Gå til innhold

Mannen min jobber 4-4 turnus på sjøen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 28 november, han skal etter planen reise på sjøen 8 desember. Har han rett på noe fri med lønn for å være hjemme i forbindelse med fødsel? Vi har ett barn fra før av.

Anonymkode: 8b26d...da5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min jobber off-shore, og der får de betalt permisjon i forbindelse med fødsel. 

Anonymkode: a4bdb...4b7

Skrevet

Sikker på at han jobber 4-4? Blir litt som Hotte Charlotte dette...

Anonymkode: 2002d...8d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Godt poeng.

Anonymkode: ae116...8a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så hyggelig av deg! Det er ingen større glede enn å muligens plante litt usikkerhet i en fremmed på nett? Gjorde dette dagen din litt bedre?

4-4 ordning på sjøen er en helt vanlig ordning. Men det bryr du deg vel ikke om, målet er å få spre litt gørr. Patetiske unnskyldning av et menneske. 

Anonymkode: 12e08...b86

Skrevet

I henhold til arbeidsmiljøloven §12-3 har far rett på 2 uker permisjon i forbindelse med fødselen. Om dette er lønnet eller ulønnet er regulert av arbeidsavtalen/tariffavtalen.

Anonymkode: 9cb41...98e

Skrevet

Han har ikke krav på lønn, men han har krav på fri.

Arbeidsgiver bestemmer om han får lønn når han er hjemme i forbindelse med fødsel.

Min mann fikk ikke lønn, så han hadde en uke ferie og en uke ulønnet permisjon i forbindelse med min fødsel.

Anonymkode: 3aa3e...6de

Skrevet

Poenget her er vel ikke hva man har krav på eller ei, men om de som jobber «ute» har det. Der jeg kjenner noen som har menn på sjøen har en fått fri og en ikke. Men den som ikke fikk så handlet det om at det var umulig for han å reise ut etter de to ukene, han jobba 6–6, på andre siden av jorda 

Anonymkode: eae20...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...