Gå til innhold

Hjemmelagde vårruller


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pleier å frityrkoke vårrullene i olje, men jeg ser at flere oppskrifter mener at å steke dem på 225 grader i 10-15 minutter blir like bra. Blir de det? Altså, like sprø og crispy som hvis jeg frityrkoker dem i solsikkeolje?

Anonymkode: 061a2...4ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg  har prøvd å steke de i ovnen og i airfryer  blir veldig gode og sprøe. 
men jeg foretrekker å steke de i ca  3  olje i stekepanne .. snu de rundt så de blir jevnt stekt .

Anonymkode: 21110...608

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg  har prøvd å steke de i ovnen og i airfryer  blir veldig gode og sprøe. 
men jeg foretrekker å steke de i ca  3  olje i stekepanne .. snu de rundt så de blir jevnt stekt .

Anonymkode: 21110...608

 3 cm olje i stekepannen. 

Anonymkode: 21110...608

Skrevet

Jeg steker dem på 220 grader varmluft i 22-24 minutter etter å ha penslet dem med olje først. De blir knasende sprø.

Anonymkode: cd0e5...efa

Skrevet

De blir knasende sprø i ovnen og får myyye mindre kalorier

Anonymkode: 3a14f...040

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

De blir knasende sprø i ovnen og får myyye mindre kalorier

Anonymkode: 3a14f...040

Ja, nettopp, var det jeg håpet på. Da gjør jeg det. 😁

Anonymkode: 061a2...4ab

Skrevet

Ja, de blir knasende sprø, og mye sunnere.

Jeg pensler de med olje og steker i ovnen, i langpanne.

Anonymkode: f6362...919

Skrevet

Airfryer...

Anonymkode: 5ed21...119

Skrevet

Frityr ER jo bedre, men det er ikke verd det for min del, altså 😬

Skrevet

Takk for tipset om å pensle med olje og ha i ovnen. De ble knallgode! 😀

HI

Anonymkode: 061a2...4ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk for tipset om å pensle med olje og ha i ovnen. De ble knallgode! 😀

HI

Anonymkode: 061a2...4ab

Brukte du varnluft eller vanlig?

Anonymkode: 1d115...f61

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Brukte du varnluft eller vanlig?

Anonymkode: 1d115...f61

Varmluft 225 grader i 25 minutter. 👍
HI

Anonymkode: 061a2...4ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Varmluft 225 grader i 25 minutter. 👍
HI

Anonymkode: 061a2...4ab

Frosne eller opptint?

Anonymkode: 56aec...913

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Frosne eller opptint?

Anonymkode: 56aec...913

Står jo hjemmelagde, da er de vel ferske når de settes i ovnen....

Anonymkode: f6362...919

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Står jo hjemmelagde, da er de vel ferske når de settes i ovnen....

Anonymkode: f6362...919

Når jeg lager vårruller, lager jeg 80 stykker om gangen. Dvs at majoriteten av de gangene jeg spiser hjemmelagde vårruller, er de frosne før de går i ovnen. Det er altså ingen selvfølge at hjemnelagde vårruller ikke er frosne. 

Anonymkode: cd0e5...efa

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Står jo hjemmelagde, da er de vel ferske når de settes i ovnen....

Anonymkode: f6362...919

De kan jo være hjemmelaget selv om de er frosne🙈

Anonymkode: 56aec...913

Skrevet

Ferske 

HI

Anonymkode: 061a2...4ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.3.2021 den 20.17):

Takk for tipset om å pensle med olje og ha i ovnen. De ble knallgode! 😀

HI

Anonymkode: 061a2...4ab

Hvilke olje penslet du med? Legger du de på rist eller på stekeplate? Jeg skal lage for første gang i dag, så jeg er nybegynner.

Anonymkode: 1fcd6...9fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvilke olje penslet du med? Legger du de på rist eller på stekeplate? Jeg skal lage for første gang i dag, så jeg er nybegynner.

Anonymkode: 1fcd6...9fa

Jeg legger dem på plate på bakepapir, min erfaring er at de " renner ned" når de ligger på rist. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.3.2021 den 21.54):

Når jeg lager vårruller, lager jeg 80 stykker om gangen. Dvs at majoriteten av de gangene jeg spiser hjemmelagde vårruller, er de frosne før de går i ovnen. Det er altså ingen selvfølge at hjemnelagde vårruller ikke er frosne. 

Anonymkode: cd0e5...efa

Samme her, når vi lager blir det verksted og produksjonslinje, da går de fleste i fryseren.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvilke olje penslet du med? Legger du de på rist eller på stekeplate? Jeg skal lage for første gang i dag, så jeg er nybegynner.

Anonymkode: 1fcd6...9fa

Jeg pensler med olivenolje og legger på bakepapirkledd plate.

Men du kan selvfølgelig pensle med hvilken olje du vil, du kan gjerne bruke en olje uten smak også.

Anonymkode: f6362...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...