Gå til innhold

Er dette vanlig praksis hos kiropraktor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til kiropraktor ved flere anledninger pga ryggen, så prisen skulle vært lavere nå når må bestille igjen pga jeg allerede er pasient der. Nå er det nakken jeg har veldig vondt. Jeg fikk beskjed om at pga det er nytt område jeg trenger behandling,så må registere meg som ny kunde,noe som vil si at timen koster nesten 700 kr.  Er dette vanlig? Høres jo ut som de bare er ute etter å tjene mest mulig penger. For det koster nesten 700 kr for nye pasienter,mens gamle pasienter betaler 450 kr.

Anonymkode: 59b22...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje vanleg hjå min kiropraktor, han har jo stadig fått utvida arbeidsområde uten at prisen har gått opp! 🤷

Anonymkode: 0f238...78b

Skrevet

Tipper de har en hel klokketime første gang for å undersøke hva som er årsaken til smertene du har og når do har smerter er nytt sted må du ha ny og dermed en hel klokketime og betale 700 kr. 

Anonymkode: 785e7...0f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikkje vanleg hjå min kiropraktor, han har jo stadig fått utvida arbeidsområde uten at prisen har gått opp! 🤷

Anonymkode: 0f238...78b

Nei det samme tenker jeg at er logisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tipper de har en hel klokketime første gang for å undersøke hva som er årsaken til smertene du har og når do har smerter er nytt sted må du ha ny og dermed en hel klokketime og betale 700 kr. 

Den er 40 minutt står det. Har jo allerede fortalt at etter ett fall så har jeg vondt i nakken,så vet jo hvorfor jeg har vondt. Trenger ikke 1 time på å snakke om det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Den er 40 minutt står det. Har jo allerede fortalt at etter ett fall så har jeg vondt i nakken,så vet jo hvorfor jeg har vondt. Trenger ikke 1 time på å snakke om det.

Snakke og undersøke

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Snakke og undersøke

Det skjønte jeg.

Skrevet

Ikke hos min kiropraktor ihvertfall. Jeg har hatt en del «nye» ting men aldri betalt mer pga det.

Skrevet
Pigalopp:-) skrev (3 timer siden):

Ikke hos min kiropraktor ihvertfall. Jeg har hatt en del «nye» ting men aldri betalt mer pga det.

Nei å det er logisk synes jeg. Blir derfor litt irritert når det virker som de bare prøver å tjene litt ekstra.

Skrevet

Tror ikke det er sånn her. Men så dyrt det var, der jeg har gått koster første time 490

Anonymkode: e7c86...7c8

Skrevet

Min har akkurat samme praksis. Det tar jo like lang tid som om du var en ny kunde mår det er en ny problematikk så virker ganske logisk for meg

Anonymkode: 12dcf...b05

Skrevet

Ikke hos min. Her henger alt sammen og smerten flytter seg. Jeg behandles over flere områder om det varierer når og hvor. Jeg hadde vurdert å bytte. 

Anonymkode: fcf5a...179

Skrevet

Jeg går på et senter, og uansett om jeg går til min faste kiropraktor eller til en av de andre, så koster det det samme når det gjelder behandling.  Men en gang som jeg gikk dit for en helt nye skade, foreslo kiropratoren "min" at vi satte opp en "dobbeltime" for å ha litt mer tid både til diagnose og behandling. Men det koster ikke like mye som "første behandling" . Jeg tror jeg betalte 130 kroner mer. 

Anonymkode: 93d06...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...