Gå til innhold

Bryllup i kirke uten organist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Eller vært gjest? Kirken vi ønsker å gifte oss i er liten og tilbyr ikke organist. De har heller ikke instrumenter i kirken. Lurer på om dette blir litt stusselig eller om det går like fint å spille sangene og salmene på pc ol.? Det blir jo ikke like formelt såklart, men tror dere det blir fint?

Anonymkode: 11224...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hadde det vært viktig. Om jeg skulle giftet meg i kirka så er et orgel en viktig del av opplevelsen i kirken. Ellers kan jeg jo bare gifte meg utendørs, på rådhuset eller en strand. Dere klarer sikkert å skape en fin stemning uansett da. For meg personlig hadde det ikke fungert. 
Nå er jeg datter til en musiker/organist/klokker så jeg er nok litt miljøskadet. 😊

Anonymkode: 8c661...2a6

Skrevet

En vielse uten musikk går ikke for meg, men så betalte jeg musikere for å gjøre innslag. Hadde også inn- og utmarsj med ekstra musikere (vi giftet oss ikke i kirka). Det blir ditt valg det og opp til dere hvordan dere vil ha det. Men det kan jo betales. 

Skrevet

Hva er vanlig i den lille kirken da, hva har andre gjort før dere? Det kan vel presten svare på?

Jeg hadde nok leid inn noen til å spille et eller annet, eller synge, eller begge deler. Trenger ikke være orgel, kan godt være andre instrumenter som musikere har med seg selv. Kunne vært stemningsfullt med gitar og sang f.eks.

Jeg synes en kassettspiller i kirken under en vielse blir litt feil...

Anonymkode: 4e3be...de0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...