Gå til innhold

Jeg blir utslitt.. av dette forholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan aldri si et skeivt ord, han tar det opp i verste mening. Blir sur og snakker ikke med meg på flere timer. I mellomtiden må jeg være psykologen hans... oppmuntre, forklare osv. Osv. Han er svært nærtagende 😢

Anonymkode: 7b3bf...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan aldri si et skeivt ord, han tar det opp i verste mening. Blir sur og snakker ikke med meg på flere timer. I mellomtiden må jeg være psykologen hans... oppmuntre, forklare osv. Osv. Han er svært nærtagende 😢

Ingen råd dessverre, men minner meg om min ex.

Jeg måtte bare gå, han slet meg ut. Høres ut som samme mann 😅🙈

Anonymkode: 7daf2...9b2

Skrevet

Minner om min ex også. Mulig han har  dårlig selvtillit eller en diagnose. Sånne menn er det bare å styre unna, så sant du ikke vil bruke resten av ditt liv i samme tralten, og det kan jeg med sikkerhet si at du skal være ekstremt tålmodig for å holde ut.

Anonymkode: 02534...f19

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Bor denne mannen i Rogaland? 😂

Anonymkode: 7daf2...9b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja, alt er vel hans feil? Du gjør aldri feil? 

Anonymkode: d4131...b42

Skrevet

Parterapi - eller gå fra hverandre. Slik dere holder på nå er det forferdelig usunt, både for dere og ev. stakkars barn som må leve med dette.

Anonymkode: 8fca5...093

Skrevet

Høres som min eks. Jeg er overbevist om at han har en diagnose. Ingen råd. Dette er et personlighetstrekk og vanskelig å endre. 

Anonymkode: f6e54...2ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, alt er vel hans feil? Du gjør aldri feil? 

Jeg gjør selvsagt mye feil jeg også. Jeg er virkelig ikke perfekt. Jeg innrømmer gladelig mine feil og ønsker å lære av mine feil 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Parterapi - eller gå fra hverandre. Slik dere holder på nå er det forferdelig usunt, både for dere og ev. stakkars barn som må leve med dette.

Vi går i terapi. Men han klarer ikke å kommunisere. Han begynner å gråte ofte, pga føler at jeg sårer han foran barna osv. Dere kan bare ikke tro. Noen ganger må jeg nesten spy pga han forstår jo ingenting 😭😭😭

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi går i terapi. Men han klarer ikke å kommunisere. Han begynner å gråte ofte, pga føler at jeg sårer han foran barna osv. Dere kan bare ikke tro. Noen ganger må jeg nesten spy pga han forstår jo ingenting 😭😭😭

Jeg blir fysisk kvalm 😢

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blir fysisk kvalm 😢

Det høres ut som det faktisk er deg som er problemet, kanskje ikke du forstår. Dette er jo ikke bare noe han finner på. Gå i deg selv, Hi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor er du sammen med ham? Virker som om du ikke har særlig respekt for ham?

Høres ut som om han kanskje har egne problemer som han bør jobbe med også.

Men hvordan er din kommunikasjon til ham? Du sier han ikke greier å kommunisere. Samtidig sier du i HI at du sier "et skeivt ord" til ham. Hva legger du det?

Sårer du ham foran barna?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du sammen med ham? Virker som om du ikke har særlig respekt for ham?

Høres ut som om han kanskje har egne problemer som han bør jobbe med også.

Men hvordan er din kommunikasjon til ham? Du sier han ikke greier å kommunisere. Samtidig sier du i HI at du sier "et skeivt ord" til ham. Hva legger du det?

Sårer du ham foran barna?

Jeg sier fra.eks.: Jeg gleder meg til gutten vår kommer hjem fra bestemor i dag, da må vi huske å forberede gutten vår og bruke god tid på det sånn at det går bedre enn sist.

(Det som skjedde sist var at gutten ikke ville hjem og mannen min kneblet han flere ganger i bilen for å få på gutten bilbelte. Gutten hylgrein i bilen i 30 minutter)

Nå er min mann sur på meg. Nekter å prate med meg fordi jeg såret han. Jeg prøvde å prate med han. Jeg la meg flat, eneste han gjør er å riste på hodet og sier han vil bekk fra meg. 

Jeg har stor respekt for han. Men blir fysisk kvalm pga blir så stresset.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det høres ut som det faktisk er deg som er problemet, kanskje ikke du forstår. Dette er jo ikke bare noe han finner på. Gå i deg selv, Hi. 

Jeg går gjerne i meg selv. Men vet ikke mer hva jeg skal gjøre. Jeg har sagt så mange ganger at jeg ønsker hans beste, at jeg forstår at det kan virke overveldende. Jeg sitter meg ofte helt rolig ned ved siden av han. Jeg prøver å forklare at jeg ikke mente at han ikke er god nok på noen måte. Jeg roser og trøster. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg sier fra.eks.: Jeg gleder meg til gutten vår kommer hjem fra bestemor i dag, da må vi huske å forberede gutten vår og bruke god tid på det sånn at det går bedre enn sist.

(Det som skjedde sist var at gutten ikke ville hjem og mannen min kneblet han flere ganger i bilen for å få på gutten bilbelte. Gutten hylgrein i bilen i 30 minutter)

Nå er min mann sur på meg. Nekter å prate med meg fordi jeg såret han. Jeg prøvde å prate med han. Jeg la meg flat, eneste han gjør er å riste på hodet og sier han vil bekk fra meg. 

Jeg har stor respekt for han. Men blir fysisk kvalm pga blir så stresset.

Hva mener du med at mannen kneblet gutten?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med at mannen kneblet gutten?

Holdt han fast og tvang på han bilbelte 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Holdt han fast og tvang på han bilbelte 

Hm... noen ting må man jo bare gjøre, og det å ta på bilbelte er en av de tingene. Men det er jo mange måter å gjøre det på. Det at gutten skriker i en halvtime etterpå, det tenker jeg viser at det kanskje ble for voldsomt for ham.

Var jeg deg ville jeg i neste parterapitime foreslått at dere går et av de kursene (COS-kurs?) med foreldreveiledning. For det virker som om mannen din kanskje ikke helt forstår hvordan barn fungerer og heller ikke helt hvordan hans egen oppførsel påvirker barnet?

Kan være du kan ha nytte av å ta en time eller flere hos terapeut alene også, for å diskutere litt mer detaljert alt du føler er feil i forholdet og i måten han takler barn, og få mer tilbakemeldinger på akkurat det uten at han trenger å høre det. Kan være det kan være hensiktsmessig for deg og dere.

Og fungerer ikke noe av dette, da kommer det kanskje en dag hvor nok bør være nok, at dere alle har det bedre av å ikke bo sammen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hm... noen ting må man jo bare gjøre, og det å ta på bilbelte er en av de tingene. Men det er jo mange måter å gjøre det på. Det at gutten skriker i en halvtime etterpå, det tenker jeg viser at det kanskje ble for voldsomt for ham.

Var jeg deg ville jeg i neste parterapitime foreslått at dere går et av de kursene (COS-kurs?) med foreldreveiledning. For det virker som om mannen din kanskje ikke helt forstår hvordan barn fungerer og heller ikke helt hvordan hans egen oppførsel påvirker barnet?

Kan være du kan ha nytte av å ta en time eller flere hos terapeut alene også, for å diskutere litt mer detaljert alt du føler er feil i forholdet og i måten han takler barn, og få mer tilbakemeldinger på akkurat det uten at han trenger å høre det. Kan være det kan være hensiktsmessig for deg og dere.

Og fungerer ikke noe av dette, da kommer det kanskje en dag hvor nok bør være nok, at dere alle har det bedre av å ikke bo sammen.

Mannen nekter å prate med meg. Jeg spør han rolig om han syns jeg er urimelig. Jeg sa til han at hvis jeg er så forfedelig så trenger vi ikke bo sammen. Han ble sintere og sintere. Til slutt begynte jeg å gråte og jeg la meg ned på gulvet og hulket. Han sto bare å såg på og sa røys deg. Altså det er så grusomt! Han nekter å prøve å prate med meg.

Skrevet

Er du sammen med en kvinne? Det er faktisk ofte sånn vi kvinner oppfører oss i forhold

Anonymkode: c4edd...8d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Er du sammen med en kvinne? Det er faktisk ofte sånn vi kvinner oppfører oss i forhold

Anonymkode: c4edd...8d2

Da vet du ikke hvordan min mann er 😢 han nekter å prate med meg. Hvis vi prater er han konstant i forsvsrsmodus. Blir veldig sint

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mannen nekter å prate med meg. Jeg spør han rolig om han syns jeg er urimelig. Jeg sa til han at hvis jeg er så forfedelig så trenger vi ikke bo sammen. Han ble sintere og sintere. Til slutt begynte jeg å gråte og jeg la meg ned på gulvet og hulket. Han sto bare å såg på og sa røys deg. Altså det er så grusomt! Han nekter å prøve å prate med meg.

Han vil ikke kommunisere med deg. Han har et sinneproblem, både mot deg og ungene.

Du virker preget av å bo med ham. Han virker å ikke ha empati for deg eller barna, men forventer mye empati og forståelse tilbake.

Siden du ikke kommer noen vei med ham, da tenker jeg at det beste er å gå fra ham, så kan du i det minste bygge opp deg selv igjen slik at du blir en trygg og stabil omsorgsperson for barna i ditt eget hjem.

Så får dere heller forsøke å samarbeide om ev. samvær om han vil ha det og ev. er skikket til det.

Det at han blir så sint synes jeg er et dårlig tegn. Anbefaler deg å ta en telefon til krisesenteret i nærheten av der du bor og snakke med dem, de er der også for rådgivning. Siden han blir så sint når du snakker om at dere ikke trenger bo sammen, så synes jeg det beste er at du får snakket med noen som har erfaring til å bedømme hvor alvorlig hans sinne er.

Skrevet

Han Stone waller deg. Kom deg vekk.

Anonymkode: afb2c...5d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han Stone waller deg. Kom deg vekk.

Anonymkode: afb2c...5d5

Hva betyr det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Han vil ikke kommunisere med deg. Han har et sinneproblem, både mot deg og ungene.

Du virker preget av å bo med ham. Han virker å ikke ha empati for deg eller barna, men forventer mye empati og forståelse tilbake.

Siden du ikke kommer noen vei med ham, da tenker jeg at det beste er å gå fra ham, så kan du i det minste bygge opp deg selv igjen slik at du blir en trygg og stabil omsorgsperson for barna i ditt eget hjem.

Så får dere heller forsøke å samarbeide om ev. samvær om han vil ha det og ev. er skikket til det.

Det at han blir så sint synes jeg er et dårlig tegn. Anbefaler deg å ta en telefon til krisesenteret i nærheten av der du bor og snakke med dem, de er der også for rådgivning. Siden han blir så sint når du snakker om at dere ikke trenger bo sammen, så synes jeg det beste er at du får snakket med noen som har erfaring til å bedømme hvor alvorlig hans sinne er.

Jeg skal ringe i dag 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men hvem kan bedømme sinnet hans? Hvem kan si noe om om han er skikket eller ikke? Ingen tror meg. Det er forresten umulig å samarbeide med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...