Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en fra et annet land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne nok godt det, men da måtte det vært enten Sverige eller Danmark. Eventuelt at partneren snakka norsk flytende eller jeg språket til partneren flytende 

Sjøl skjønner jeg ikke at noen orker å leve i forhold der man må snakke et annet språk ingen er flytende i. 

Hva med deg ? 

Anonymkode: c0494...8b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som deg, kun svensk eller dansk. Kunne aldri vært sammen med en fra midt-østen eller mørkhudet, har ALDRI sett en mann fra disse områdene som er det minste attraktive. 

Anonymkode: ad878...60c

Skrevet

Tja. Jeg er glad i språk så sånn sett kan jeg det. Men jeg er redd for at det ville bli mindre dybde i det i perioden vi må snakke engelsk (som da er en forutsetning dersom partneren ikke er skandinavisk) han måtte også være interessert i å lære norsk dersom vi bor her. 

På en annen side- jeg takler nok dårlig at norsken hadde vært gebrokken hvis jeg måtte leve med det 24-7 selv om både min engelsk og spansk er nettopp det 😅

Anonymkode: d237d...a7b

Skrevet

Måtte vært en med samme kultur som meg, og spåk, ja. Samme kva hudfarge da, kjenner mørkhuda attraktive menn som har vokst opp i Norge og med norsk oppdragelse. Synes mange svarte er pene. 

Anonymkode: 4e09e...c57

Skrevet

Er gift med en engelskmann, så ja. Men han har bodd i Norge store deler av livet og snakker flytende norsk. Kulturelt er det også ganske likt, merker bare at det manglet litt kunnskap om norsk barnelitteratur. 

Jeg tror også det hadde vært vanskelig å være sammen med noen man ikke hadde et felles flytende språk med. Men det er vanskelig å si uten å være i situasjonen. Kanskje ville det ha gått bedre enn jeg ville ha trodd. 

Anonymkode: 4f312...8e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Som deg, kun svensk eller dansk. Kunne aldri vært sammen med en fra midt-østen eller mørkhudet, har ALDRI sett en mann fra disse områdene som er det minste attraktive. 

Mørkhuda mann frå Norge er òg uaktuelt? 

Eg ville ikkje latt eit anna statsborgerskap enn norsk stoppa eit forhold om eg fann ein bra mann, men ville nok streva om denne mannen var like heimekjær som meg, korleis skal vi gå tid saman med begge sine familiar om han kjem frå eit land langt borte? 

Anonymkode: ec5fa...384

Skrevet

Absolutt. Men vi måtte hatt de samme grunnverdiene. 

Anonymkode: a0d05...453

Skrevet

Jeg kunne forelsket meg og blitt sammen med en fra et annet land og jeg tror ikke at et forhold mellom mennesker fra forskjellige land nødvendigvis behøver å være problematisk, men det vil jo naturlig nok være flere potensielle utfordringer når man kommer fra hvert sitt land med hvert sitt språk, kulturer og tradisjoner og evt ulik religion, litt avhengig av hvor store forskjeller det er. 

Anonymkode: d4100...9a2

Skrevet

Er sammen med en engelskmann, ikke så problematisk. Men mulig ikke valgt han igjen, men tror det er personlighet mer enn bakgrunn. 

Anonymkode: 9555f...f9b

Skrevet

Så lenge det ikke blir kultur og verdikræsj, så ser jeg ikke noe problem med det

Anonymkode: a3085...20e

Skrevet

Har vært sammen med 2 svensker, en fra Iran og en fra Pakistian. De fra Iran og Pakistian var født og oppvokst her i Norge, og følte de var like norske som meg.

For meg spiller ikke hudfarge noen rolle. Men jeg kan jo ikke være sammen med noen som er sterkt religøse, eller ikke kan hverken norsk eller engelsk. Jeg selv er ikke religiøs.

Anonymkode: c6656...f9b

Skrevet

Ja, absolutt, så sant fyren var hyggelig og har gode verdier som passer med mine, kan han være fra hvilken som helst del av verden for min del, og ha hvilken som helst "farge" også. 

Anonymkode: 5867c...837

Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med en muslim. Kjenner mange muslimer, hyggelige folk. Men på et eller annet punkt blir det litt kræsj og små diskusjoner mtp hva de kan og ikke kan. Eks. Gutta må omskjæres (jeg er sterkt imot dette), de må be 5x om dagen, gud forby om vi diskuterer deres profet (de blir litt fort sure) og andre ting. 

Anonymkode: e1a5d...c67

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tipper du er rimelig uattraktiv for ganske mange også. Spesielt når du begynner å snakke.

Skrevet

Du som ikke kunne vært sammen med "en fra Midt-østen eller mørkhudet" eller "en mann fra disse områdene" 😂🤣😆. Gjelder dette uavhengig av statsborgerskap, språk og religion? Og i så fall regner jeg med at du definerer deg som rasist og fornøyd med det, eller tar jeg feil? Utdyp gjerne.

Anonymkode: 86672...c7d

Skrevet

Her var det mange grumsete holdninger :o

Anonymkode: fc3c6...27d

Skrevet

Herregud selvfølgelig. Det er HELT andre ting enn landbakgrunn som avgjør. Men jeg hadde aldri vært sammen med en som ikke hadde utdannelse, ikke snakket godt engelsk, som var ekstremt troende eller fattig, kvinnefiendtlig innstilt, svært overvektig, lite belest, arbeidsledig eller dum. 

Hvit, svart, brun, I don’t care. Andre kulturer er bare spennende. 

Anonymkode: b34d2...eeb

Skrevet
Banderas skrev (20 minutter siden):

Tipper du er rimelig uattraktiv for ganske mange også. Spesielt når du begynner å snakke.

Er det feil å si at man ikke synes gutter med mørk hud er attraktivt? Virkelig? Så jeg kan heller ikke si at jeg ikke synes gutter med ansiktshår er attraktivt? Er ikke rasist bare fordi man ikke synes gutter med mørk hud er hot, altså 😅 #generasjon krenket"

Anonymkode: 92548...306

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Du som ikke kunne vært sammen med "en fra Midt-østen eller mørkhudet" eller "en mann fra disse områdene" 😂🤣😆. Gjelder dette uavhengig av statsborgerskap, språk og religion? Og i så fall regner jeg med at du definerer deg som rasist og fornøyd med det, eller tar jeg feil? Utdyp gjerne.

Anonymkode: 86672...c7d

Mørkhudede er ikke attraktive for meg. Ikke rødhårede elle tynne menn heller. Vi har vel alle våre preferanser?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg kunne nok godt det, men da måtte det vært enten Sverige eller Danmark. Eventuelt at partneren snakka norsk flytende eller jeg språket til partneren flytende 

Sjøl skjønner jeg ikke at noen orker å leve i forhold der man må snakke et annet språk ingen er flytende i. 

Hva med deg ? 

Anonymkode: c0494...8b1

Enig med deg. 

Anonymkode: c8153...845

Skrevet

Jeg har vært gift med en tysker i 20 år, så det bør gå greit.

Anonymkode: 85ce9...3e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært gift med en tysker i 20 år, så det bør gå greit.

Tenker dere ofte på Hitler når dere har sex?

Anonymkode: aa875...0c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jøss, hvor gammel er du? 12 år?

Anonymkode: 7ab06...e00

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Tenker du ofte på Quisling eller ABB når du har sex?

Skrevet

I utgangspunktet kunne jeg vært sammen med en mann fra annet land (har vært det også). Det viktige er felles verdier og kjemi og noenlunde samme ønsker for fremtiden.

Jeg er singel nå, og merker at jeg nok er mindre villig til dette enn jeg var tidligere. Jeg ser at det er en del ekstra utfordringer som jeg nå synes ville vært mer slitsomme enn jeg følte de var da jeg var yngre. Det å ha familie i to land, utgifter til reising m.m. Før kunne jeg gjerne bosatt meg i et annet land, i hvert fall en god del land, men nå har jeg innsett at jeg ønsker å bo i Norge resten av livet. Ergo måtte jeg møtt en mann som også ønsket å bo resten av livet i Norge. Så har jeg nok mindre tålmodighet både til å lære språk selv og til å slite med kommunikasjon pga. språk, så det ville jo også satt noen sperrer.

Hudfarge er ingen problemer. Religion er kun et problem om det er en som praktiserer sin religion slik at det påvirker alle dager.

Så... jeg er fremdeles åpen for menn fra andre land, men er nok langt mer nølende enn jeg var tidligere. Vil rett og slett ha et forhold med minst mulig unødvendig kompliserende faktorer.

Anonymkode: 7ab06...e00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...