Gå til innhold

Kan man komme plutselig i overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig nå har jeg merket masse symptomer. Jeg er 41 år. Har levd i voldsom stress de siste årene med masse barnefødsler. 

Anonymkode: 4a83d...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Plutselig nå har jeg merket masse symptomer. Jeg er 41 år. Har levd i voldsom stress de siste årene med masse barnefødsler. 

Hvor mange har du fått på disse årene da??

Anonymkode: 9232e...890

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Da kan det jo like gjerne være stresset du merker. 

Anonymkode: 83b75...4b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvor mange har du fått på disse årene da??

4 barn fra jeg var 36 til 40 år

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da kan det jo like gjerne være stresset du merker. 

Jeg prøvde å google symptom stress..men usikker.. 

Skrevet

Det som kan være tegn på en startende overgangsalder kan være mye annet også, blant annet stress.
Gjennomsnittsalderen hvor kvinner i Norge mister mensen er 51-52 år, noen er før, andre senere.
Men når det er sagt, de første symptomene på overgangsalderen kan komme så tidlig som 10 år før man mister mensen.

Er det noe du trenger å vite er det beste du kan gjøre å dra til legen og ta hormonprøve-

Anonymkode: 788b3...d12

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det som kan være tegn på en startende overgangsalder kan være mye annet også, blant annet stress.
Gjennomsnittsalderen hvor kvinner i Norge mister mensen er 51-52 år, noen er før, andre senere.
Men når det er sagt, de første symptomene på overgangsalderen kan komme så tidlig som 10 år før man mister mensen.

Er det noe du trenger å vite er det beste du kan gjøre å dra til legen og ta hormonprøve-

Anonymkode: 788b3...d12

Ja. Jeg har sendt e konsultasjon. Men jeg tror mange av plagene kommer fra stress faktisk. Har levd på bristepunktet ca 7-8 mnd. Hjertebank, svingninger i temperatur. Men har hatt mensen ganske regelmessig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg prøvde å google symptom stress..men usikker.. 

Stress kan gi problemer med stoffskifte. Som igjen kan gi symptomer på overgangsalder.

Jeg hadde heteslag og trodde jeg var i overgangsalderen, så var det høyt stoffskifte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg har sendt e konsultasjon. Men jeg tror mange av plagene kommer fra stress faktisk. Har levd på bristepunktet ca 7-8 mnd. Hjertebank, svingninger i temperatur. Men har hatt mensen ganske regelmessig 

Går du ned i vekt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

4 barn fra jeg var 36 til 40 år

Oi. Ja da har det vært kjør. Få henvisning til gynekolog. Jeg startet tidlig men da fusket mensen en stund først. Blodprøver er vanskelig å få riktig siden hormonene svinger voldsomt i starten så man skal ha flaks med tidspunktet. Gynekologen kan ta innvendig ultralyd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Går du ned i vekt? 

Nei. Pga spiser noe hele tiden pga stress 😔

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Pga spiser noe hele tiden pga stress 😔

Ville likevel ha sjekket stoffskiftet og diverse andre blodprøver.

Jeg hadde heteslag (skjønt, de varte visst lengre enn det som er vanlig i overgangsalderen), myyye hjerteklapp, skjelvinger pga lavt blodsukker, og ble anpusten og utmattet av svært lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...