Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Min venninne hadde dåp for noen uker siden og jeg sendte gave i forbindelse med dåpen. På grunn av korona er det jo ikke så mange som får komme så gaven ble sendt i posten (bor ti timer unna). Vi har ikke sååå mye å rutte med for tiden siden mannen har mistet jobben det siste året, men jeg la en god sum i gaven. Hørte ikke noe og etter å ha gått noen runder med meg selv sendte jeg melding for noen dager siden om pakken var kommet vel frem. Joda fikk jeg til svar - det var den. Ikke et takk eller noe. Jeg er ikke sånn selv og takker nå alltid for alt jeg og barna får...Kjenner litt på at det ikke kommer et takk engang. Vi har kjent hverandre siden vi var små. Vil tro at gaven var «fin nok»...et armbånd i gull...og selv om det ikke er fint nok eller det som var ønsket kunne det kanskje ha kommet et takk? Eller? Anonymkode: adfac...a51
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 For noen uker siden? Jeg rakk aldri lage takkekort så raskt altså, det tar gjerne litt tid. Anonymkode: f4d7c...f28
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): For noen uker siden? Jeg rakk aldri lage takkekort så raskt altså, det tar gjerne litt tid. Anonymkode: f4d7c...f28 Men venter du til du sender takkekort med å si takk? Jeg tenkte når jeg fikk sms svar at gaven var kommet at det gikk an å slenge på et takk? Gaven er jo åpnet for lengst. Mulig jeg er litt rar der men jeg hadde aldri bare svart «ja den kom frem» og det var det. Hadde nok sagt ja den kom - tusen takk eller noe i den duren. HI Anonymkode: adfac...a51
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Noen mangler grunnleggende folkeskikk. Skjønner at du er skuffet over at hun ikke viser at gaven ble satt pris på, men du må legge fra deg tanken om at den ikke var god nok. Det er venninnen din som mangler sosiale antenner. Anonymkode: 2ab18...146
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Tenker at ja kanskje kunne hun ha slengt på en takk... men vet ikke hvor mye følelser jeg ville lagt i det. Skjønner ikke helt at du tenker over det, ved mindre det egentlig er noe annet som stikker dypere. Er det sånn at venninna de er generelt utakknemlig, ufin og en dårlig venn.. så bekrefter jo sms dine følelser og forsterker. men er hun en god venn så bryr man seg lite eller ingenting av en sånn forglemmelse. Dersom det ikke er noen av grunnene ovenfor, syns jeg kanskje du er litt vel overfølsom. Anonymkode: 90922...cc5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 Når gaver sendes i posten og så etterlyses er det rart å ikke takke i samme slengen som man bekrefter at gaven har kommet frem. For de som har sendt gave i posten er det jo greit å få bekreftet at den kom frem. Vi sendte også en gave til en stor anledning. Denne gaven ble sendt med venner slik at vi vet at den kom frem. Vi har ikke mottatt takk for gaven, men regner med at vi får takkekort etterhvert. Det vanlige er jo å takke med takkekort, men når gaven etterlyses/når man snakker om gaven er det naturlig å slenge på et takk selv om planen er å takke med takkekort. Anonymkode: a4042...1e4
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 Det normale er å få takkekort i posten. Vær litt mindre utålmodig så blir livet ditt bedre Anonymkode: ce4d0...373
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men venter du til du sender takkekort med å si takk? Jeg tenkte når jeg fikk sms svar at gaven var kommet at det gikk an å slenge på et takk? Gaven er jo åpnet for lengst. Mulig jeg er litt rar der men jeg hadde aldri bare svart «ja den kom frem» og det var det. Hadde nok sagt ja den kom - tusen takk eller noe i den duren. HI Anonymkode: adfac...a51 Ja, jeg ville sagt takk der også. Men mulig de føler takkekort dekker takk, eller at de glemte det? Hvem bryr seg om å bruke tid på å spekulere i sånt? Hvorfor plager det deg sånn? Anonymkode: f4d7c...f28
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 Her spør du om to ulike ting. Ja, det er lov å bli skuffet over gaver synes jeg. Hvis gaven man mottar åpenbart bare er kjøpt inn for å gi noe og helt uten omtanke fra giver og vedkommende er en du står nær (eller trodde det), da er det lov å bli skuffet. Jeg er f.eks. ikke glad i smykker, ringer ol. og dette vet mannen min veldig godt. Så da han ga meg et dyrt smykke til bursdagen, ble jeg faktisk skuffet og lei meg. Men det du skriver om i innlegget er noe annet. Det handler om manglende folkeskikk og forventninger. Venninnen din burde takket deg, og det er forståelig at du blir skuffet og lei deg over manglende respons på gaven du har brukt tid og omtanke på. Jeg ville definitivt ha takket hvis jeg var din venninne. Det er derimot en mulighet for at venninnen din er så sliten el. at det bare er en uheldig glipp fra hennes side, babyen kan ha kolikk f.eks., så jeg ville inntil videre ikke blitt for opprørt og latt det passere. Anonymkode: 4e343...bb9
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Fort å glippe å takke i disse dager der mye kommer i posten. Jeg gikk helt i surr over hvem jeg hadde takket. Det gikk på sms, telefon og FB. Men hadde jeg fått en sms med spørsmål om pakken var kommet frem hadde jeg jo takket da. Men, tradisjonen er jo å takke med er takkekort da. Anonymkode: 133f8...941
Hengebukksvinet Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men venter du til du sender takkekort med å si takk? Jeg tenkte når jeg fikk sms svar at gaven var kommet at det gikk an å slenge på et takk? Gaven er jo åpnet for lengst. Mulig jeg er litt rar der men jeg hadde aldri bare svart «ja den kom frem» og det var det. Hadde nok sagt ja den kom - tusen takk eller noe i den duren. HI Anonymkode: adfac...a51 Helt enig med deg. Hun burde selvsagt takket i meldingen. Jeg syns faktisk det er vanskelig å forstå at det ikke er en selvfølge for et voksent menneske! Endret 5. april 2021 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 - Ja, det er lov å bli skuffet over en gave, men normal høflighet å holde det for seg selv - Ja, det er normalt å takke. Kanskje ikke før med takkekort, men når du sender en sms og spør om den kom fram er det veldig rart å ikke takke når hun bekrefter - Nei, det er ingen vits å tenke noe mer på det. Noen mangler litt folkeskikk, men ikke bruk energi på det Anonymkode: cf0ae...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå