Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Jeg lurer litt på hvordan tiden er etter en slik operasjon? Var det verdt det? Gikk det utover familielivet på noen måte? Hva med jobben? Anonymkode: ad40c...f9a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Jeg tok for 7år siden. Var 120kg er nå ca75. Er 172 høy. Tiden etter operasjonen gikk fint. Helt uten problemer. Var selvsagt vanskelig å bli vant til å spise så lite men gikk egentlig overraskende greit. Var sykemeldt i 6uker tror jeg. Gikk fint i forhold til familien. Ungene var små så de registrerte ikke så mye av det. jeg tåler dårlig sukker og mye fett så det hjelper meg å holde meg på matta når det gjelder mat. de to siste årene har jeg jobbet mye for ikke å gå opp i vekt. Må telle kalorier for å holde meg stabil. Merker jeg kan spise mer enn tidligere og det er skummelt. så selv om operasjonen hjalp meg ned i vekt er ikke kampen mot kiloene over. Anonymkode: 974ec...2ec
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 Meld deg inn i slankeoperasjon på Facebook Anonymkode: 0b7ae...ab8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har tatt. Anonymkode: 0b7ae...ab8 Ok. Kunne du svart på noen av de andre spørsmålene også? Anonymkode: ad40c...f9a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 Har operert sleeve i 2016. Var sykemeldt én uke (jobber på kontor). Gikk overraskende fint! Fant fort ut hva jeg tålte og ikke. Ikke gått utover noen andre på noe måte, annet enn at mange andre rundt meg MÅ påpeke at jeg mååååå spise mer..... Anonymkode: de5d4...dae
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ok. Kunne du svart på noen av de andre spørsmålene også? Anonymkode: ad40c...f9a Derfor jeg tipset om gruppen på Facebook. Fordi gadd egentlig ikke å svare. Gikk supert. Ingen problemer. Var singel. Sykemeldt 1 mnd. Anonymkode: 0b7ae...ab8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 Jeg tok gastric bypass for fem år siden. Gikk ned 50 kg og har holdt meg der. Angrer ikke et sekund! Alt gikk veldig fint! Man er sykemeldt i seks uker. Jeg er alene med tre barn og hund, trengte ikke noe hjelp eller noe etter operasjon. Gikk helt fint! Anonymkode: 47607...13e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 Absolutt verdt det for min del! Tok sleeve for 7 år siden. Gikk ned fra 130 til 80, så fortsatt overvektig, men det er jo stor forskjell, og jeg er fornøyd. De siste 10 kg måtte jeg jobbe litt for, men ikke like mye som før operasjonen. (Har slanket meg mange ganger.) Har vært stabil i noen år nå uten store anstrengelser. Er aktiv da, men spiser stort sett det jeg vil, og mengden begrenser seg selv. Det har ikke gått ut over familieliv eller jobb for min del. Det eneste som er litt kjipt er sosiale situasjoner som innebærer mat. Føler jeg alltid må forklare hvorfor jeg spiser så lite for å ikke virke uhøflig. (Når jeg får servert et kakestykke og bare klarer halve f.eks. Eller ikke klarer kake i det hele tatt fordi jeg nettopp har spist en liten posjon middag.) Anonymkode: 60445...33e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg lurer litt på hvordan tiden er etter en slik operasjon? Var det verdt det? Gikk det utover familielivet på noen måte? Hva med jobben? Anonymkode: ad40c...f9a Du er som regel sykemeldt mellom 4-6 uker. I hovedsak fordi det tar tid å venne seg til nytt kosthold. Jeg angrer ikke et sekund. Opererte for snart et år siden, sleeve. Har gått veldig fint på alle områder. Jeg tåler alt, reagerer ikke på noe. Ingen plager overhodet. Anonymkode: 77686...d0a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 Ikkje hi, men lurer på kor store de eigentleg var før, eg er 115 ca, og klarar meg eigentleg bra. Er sterk og klarar å gå turar vere fysiskaktiv. Men har ein kropp som er ganske revmatisk av seg, og er plaga med smerter og tidvis veldig utmatta.... Kva var hovedgrunnen til å operere for dykk? Sånn bortsett frå sjølve kiloa, kva gjorde utslaget? Vanskeleg å bevege seg? Dårleg form? Eller? Anonymkode: af5f1...622
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikkje hi, men lurer på kor store de eigentleg var før, eg er 115 ca, og klarar meg eigentleg bra. Er sterk og klarar å gå turar vere fysiskaktiv. Men har ein kropp som er ganske revmatisk av seg, og er plaga med smerter og tidvis veldig utmatta.... Kva var hovedgrunnen til å operere for dykk? Sånn bortsett frå sjølve kiloa, kva gjorde utslaget? Vanskeleg å bevege seg? Dårleg form? Eller? Anonymkode: af5f1...622 Vanskelig å bevege seg og dårlig form ja, absolutt. Ble anpusten av å gå opp trappa til 2. etasje og måtte ta pause halvveis. Var 130 kg. Hadde også farlig høyt blodtrykk og mye smerter i ryggen pga slitasje. (Slitasjen blir jo ikke borte, men den kunne blitt enda verre, og det gjør ikke like vondt nå som ryggen bærer færre kilo.) Faren min er større enn jeg var og har ødelagte knær pga slitasje, han kan nesten ikke gå. Så en av grunnene var også at jeg var veldig redd for å havne der etter hvert. Anonymkode: 60445...33e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ikkje hi, men lurer på kor store de eigentleg var før, eg er 115 ca, og klarar meg eigentleg bra. Er sterk og klarar å gå turar vere fysiskaktiv. Men har ein kropp som er ganske revmatisk av seg, og er plaga med smerter og tidvis veldig utmatta.... Kva var hovedgrunnen til å operere for dykk? Sånn bortsett frå sjølve kiloa, kva gjorde utslaget? Vanskeleg å bevege seg? Dårleg form? Eller? Anonymkode: af5f1...622 Var 110 kilo på operasjonsdagen, men hadde vært så stor som 140 kilo (175 høy). Absolutt ingen dårlig form, hadde ingen fysiske plager. For meg handlet det om fremtidig helse. Pluss at det selvsagt var tungt å være så stor, mest psykisk. Anonymkode: 77686...d0a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har tatt Gastric Bp. Gikk ned fra 98 til 53. Rr stabil. Ikke angret et sekund. Sykemeldt i 3 uker. Anonymkode: 8115c...518
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #15 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har ikke tatt, men jeg kjenner flere som har tatt, faktisk flere enn jeg egentlig trodde. Akkurat hvordan operasjonen var og tiden rundt der, vet jeg bare for en av dem, og for henne var det en veldig tøff prosess, men verdt det og helt nødvendig for helsen hennes. Det er flere år siden, og hun er fremdeles forholdsvis slank, sunn og frisk. Uten operasjon ville hun garantert ha vært ute av stand til å leve så bra som hun gjør nå. Men flere av de andre jeg kjenner, har gått mye opp igjen, og det skjedde ganske fort. Så jeg har i alle fall skjønt at det er ikke bare å operere seg og så trenger man ikke å tenke på det noe mer. Man må være bevisst på hva man gjør videre. Anonymkode: 45900...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå