Gå til innhold

Spiser du ofte havregrøt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo sunt... Hva har du som topping osv? Lager du med melk eller vann? 

Anonymkode: 79ba5...da4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med vann smaker jo dårlig. Så bruker alltid melk. Jeg spiser havregrøt 5 dager i uken.

Anonymkode: 5b022...2c4

Skrevet

På hjemmekontor er det havregrøt med noen ss Kruskakli oppi til lunsj nesten hver dag. Varierer toppingen; smør, sukker, rosiner, Nån av, eple etc. Lager med halvparten melk og halvparten vann.

Anonymkode: a7488...a75

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

På hjemmekontor er det havregrøt med noen ss Kruskakli oppi til lunsj nesten hver dag. Varierer toppingen; smør, sukker, rosiner, Nån av, eple etc. Lager med halvparten melk og halvparten vann.

Anonymkode: a7488...a75

Nån av?? Skulle være banan..

Anonymkode: a7488...a75

Skrevet

Ja, jeg spiser ofte havregrøt, både varm og kald. Når jeg koker havregrøt bruker jeg bare vann og litt chiafrø. Topping :

- hjemmerørt bringebær eller blåbærsyltetøy
- hjemmelaget appelsinsaus, hakkede mandler og solsikkekjerner
- banan og blåbær eller jordbær
- raspa eple, banan og kanel

 

Køleskapsgrøt bruker jeg og endel. Da bruker jeg melk og har i litt linfrø, chiafrø. kakao og most banan. Gjerne litt blåbær på toppen.

Anonymkode: c4ecf...7b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo sunt... Hva har du som topping osv? Lager du med melk eller vann? 

Anonymkode: 79ba5...da4

Spiser havregrøt hver morgen med vann og med banan på toppen. 

Anonymkode: bfba6...b39

Skrevet

Hver morgen jeg skal på jobb. Lager den på vann og blander inn biter av kiwi eller appelsin. Smoothie som drikke. 

C-vitamin fremmer opptak av jern, mens melk hemmer. Jeg bruker kostholdet til å passe på jerninntak, siden jeg har kronisk lave jernnivåer. Blir steinhard i magen av alle jerntilskudd, (hemjern er noe bedre), men bruker heller enkle kostholdsgrep. 

Anonymkode: f60b2...0a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hver morgen jeg skal på jobb. Lager den på vann og blander inn biter av kiwi eller appelsin. Smoothie som drikke. 

C-vitamin fremmer opptak av jern, mens melk hemmer. Jeg bruker kostholdet til å passe på jerninntak, siden jeg har kronisk lave jernnivåer. Blir steinhard i magen av alle jerntilskudd, (hemjern er noe bedre), men bruker heller enkle kostholdsgrep. 

Anonymkode: f60b2...0a2

Hva spiser du for å få opp jernnivået?

Anonymkode: 7eea0...2de

Skrevet

 Spiser 3 til 4 ganger i uken. 
har noen ganger både sukker, kanel og smør 😍

topper ellers med solsikke, chia, gresskar, og linfrø.

frisk frukt og bær

kjøper også  tørkete bær  som jeg bruker. 
det varierer hva jeg har på

Anonymkode: cd467...9f5

Skrevet

Spiser det ganske ofte siden ungene er glade i det. Jeg koker på melk og vann, blander inn honning, kanel og h melk når den er ferdig. 

Liker egentlig godt kjøleskapsgrøt også, men da helst med chiafrø også. 

Skrevet

Aldri

Anonymkode: 99f9d...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...