Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Er reglene strengere på Østlandet nå ? Eller kan de komme med litt snørr og en dag etter feber nå også ? Anonymkode: 8afc6...129
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Uansett om de kan eller ikke, så er det lov å bruke huet. Hold ungen din hjemme en dag feberfri og uten snørr. Anonymkode: 45d6d...2f1
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Ved feber skal barna testes og være i ventekarantene til svar foreligger. Øvrige husstandsmedlemmer må også være i ventekarantene. Jobber i bhg i en kommune i Viken. Anonymkode: 45736...d14
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Ved feber skal barna testes og være i ventekarantene til svar foreligger. Øvrige husstandsmedlemmer må også være i ventekarantene. Jobber i bhg i en kommune i Viken. Anonymkode: 45736...d14 Jeg jobber i den kommunen i Viken med høyest smitteforekomst, her tester ikke foreldre barnehagebarna sine... og snørr kommer de med.... godt med stengt, vi må nok ringe koronatelefon for å få nye strenge retningslinjer etter påske. Anonymkode: 19a22...983
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg jobber i den kommunen i Viken med høyest smitteforekomst, her tester ikke foreldre barnehagebarna sine... og snørr kommer de med.... godt med stengt, vi må nok ringe koronatelefon for å få nye strenge retningslinjer etter påske. Anonymkode: 19a22...983 Tror vi kanskje jobber i samme kommune 😉 Foreldrene våre er veldig flinke til å teste barna sine og seg selv, de holder også småsyke barn hjemme. Trist at man skal være avhengig av fornuftige foreldre. Anonymkode: 45736...d14
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Bor i en kommune med lite smitte hittil. Men nå øker det. Umulig å få foreldrene til å teste barna eller vente til de blir symptomfri. De kan også være syk mange dager og komme tilbake småsyk. Jeg håpa reglene ble strengere når smitten stiger. Men da får vi vel fortsette å krangle etter påske Anonymkode: 8afc6...129
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Jeg liker ikke å ta imot barn som har hatt feber og ikke blitt testa:( Anonymkode: 8afc6...129
Optatium Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Jeg har ikke tenkt til å teste toåringen min hver gang han snørrer. Men, han har vært hjemme en dag eller to for å se an formen. Jeg har blitt møtt med forståelse både hos barnehagen og koronatelefonen. Noe annet med feber selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Optatium skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke tenkt til å teste toåringen min hver gang han snørrer. Men, han har vært hjemme en dag eller to for å se an formen. Jeg har blitt møtt med forståelse både hos barnehagen og koronatelefonen. Noe annet med feber selvsagt. Bare snørr er ikke symptom på covid, så der møter også våre foreldre forståelse. Men vi er strenge på nyoppståtte luftveissymptomer. Begynner barnet å hoste i bhg, isoleres det med én ansatt til det hentes. Styrer sender ukentlig ut påminnelser om å ha lav terskel for å holde barna hjemme. Vi er én av veldig få bhg i min kommune som enda ikke har hatt noen smittetilfeller. Så tror både foreldre og ansatte er flinke folk mtp smittevern. Anonymkode: 45736...d14
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Jobber i en stor barnehage og her lurers og diskuteres det . Vi sender hjem og de kommer tilbake. Så blir det feber og alle blir smitta. Ikke korona så langt . Men det er jo bare flaks. Fryktelig slitsomt og nå stiger tallene og det blir nok enda verre etter påske Anonymkode: 8afc6...129
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 Fra udir sine sider: Barn og ansatte med luftveissymptomer: Generelt anbefaler FHI bred testing for både voksne og barn med symptomer. (...) Barn og ansatte med nyoppståtte luftveissymptomer og/ eller sykdomsfølelse skal ikke møte i barnehagen, selv om symptomene er milde. Testing anbefales. Folkehelseinstituttets nettsider gir oppdaterte råd om syke voksne og barn. De skal holde seg hjemme til allmenntilstanden er god. Barn og ansatte kan komme tilbake i barnehagen når de har negativ test og om de virker friske og er feberfrie, selv ved restsymptomer etter luftveisinfeksjon (noe snørr, tett nese og lett host e). Anonymkode: 45736...d14
Optatium Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Bare snørr er ikke symptom på covid, så der møter også våre foreldre forståelse. Men vi er strenge på nyoppståtte luftveissymptomer. Begynner barnet å hoste i bhg, isoleres det med én ansatt til det hentes. Styrer sender ukentlig ut påminnelser om å ha lav terskel for å holde barna hjemme. Vi er én av veldig få bhg i min kommune som enda ikke har hatt noen smittetilfeller. Så tror både foreldre og ansatte er flinke folk mtp smittevern. Anonymkode: 45736...d14 Helt enig med deg, men jeg har hørt om folk som ikke vet helt hva luftveissymptomer er altså 🤪
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå