Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #26 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Enig i at de da har beina i en mer froskestilling, men hvis du ser nøye på His tegning så har hun tegnet øvre legg, nedre lår tykkere, noe som gir inntrykk av at benet er mer utrotert i hoften, enten det nå var tilfeldig eller flaks eller bevisst Mulig det er nerden i meg som ser dette. Jeg har en utdannelse som er en av de som HI bør oppsøke, og jeg har sett min del av virkelig "uforståelige" tegninger som pasienter har forsøkt å tegne for å forklare. Det gjelder å øve seg på å se hva som er viktig i tegningene og ikke, he-he His, derimot var veldig tydelig sammen med forklaringen hennes over Synes den manglende nakken også var flott, for når barnet kryper på den måte så vil det jo ha en veldig bakoverbøy i nakken for å kunne se rett frem eller opp når det krabber. Mulig jeg er yrkesskadet Anonymkode: 88c7f...2f0 Eh... du legger nok mer i tegningen enn hi fikk fram, du ser jo etter det du tror du skal se. Anonymkode: 496fa...7b4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #27 Skrevet 28. mars 2021 Jenta mi lærte å åle seg da hun var ca. 12 mnd. Fra da og frem du hun var 22 mnd var det hennes måte å komme seg frem. Hun kunne alt det hun skulle; heise seg etter bord, gå hvis vi hold henne, krabbe osv., men hun gadd ikke gjøre det på eget initiativ. Hun var ei meget unormal skrue, men det var likevel ikke noe gale med henne. Hun bare gadd ikke. 😅 Nå er hun 3,5 og er helt normal. Løper, hopper, går normalt i trapper, stikker av når hun får muligheten (spessielt på parkeringsplasser), kler på seg selv, stuper kråke osv. Er du usikker, snakk med helsestasjonen. Hans måte å transportere seg på, er kanskje unormal for den alderen, men det betyr ikke at det er noe galt. Barn på den alderen er eigentleg ganske smarte. De finner på kreative løsninger som funker for dem. Gi han rom til å finne utav hva som funker best for ham. Anonymkode: 323e4...315
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #28 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Eh... du legger nok mer i tegningen enn hi fikk fram, du ser jo etter det du tror du skal se. Anonymkode: 496fa...7b4 Som sagt, jeg har litt erfaring med å se lignende tegninger fra personer som ikke er vant med å beskrive eller tegne kropp Poenget er - selv så enkel His tegning er, så er den veldig klar og beskrivende for det hun beskriver i teksten Anonymkode: 88c7f...2f0
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #29 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Som sagt, jeg har litt erfaring med å se lignende tegninger fra personer som ikke er vant med å beskrive eller tegne kropp Poenget er - selv så enkel His tegning er, så er den veldig klar og beskrivende for det hun beskriver i teksten Anonymkode: 88c7f...2f0 Nei? Den forklarer ikke noe når det gjelder beina, og det skriver hekler ikke hi noe om. DET er jo interessant da, hvordan beina brukes, at ungen bruker underarmene hadde vi jo skjønt uten tegningen også. Anonymkode: 496fa...7b4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2021 #30 Skrevet 28. mars 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nei? Den forklarer ikke noe når det gjelder beina, og det skriver hekler ikke hi noe om. DET er jo interessant da, hvordan beina brukes, at ungen bruker underarmene hadde vi jo skjønt uten tegningen også. Anonymkode: 496fa...7b4 Herlighet, da. Hi tok opp temaet armbruk i kryping og tegnet en tegning som tydelig forklarte det. Så er det opp til barnefysioterapeut ved helsestasjonen å gjøre videre undersøkelser for om det ev. er noe annet som er årsaken til dette, eller om det bare er slik His barn utvikler seg normalt på. Uansett hvordan barnet bruker beina, er det lite vi her på forumet kan si annet enn det som allerede er sagt. His informasjon er mer enn nok til å kunne si at hun bør kontakte helsestasjonen og få fysio til å ta en undersøkelse. Det er den viktigste tilbakemeldingen til HI. Og så er det lov å se på tegningen hennes med litt humor. Jeg synes den var både forklarende, den bekreftet det hun skrev, og morsom og søt Mest trolig er dette bare en del av dette barnets normale utvikling. Om det skulle ligge en annen årsak bak, da er det noe fysio eller annet helsepersonell/undersøkelser vil finne ut etterhvert. Ut fra den informasjonen vi har nå er det ikke noe som tilsier at det er noe unormalt med måten His barn tar seg frem på, siden det er så mange varianter innen normalområdet. Et vennepar av meg har f.eks. et barn som aldri greide å krabbe, heller ikke åle seg særlig fremover. Barnet lå i ro, eller aket seg på baken. Barnet ble undersøkt flere ganger av fysio og barnelege, men det ble hver gang konkludert med at barnet fulgte sin egen rytme i utviklingen. Reiste seg opp først som toåring og gikk få uker etter første gang det reiste seg opp selv. Etter det har barnet vært høyt og lavt, har super kroppskontroll, har ingen problemer hverken fysisk eller på skole eller på andre måter. Anonymkode: 88c7f...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå