Gå til innhold

Hva hadde du tenkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

40 år, 4 barn fra 6-11 år, har gått hardt ut blandt venner og familie at vi absolutt ikke skal ha flere barn, det klarer vi ikke (yngste er tvillinger før noen begynner å mase om at vi skulle stoppet på tre). Jeg har jo hormonspiral, men de kan jo svikte. Hva hadde du tenkt om jeg var din søster/veninne bekjent? 

Anonymkode: 52931...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg hadde tenk om at dere ikke vil ha flere barn enn fire? Jeg hadde nok tenkt at det var veldig fornuftig. 

Anonymkode: 2b18f...535

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva jeg hadde tenk om at dere ikke vil ha flere barn enn fire? Jeg hadde nok tenkt at det var veldig fornuftig. 

Hvis du er redd prevensjonen svikter steriliserer du deg. Eller gubben din. Eller begge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Mente viss jeg plutselig var gravid med nr fem likevel, (pga sviktende prevansjon) ser at det ikke kom frem i hi... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du er redd prevensjonen svikter steriliserer du deg. Eller gubben din. Eller begge. 

Mener du det er uansvarlig å stole på hormonspiralen viss man virkelig ikke vil ha flere barn? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mente viss jeg plutselig var gravid med nr fem likevel, (pga sviktende prevansjon) ser at det ikke kom frem i hi... 

Da hadde jeg vel regnet med at du tok abort, siden du brukte prevensjon for å unngå det, og fordi dere absolutt ikke skal ha flere barn, det klarer dere ikke. Ifølge deg selv. 
Håper du å bli gravid? Ønsker du deg 5 barn? Er det derfor du spør? 
Eller har du angst for å bli gravid, siden dere absolutt ikke bør få flere? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg vel regnet med at du tok abort, siden du brukte prevensjon for å unngå det, og fordi dere absolutt ikke skal ha flere barn, det klarer dere ikke. Ifølge deg selv. 
Håper du å bli gravid? Ønsker du deg 5 barn? Er det derfor du spør? 
Eller har du angst for å bli gravid, siden dere absolutt ikke bør få flere? 

Angst for å bli gravid og ikke merke det før det er for sent å ta abort. Jeg er også inne i en liten sorg over at de minste er blitt så store og jeg snart ikke har småbarn lenger at jeg faktisk ikke stoler helt på om jeg hadde klart å ta abort. (hadde nok det, er realist innerst inne). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Angst for å bli gravid og ikke merke det før det er for sent å ta abort. Jeg er også inne i en liten sorg over at de minste er blitt så store og jeg snart ikke har småbarn lenger at jeg faktisk ikke stoler helt på om jeg hadde klart å ta abort. (hadde nok det, er realist innerst inne). 

Få mannen til å sterilisere seg, da? Og behold spiralen. Det skal vel være sikkert som banken! 

Skrevet

Det viktige her er vel ikke hva folk tenker? De fleste har ikke så sterke meninger om andres antall barn,  altså. Hvis du er redd for å bli gravid, sørger du for sterilisering. Ingen prevensjon er 100% sikker. 

Anonymkode: 45312...b84

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Overlegen på gyn sa til meg at hormonspiral er like sikkert som sterilisering og anbefalte meg det når det er helt uaktuelt, og ikke anbefalt fysisk, at jeg skal ha flere barn. 

Så hi, stol på at spiralen virker, og eller ikke bry deg med hva andre tenker. Om du skulle bli gravid og velge å bære frem barnet så har de fleste nok innsikt i prevensjon at det skjønner at den kan svikte og hadde nok ikke tenkt dårlig om dere for det. 

Kanskje du skal prøve å ikke engste deg for ting som antagelig ikke kommer til å skje. 

Anonymkode: 7212d...d5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da hadde jeg tenkt at du var idiot om du ikkje tok abort. Og sånn sett så er jo ikke det noe man snakker om engang, men bare gjør det.

Anonymkode: ca1e2...0c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Da hadde jeg tenkt at du var idiot om du ikkje tok abort. Og sånn sett så er jo ikke det noe man snakker om engang, men bare gjør det.

Anonymkode: ca1e2...0c9

Ikke viss man oppdager det i uke 16 feks... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det viktige her er vel ikke hva folk tenker? De fleste har ikke så sterke meninger om andres antall barn,  altså. Hvis du er redd for å bli gravid, sørger du for sterilisering. Ingen prevensjon er 100% sikker. 

Anonymkode: 45312...b84

Om en slik situasjon skulle oppstå, er et selvfølgelig ikke hva folk tenker som er viktigst. Men nå var det jo det jeg lurte på nå da. Viss det skulle skje, og jeg feks ikke rekker å ta abort, så klarer vi det nok. Det må vi jo bare. Men hadde dere proklamert til kreti og pleti at prevansjon en sviktet og det var for sent å ta abort? For å forklare liksom? Siden man har gått hardt ut og nektet for flere barn? 

Jeg ville nok ikke det, tror jeg. Hadde nok heller sagt vi har ombestemt oss. Vil ikke at et barn skal gå rundt å vite at det var et uønsket uhell som ble opp dager for sent. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Om en slik situasjon skulle oppstå, er et selvfølgelig ikke hva folk tenker som er viktigst. Men nå var det jo det jeg lurte på nå da. Viss det skulle skje, og jeg feks ikke rekker å ta abort, så klarer vi det nok. Det må vi jo bare. Men hadde dere proklamert til kreti og pleti at prevansjon en sviktet og det var for sent å ta abort? For å forklare liksom? Siden man har gått hardt ut og nektet for flere barn? 

Jeg ville nok ikke det, tror jeg. Hadde nok heller sagt vi har ombestemt oss. Vil ikke at et barn skal gå rundt å vite at det var et uønsket uhell som ble opp dager for sent. 

Jeg ble uplanlagt gravid med nr fire da jeg var 40 år, 20 år etter første barnet. Vi sa at det var en liten oisann på vei, overraskende og gledelig. Ingen stilte spørsmål ved det, voksne folk skjønner at uplanlagt ting skjer. 

Anonymkode: 7212d...d5c

Skrevet

Skjønner for det første ikke hvorfor dere går HARDT ut å proklamerer at dere ikke skal ha flere barn,for det klarer dere ikke.

Barna deres må føle seg topp 🤔

For det andre skjønner jeg ikke greia med at andre skal ha så sterke meninger om det. Har dere problemer med å ta dere av de dere allerede har? 

Skrevet
👀tante Sofie 👒 skrev (3 minutter siden):

Skjønner for det første ikke hvorfor dere går HARDT ut å proklamerer at dere ikke skal ha flere barn,for det klarer dere ikke.

Barna deres må føle seg topp 🤔

For det andre skjønner jeg ikke greia med at andre skal ha så sterke meninger om det. Har dere problemer med å ta dere av de dere allerede har? 

Barna våre har det bra, men når du har 4 fra feks 2-6 år og noen spør om du skal ha flere sa ihvertfall jeg at "det er uaktuelt!!" det har hvert noen intense år kan man si. Moren min har nok brukt mer tid på mine barn enn på barna til broren min (jeg bor i gangavstand, det gjør ikke han). 

At andre folk har sterke meninger om livsvalg man tar er vel ikke noe nytt, selv om man skulle ønske de kunne la ver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...