Gå til innhold

Er dette skryt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til så treffer jeg på ei nabodame som elsker å prate. Men av og til så synes jeg at hun skryter. F eks så kan vi snakke om brekke armen etter fall på isen. Så sier hun : venninne min, som er lege, ramlet på skøyter og brakk armen. 

Eller venninne min, som er advokat datt på en skitur. 

Er det skryt å nevne hva venninne er utdannet som? Hun nevner aldri venner med lavtlønte yrker 🤣

Anonymkode: 80616...26f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes hun mer høres ut som en sånn som deler unødvendig info for å komme til poenget, ikke skryt. Hun har kanskje ikke noen venner i lavtlønnede yrker.

Anonymkode: d6378...cca

Skrevet

Hvorfor i all verden er dette viktig for deg å komme til bunns i?

Anonymkode: e6db6...811

Skrevet

Ha ha ha🤣 det er jo bare rart. Da vile jeg sagt: «Jøss! Trur du hun datt fordi hun er advokat?» 🤣Like relevant svar. Helt unødvendig tilleggsinfo, mem vet ikke om det er skryt når det ikke gjelder henne😌

Anonymkode: 70392...5eb

Skrevet

Damen ønsker nok bare å fremheve seg selv, hun har omgangsvenner i "øvre sjikt", må vite. Bare pinlig, egentlig. 

Anonymkode: aea7e...7e8

Skrevet

Vet ikke om jeg ville kalt det skryting egentlig, men en dame som er opptatt av posisjon er det jo.

Jeg synes det er gøy å kødde med sånne, og dra den litt langt. Kalle meg selv for direktørfrue fordi mannen min driver for seg selv og dermed kan kalle seg direktør i eget selskap osv ;)

Ville helt klart gjort som anonym over her sier, og dratt akkurat den kommentaren ut av setningen. Jøss, datt hun fordi hun var lege? Jøss, også advokat da, kan de brekke noe de da? osv

Anonymkode: 53a43...b6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Av og til så treffer jeg på ei nabodame som elsker å prate. Men av og til så synes jeg at hun skryter. F eks så kan vi snakke om brekke armen etter fall på isen. Så sier hun : venninne min, som er lege, ramlet på skøyter og brakk armen. 

Er det skryt å nevne hva venninne er utdannet som? Hun nevner aldri venner med lavtlønte yrker 🤣

Det er litt narsissistisk...

Anonymkode: 58a4f...80f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er det virkelig ikke.

Anonymkode: d6378...cca

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Vet ikke om jeg ville kalt det skryting egentlig, men en dame som er opptatt av posisjon er det jo.

Jeg synes det er gøy å kødde med sånne, og dra den litt langt. Kalle meg selv for direktørfrue fordi mannen min driver for seg selv og dermed kan kalle seg direktør i eget selskap osv ;)

Ville helt klart gjort som anonym over her sier, og dratt akkurat den kommentaren ut av setningen. Jøss, datt hun fordi hun var lege? Jøss, også advokat da, kan de brekke noe de da? osv

Anonymkode: 53a43...b6f

Haha, det gjør jeg også (direktør). Kjøpte krystall karaffel, cognac og sigar i gave 🤭

Anonymkode: da8b7...2e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nå må du ikke bruke fremmedord du ikke kan.

Anonymkode: d24b2...a18

Skrevet

Jeg ville svart. Visste ikke advokater kunne gå på ski en gang jeg.

Anonymkode: 0e169...3de

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå må du ikke bruke fremmedord du ikke kan.

Anonymkode: d24b2...a18

Haha. Jeg stusset på det samme. Noen ganger når jeg leser her inne så tenker jeg, håper du holder mest mulig munn i vanlige samtaler. 

Anonymkode: 0e169...3de

Skrevet

Mei, jeg ville bare tenkt at hun nevnte drt for at du skulle kunne skille mellom hun dom var advokat og hun som var lege, slok at du ikke trodde det var samme person to ganger eller noe sånt.

Om så var at hun skrøt litt av vennene sine synes jeg ikke det gjør noe.

Anonymkode: 0c566...59c

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Damen ønsker nok bare å fremheve seg selv, hun har omgangsvenner i "øvre sjikt", må vite. Bare pinlig, egentlig. 

Anonymkode: aea7e...7e8

Det er din tolkning.  Pleier du vanligvis å konkludere så kjapt?

Jeg har gode venner med alle slags jobber og typer trygd, uten at det på noen måte preger vennskapet. Jeg plasserer ikke folk jeg er glad i på ulike hyller eller i øvre/nedre sjikt.

Hvis jeg fremhever den ene venninnen min som har blitt overlege på et stort sykehus, er det ikke fordi jeg tror det på noen som helst måte bidrar til at jeg fremhever meg selv, men fordi jeg er så himla stolt over hva hun har fått til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Noen folk er bare slik. Status betyr mye for enkelte. Du får bare la det fare. Jeg er enig med deg. Tullete å nevne yrke. Lite du får gjort noe med, ikke irriter deg. Bare lukk øra. 😊

Anonymkode: a67c2...be4

Skrevet

Kanskje hun er litt som far min:

Du vet han Per, svogeren til Lise som løp London Maraton i 2006. Eller var det 2007? Nei, det var 2006, for i 2007 var hun jo gravid. Hun var gravid samtidig som Kari. Hun fikk tvillinger. Uansett, Per, svogeren til Lise, knakk foten på ski i helga. 

Jeg aner ikke hvem verken Per, Lise eller Kari er, men jeg nikker og smiler og tar element fra samtalen og fører den over til noe vi begge kan snakke om.

Anonymkode: 5341a...151

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...