Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Vi pleier å frityrkoke vårrullene i olje, men jeg ser at flere oppskrifter mener at å steke dem på 225 grader i 10-15 minutter blir like bra. Blir de det? Altså, like sprø og crispy som hvis jeg frityrkoker dem i solsikkeolje? Anonymkode: 061a2...4ab
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Jeg har prøvd å steke de i ovnen og i airfryer blir veldig gode og sprøe. men jeg foretrekker å steke de i ca 3 olje i stekepanne .. snu de rundt så de blir jevnt stekt . Anonymkode: 21110...608
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har prøvd å steke de i ovnen og i airfryer blir veldig gode og sprøe. men jeg foretrekker å steke de i ca 3 olje i stekepanne .. snu de rundt så de blir jevnt stekt . Anonymkode: 21110...608 3 cm olje i stekepannen. Anonymkode: 21110...608
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Jeg steker dem på 220 grader varmluft i 22-24 minutter etter å ha penslet dem med olje først. De blir knasende sprø. Anonymkode: cd0e5...efa
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 De blir knasende sprø i ovnen og får myyye mindre kalorier Anonymkode: 3a14f...040
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): De blir knasende sprø i ovnen og får myyye mindre kalorier Anonymkode: 3a14f...040 Ja, nettopp, var det jeg håpet på. Da gjør jeg det. 😁 Anonymkode: 061a2...4ab
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Ja, de blir knasende sprø, og mye sunnere. Jeg pensler de med olje og steker i ovnen, i langpanne. Anonymkode: f6362...919
Leverpostei Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Frityr ER jo bedre, men det er ikke verd det for min del, altså 😬
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Takk for tipset om å pensle med olje og ha i ovnen. De ble knallgode! 😀 HI Anonymkode: 061a2...4ab
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Takk for tipset om å pensle med olje og ha i ovnen. De ble knallgode! 😀 HI Anonymkode: 061a2...4ab Brukte du varnluft eller vanlig? Anonymkode: 1d115...f61
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Brukte du varnluft eller vanlig? Anonymkode: 1d115...f61 Varmluft 225 grader i 25 minutter. 👍 HI Anonymkode: 061a2...4ab
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Varmluft 225 grader i 25 minutter. 👍 HI Anonymkode: 061a2...4ab Frosne eller opptint? Anonymkode: 56aec...913
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Frosne eller opptint? Anonymkode: 56aec...913 Står jo hjemmelagde, da er de vel ferske når de settes i ovnen.... Anonymkode: f6362...919
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Står jo hjemmelagde, da er de vel ferske når de settes i ovnen.... Anonymkode: f6362...919 Når jeg lager vårruller, lager jeg 80 stykker om gangen. Dvs at majoriteten av de gangene jeg spiser hjemmelagde vårruller, er de frosne før de går i ovnen. Det er altså ingen selvfølge at hjemnelagde vårruller ikke er frosne. Anonymkode: cd0e5...efa
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Står jo hjemmelagde, da er de vel ferske når de settes i ovnen.... Anonymkode: f6362...919 De kan jo være hjemmelaget selv om de er frosne🙈 Anonymkode: 56aec...913
Anonym bruker Skrevet 3. april 2021 #18 Skrevet 3. april 2021 Anonym bruker skrev (På 28.3.2021 den 20.17): Takk for tipset om å pensle med olje og ha i ovnen. De ble knallgode! 😀 HI Anonymkode: 061a2...4ab Hvilke olje penslet du med? Legger du de på rist eller på stekeplate? Jeg skal lage for første gang i dag, så jeg er nybegynner. Anonymkode: 1fcd6...9fa
amandine Skrevet 3. april 2021 #19 Skrevet 3. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvilke olje penslet du med? Legger du de på rist eller på stekeplate? Jeg skal lage for første gang i dag, så jeg er nybegynner. Anonymkode: 1fcd6...9fa Jeg legger dem på plate på bakepapir, min erfaring er at de " renner ned" når de ligger på rist.
amandine Skrevet 3. april 2021 #20 Skrevet 3. april 2021 Anonym bruker skrev (På 28.3.2021 den 21.54): Når jeg lager vårruller, lager jeg 80 stykker om gangen. Dvs at majoriteten av de gangene jeg spiser hjemmelagde vårruller, er de frosne før de går i ovnen. Det er altså ingen selvfølge at hjemnelagde vårruller ikke er frosne. Anonymkode: cd0e5...efa Samme her, når vi lager blir det verksted og produksjonslinje, da går de fleste i fryseren.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2021 #21 Skrevet 3. april 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvilke olje penslet du med? Legger du de på rist eller på stekeplate? Jeg skal lage for første gang i dag, så jeg er nybegynner. Anonymkode: 1fcd6...9fa Jeg pensler med olivenolje og legger på bakepapirkledd plate. Men du kan selvfølgelig pensle med hvilken olje du vil, du kan gjerne bruke en olje uten smak også. Anonymkode: f6362...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå