhører. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Må bare si at vi praktiserer samme regler med alle, uansett hvilket miljø de tilhører. 

Vi har hatt samme regel for alle.
Grunnen til at jeg nevner at de er innvandrere er at den bydelen de kommer fra er en av de bydelene i Oslo med høyest smitte, jeg den er enda høyere blant innvandrere enn gjennomsnittet i bydelen.

Som sagt, de er veldig hyggelige folk, og til vanlig ville det ha brydd meg fillern hvilken etnisk bakgrunn de har.

HI

Anonymkode: 4c0d0...3dc

Skrevet

Mine barn får ikke leke med noen utenfor sin kohort nå. Stigende trend her så slik er det bare. Jeg er langt fra hysterisk men jeg ORKER IKKE mer karantene. 

Anonymkode: 270ea...3e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mine barn får ikke leke med noen utenfor sin kohort nå. Stigende trend her så slik er det bare. Jeg er langt fra hysterisk men jeg ORKER IKKE mer karantene. 

Anonymkode: 270ea...3e1

Jo da er du hysterisk! Her har barnet mitt leket med andre som ikke er i samme kohort hele tiden,å ikke en eneste gang har vi vært i karantene likevel.

Anonymkode: 3f8ab...6da

Skrevet

Her kan barna ha en til to faste lekevenner fra sin kohort. Er ikke bare å løpe ut og leke med naboen nå nei... 

Anonymkode: c491e...6a5

Skrevet

Barnet leker ute, men prøver å leke med de samme. Han har en kompis han får lov til å gå inn til, ellers er de ute. Vi bor i en av de verste bydelene i Oslo, og har til nå unngått karantene siden pandemien startet. 

Anonymkode: ffcd6...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...