Kira Skrevet 29. mars 2021 #1 Skrevet 29. mars 2021 Jeg tenkte jeg skulle handle for resten av påsken i dag, men mangler middag et par dager. Og hjernen min er blank så tidlig. Derfor lurer jeg på hva du/dere skal ha til middag i dag? 😊
Superdolly Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Bouef Bourgignon (litt usikker på skrivemåten, plutselig). Hjemmelaget, så klart. Jeg har fri i dag, jeg elsker å lage mat og gjerne slikt som tar litt tid. Med hjemmelaget potetstappe til.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #3 Skrevet 29. mars 2021 Kyllingform. Kylling (skåret i biter), blomkål, brokkoli, aspargesbønner, fløte, creme fraiche, rødløk, 1-2 t-skjeer sambal oelek. Blandes i en ildfast form eller jerngryte, dekkes med lokk/folie. Inn i ovnen på 200 grader i ca 1,5-2 timer. Kan serveres med ris. Namminam Lager denne på slump, så har ikke eksakte mål, men bruker en boks med cremefraiche, og omtrent en liten boks fløte. 2-3 kyllingfileter, spørs hvor store de er. Men grønnsakene kan jo også byttes ut med noe annet man liker bedre evnt. Anonymkode: e2ae4...5d2
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #4 Skrevet 29. mars 2021 I dag har vi liten tid til å lage middag, så det blir pølselapskaus. Altså middagspølser i terninger, frossen lapskausblanding og buljongvann + flatbrød. Ellers har vi hjemmelagde vårruller, italiensk pizza på pizzastein i grillen og grillmat med båtpoteter på menyen foreløbig i påsken, må tenke ut resten i løpet av dagen. Anonymkode: 8be21...276
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #5 Skrevet 29. mars 2021 I dag blir det medisterkaker. Ellers har jeg skevet opp biff, taco, hjemmelaget pizza, pai, grillmat, pølser på bålpanna, blomkålsuppe, hamburger. Blir påskelam hos svigers en dag (vi bor på samme tun og barna går mellom husene, så har hatt kontakt med de gjennom hele pandemien). Ikke veldig glad i fisk, så er litt dårlig med fiskeretter i løpet av påsken, men tror yngste ønsker seg fiskepinner en dag, så blir nok det også. Og det som er igjen av mat, blir middager neste uke. Anonymkode: f0061...e0b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 Vi skal ha pannekaker i dag og pizza i morgen. Barna fikk velge middag hver sin dag. Anonymkode: 18fa4...006
frk Nilsen Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 Har tatt ut en karbonadedeig av frysern i dag, har ikke helt bestemt mg for hva det blir, mulig det blir spagetti bolognese, eller kanskje jeg skal introdusere 80-tallspizzaen til ungene? De er godt vant med italiensk med selvvalgt topping.
amandine Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 Her blir det vårruller, jeg skal lage opp til middag og fryseren.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 Her blir det barnas favoritt . Kyllinglår som jeg krydrer med kun salt og pepper, steker i stekeovn til skinnet er sprøtt. Ris og hele maiskolber til. Sweet Chilisaus til. Anonymkode: cf282...46a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 Fiskegrateng (hjemmelaget) med poteter og gulrøtter til. Anonymkode: 766b4...5b5
amandine Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 IsaacMcGrath skrev (4 minutter siden): Asiatisk stil Tyrkia Salat Takk Jimmy Oliver ) Asiatisk Tyrkia eller Asian turkey? Forskjell på Tyrkia og kalkun..
Hirka89 Skrevet 29. mars 2021 #13 Skrevet 29. mars 2021 Salma laks bakt i ovnen. som tilbehør blir det bønneblanding (ferdig pose fra frysedisken), couscous og en saus som passer til laks. Aldri laget akkurat denne kombinasjonen før. Men satser på det blir godt
*Miss Marple* Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 Har tatt opp to laksefileter og får se hva jeg finner på med dem. Men en knott som ikke vil ha noen form for saus eller andre grønnsaker enn brokkoli er det utfordring å lage spennende mat for to 😕
frk Nilsen Skrevet 29. mars 2021 #15 Skrevet 29. mars 2021 (endret) *Miss Marple* skrev (25 minutter siden): Har tatt opp to laksefileter og får se hva jeg finner på med dem. Men en knott som ikke vil ha noen form for saus eller andre grønnsaker enn brokkoli er det utfordring å lage spennende mat for to 😕 Pasta med hvitsaus med parmesan og urter sammen bed brokkoli, og laks ved siden av? Altså ikke for mye saus og blander det med pastaen. Eller med pesto, det passer også med pasta og laks. Endret 29. mars 2021 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #16 Skrevet 29. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): I dag har vi liten tid til å lage middag, så det blir pølselapskaus. Altså middagspølser i terninger, frossen lapskausblanding og buljongvann + flatbrød. Ellers har vi hjemmelagde vårruller, italiensk pizza på pizzastein i grillen og grillmat med båtpoteter på menyen foreløbig i påsken, må tenke ut resten i løpet av dagen. Anonymkode: 8be21...276 Det ble visst tomatsuppe med makaroni og hardkokte egg isteden, for vi skal grille pølser på bålpanna i morgen. Kan ikke ha pølser to dager på rad Anonymkode: 8be21...276
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #17 Skrevet 29. mars 2021 Fiskekaker eller gresk pizza ( altså pizza med rester av gyros fra i går ). Bestemmer meg når jeg kommer hjem fra jobb. Anonymkode: cb915...689
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #18 Skrevet 29. mars 2021 Forskjellig mat på grillen de fleste dagene her. Kyllingspyd, biff, scampi, koteletter i folie, bakt potet, grillskiver, hamburger. Og selvfølgelig passende tilbehør 👍 Anonymkode: 13296...ba7
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #19 Skrevet 29. mars 2021 I dag blir det pasta med laks i fløtesaus. Enkelt, godt og unga liker det Anonymkode: 42e6f...72f
*Miss Marple* Skrevet 29. mars 2021 #20 Skrevet 29. mars 2021 frk Nilsen skrev (24 minutter siden): Pasta med hvitsaus med parmesan og urter sammen bed brokkoli, og laks ved siden av? Altså ikke for mye saus og blander det med pastaen. Eller med pesto, det passer også med pasta og laks. Har prøvd utallige variasjoner. Som regel lager jeg saus ved siden, men det er ikke alltid jeg gidder det kun for meg.
frk Nilsen Skrevet 29. mars 2021 #21 Skrevet 29. mars 2021 *Miss Marple* skrev (19 minutter siden): Har prøvd utallige variasjoner. Som regel lager jeg saus ved siden, men det er ikke alltid jeg gidder det kun for meg. Da hadde jeg lagd en frisk rømmedressing med f.eks vårløk som jeg kunne brukt senere til salat els. Mvh Hun som må ha en eller annen form for saus 😁
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #22 Skrevet 29. mars 2021 Her blir det ganske lettvint i dag. Så det blir hamburgere i hamburgerbrød, med salat og andre grønnsaker alt etter hva de forskjellige vil ha. Jeg steker hamburgere og varmer brød, så blir det selvbetjening. Og er vi voksne riktig heldige så får vi et glass øl til, og da er ungene enda heldigere (synes de) for da blir det nok et glass brus til dem. Anonymkode: c315f...c29
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2021 #23 Skrevet 29. mars 2021 Kyllingnuddelsuppe ble det her idag 😁 https://detgladekjokken.no/oppskrift/rask-nuddelsuppe-kylling/ Anonymkode: e22d5...106
KellyTaylor Skrevet 29. mars 2021 #24 Skrevet 29. mars 2021 Det ble hjertesalat med stekt kylling, kiwi, skinke, egg, agurk, ost, couscos og rømme. Ble servert med hjemmelaget ramsløksmør og lett ristet kneip til.
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. mars 2021 #25 Skrevet 29. mars 2021 I dag blir det pannekaker, bacon og blomkålsuppe. Resten av dagene er ikke helt klare enda, vi skal handle i morgen. Men noe av det vi skal ha er: Risengrynsgrøt og spekemat. Marinert kyllingfilet og pølser på grillen, med div. tilbehør. Helstekt okse indrefilet med fløtegratinerte poteter, soppstuing, rotgrønnsaker og rødvinssaus. (Påskeaften) Kveite med nypoteter, agurksalat og rømme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå