Gå til innhold

Antibiotika og soppinfeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har i to ukers tid gått på lymecyclin, altså antibiotika, for akneproblemer. Mulig jeg har fått en soppinfeksjon i skjeden, for det svir litt, og er litt rødt. Mensen var ferdig for en uke siden, men for fire dager siden begynte jeg å blø igjen. Legen er ikke åpen nå, så får ikke hørt der, men er det "vanlig" å blø ved en soppinfeksjon? Jeg bruker kobberspiral, og har aldri hatt mellomblødninger med denne. Takk for eventuelle svar :)

Anonymkode: 0be3f...796

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huden kan bli veldig sår ved en soppinfeksjon, så små rifter kan blø i huden, så det blir litt blod på papiret når du tørker deg.

Men det er ikke vanlig å blø mye.

Anonymkode: 1a51a...d66

Skrevet

Akne og små sår kommer vel av høvelen? Men sammenheng mellom mensen og antibiotika har jeg ikke peiling på. 

Anonymkode: e38c6...851

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Huden kan bli veldig sår ved en soppinfeksjon, så små rifter kan blø i huden, så det blir litt blod på papiret når du tørker deg.

Men det er ikke vanlig å blø mye.

Anonymkode: 1a51a...d6

Det kommer dypt innenifra. Såpass at jeg må bruke bind. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det kommer dypt innenifra. Såpass at jeg må bruke bind. 

Da er det ikke sopp. Hør med legen. 

Anonymkode: 6306b...cc8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hei, jeg har i to ukers tid gått på lymecyclin, altså antibiotika, for akneproblemer. Mulig jeg har fått en soppinfeksjon i skjeden, for det svir litt, og er litt rødt. Mensen var ferdig for en uke siden, men for fire dager siden begynte jeg å blø igjen. Legen er ikke åpen nå, så får ikke hørt der, men er det "vanlig" å blø ved en soppinfeksjon? Jeg bruker kobberspiral, og har aldri hatt mellomblødninger med denne. Takk for eventuelle svar :)

Hvor har du akne problemer?  I ansiktet? 

Skrevet

Når det blør så du trenger bind og du var ferdig med mensen for en uke siden, ville jeg ringt legevakta. Er lenge å gå å være usikker helt til tirsdag. Kan jo i verste fall være noe som må sjekkes nå. 

Anonymkode: 7aae4...61c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor har du akne problemer?  I ansiktet? 

Har hatt kviser helt fra tenåra, og er nå i midten av 30 åra, så synes det var på tide å ta tak i det. Er i hovedsak ansiktet, ja.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Når det blør så du trenger bind og du var ferdig med mensen for en uke siden, ville jeg ringt legevakta. Er lenge å gå å være usikker helt til tirsdag. Kan jo i verste fall være noe som må sjekkes nå. 

Anonymkode: 7aae4...61c

Okei, får ta en telefon. Er i fin form, så regner med det ikke er noe stort som må sjekkes, men skader ikke å høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...