Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Morsomt å lese 😊 Anonymkode: b30a2...9ce
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Kommer an på hvor gammel Sophia er! Og om hun er oppkalt eller ikke. Men hvis Sophia er 2 år og ikke oppkalt: Foreldrene er 26 år og bor på Lillestrøm eller i Lier eller tilsvarende område utenfor annen stor by. De har vært sammen siden tenårene. Far har tre år på BI og jobber som konsulent i strømleverandørselskap. Mor jobber i klesbutikk og har en liten interiørblogg. Velstelt hjem, mange puter, ny baby på vei. Drømmen om «orden på tilværelsen» står sterkt. Redde for å fremstå som mislykkete. Snille og søte mennesker. Anonymkode: 3c25a...0dd
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Her er det barn av yngre eller litauiske/polske som heter sophia. De norske bruker Sofia/Sofie og er mer spredt i alder. Mye oppkalling eller ønske om et rent klassisk navn som ikke stikker seg veldig ut. Anonymkode: 90978...6c8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Morsomt å lese 😊 Anonymkode: b30a2...9ce
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Enten er det oppkalling, eller foreldrene er litt usikre på seg selv, unge og litt "wannabe". Voksne foreldre som er mer sikre på seg selv bruker den norske varianten, Sofia/Sofie Anonymkode: 96719...0ca
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Enten er det oppkalling, eller foreldrene er litt usikre på seg selv, unge og litt "wannabe". Voksne foreldre som er mer sikre på seg selv bruker den norske varianten, Sofia/Sofie Anonymkode: 96719...0ca Enten wannabe, som du sier, eller mennesker fra et relativt høyt sosialt lag som kaller opp. Anonymkode: dd5bc...f98
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Enten er det oppkalling, eller foreldrene er litt usikre på seg selv, unge og litt "wannabe". Voksne foreldre som er mer sikre på seg selv bruker den norske varianten, Sofia/Sofie Anonymkode: 96719...0ca Enten wannabe, som du sier, eller mennesker fra et relativt høyt sosialt lag som kaller opp. Anonymkode: dd5bc...f98
Anonym bruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Er godt stykke lenger nede på den sosiale rangstigen enn foreldrene til Sofia. Anonymkode: 19d67...65a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Enten wannabe, som du sier, eller mennesker fra et relativt høyt sosialt lag som kaller opp. Anonymkode: dd5bc...f98 Neppe "høyt sosialt lag".. Her er de tenåringsforeldre. Anonymkode: ca466...4dd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Neppe "høyt sosialt lag".. Her er de tenåringsforeldre. Anonymkode: ca466...4dd ...mens her er det skipsrederfamilien som kalte opp etter oldemor. Anonymkode: d1cee...f55
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 Hvem faen er Sophia? Anonymkode: 72a6b...220
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Hvem faen er Sophia? Anonymkode: 72a6b...220 Det er du som faen meg ikke skjønner noen ting 😉 Det er selvfølgelig snakk om hva slags tanker man har om navnet Sophia, når du ser det navnet, hva slags assosiasjoner får du og hvem tror du velger det navnet. Anonymkode: 96719...0ca
Syngensang Skrevet 5. april 2021 #13 Skrevet 5. april 2021 Men kvifor bryr folk seg meir om kva navnet dei gjev ungen sin seier om dei sjølve enn korleis det er for ungen å få det navnet. Det lurer eg på. #Generasjonnavlelo
HeiteH Skrevet 5. april 2021 #14 Skrevet 5. april 2021 Med mindre de ikke er norske, så mangler de i alle fall kulturell kapital.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #15 Skrevet 5. april 2021 HeiteH skrev (5 minutter siden): Med mindre de ikke er norske, så mangler de i alle fall kulturell kapital. Det var en underlig påstand. Man kan ha høy kulturell kapital og likevel bryte med normene for det. Altså, man kan være belest, ha master i kunsthistorie, gå på utstillinger, teater, kjenne de man bør kjenne i de rette miljøene osv. og likevel like navn som Sophia. Selv om man kan se generelle trendlinjer og type navn det er mest vanlig å velge ut i fra ulike livssituasjoner, så er ikke dette en absolutt fasit. Ikke alle foreldre på 35+ med høy utdanning og god økonomi velger tradisjonelle navn og oppkalling selv om dette er det mest vanlige for denne gruppen. Anonymkode: 4be9f...e98
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #16 Skrevet 5. april 2021 Har aldri likt Sofia/Sophia som navn, mulig jeg er sær, men ja.... Ser for meg at foreldrene er unge. rundt 19 år gamle, begge går på videregående, og at ungen har mørke trekk. Brune øyne og brunt hår. Klarer ikke helt å se for meg en blond Sofia. Anonymkode: 16a34...a5a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er du som faen meg ikke skjønner noen ting 😉 Det er selvfølgelig snakk om hva slags tanker man har om navnet Sophia, når du ser det navnet, hva slags assosiasjoner får du og hvem tror du velger det navnet. Anonymkode: 96719...0ca For gammel til å holde på slik... Anonymkode: 72a6b...220
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 Har hatt ei hærlig Sophia i barnehagen, foreldrene var fra Polen å de var veldig søte, ordentlige og renslige, ville ikke at hun skulle bli skitten på uteklærne, å likte hvertfall ikke når hun var skitten på klærne. Anonymkode: 0e9ef...bea
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #19 Skrevet 5. april 2021 Syngensang skrev (6 timer siden): Men kvifor bryr folk seg meir om kva navnet dei gjev ungen sin seier om dei sjølve enn korleis det er for ungen å få det navnet. Det lurer eg på. #Generasjonnavlelo Samme tenker jeg. Svarte i Brynhild-tråden og skrev omtrent det samme som du skriver. Har aldri forstått disse hva-sier-det-om-meg-om-jeg-kaller-ungen-min-???-tråder. Ser for meg altfor selvsentrerte (og trolig veldig unge) foreldre som mener slikt er viktig. Anonymkode: 8a4e8...28c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 Vi har en sophia, blond jente og blå øyne. Vi foreldrene har mastergrad begge to og var 27 år da vi fikk henne. Elsker fortsatt navnet. Men smaken er som baken. 😀 Anonymkode: b251e...c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå