Gå til innhold

Sløv med håndvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forberedt på mye drittslenging her, men jeg merker etter start av prevensjon så har absolutt alt samboer gjør irritert meg grønt. Noe av det er tull, men når det gjelder håndvasken hans så syns jeg det er en rimelig grunn. Det er jo allmennkunnskap at håndvasken må gjøres grundig i MINST 20 sekunder for at det skal være effektiv. I det siste har jeg lagt merke til at han er veldig sløv på det området. 2 ganger har jeg til og med telt hvor lenge han vasker hender, den ene gangen i 15 sekunder og den andre 9 sekunder. Jeg ser jo selv hvor gal jeg høres ut når jeg forteller dette: Det skal sies at jeg har angst og coronapandemien har forsterket mine tvangstanker. Uansett da, så har jeg nevnt dette for han før. ikke belærende, men under en naturlig og spontan samtale rundt corona og håndvask, men virker ikke som han bryr seg så veldig.  Jeg har hele tiden syntes at han har brydd seg lite om covid-19, smittevern og karantene. Noe som er utrolig lite attraktivt og mega irriterende for meg. Så nå er det faktisk slik at jeg nesten ikke vil han skal ta på meg og at vi skal lage mat separat osv, fordi jeg syns det er så ekkelt. Det er så mye mer med han som irriterer meg og jeg har bare lyst til at vi skal slå opp og flytte fra hverandre. Samtidig har jeg vært med han så lenge at jeg er redd for å være alene igjen. 

Anonymkode: 1b694...c6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er forberedt på mye drittslenging her, men jeg merker etter start av prevensjon så har absolutt alt samboer gjør irritert meg grønt. Noe av det er tull, men når det gjelder håndvasken hans så syns jeg det er en rimelig grunn. Det er jo allmennkunnskap at håndvasken må gjøres grundig i MINST 20 sekunder for at det skal være effektiv. I det siste har jeg lagt merke til at han er veldig sløv på det området. 2 ganger har jeg til og med telt hvor lenge han vasker hender, den ene gangen i 15 sekunder og den andre 9 sekunder. Jeg ser jo selv hvor gal jeg høres ut når jeg forteller dette: Det skal sies at jeg har angst og coronapandemien har forsterket mine tvangstanker. Uansett da, så har jeg nevnt dette for han før. ikke belærende, men under en naturlig og spontan samtale rundt corona og håndvask, men virker ikke som han bryr seg så veldig.  Jeg har hele tiden syntes at han har brydd seg lite om covid-19, smittevern og karantene. Noe som er utrolig lite attraktivt og mega irriterende for meg. Så nå er det faktisk slik at jeg nesten ikke vil han skal ta på meg og at vi skal lage mat separat osv, fordi jeg syns det er så ekkelt. Det er så mye mer med han som irriterer meg og jeg har bare lyst til at vi skal slå opp og flytte fra hverandre. Samtidig har jeg vært med han så lenge at jeg er redd for å være alene igjen. 

Jeg hadde det som deg en periode, men jeg teller ikke sekunder . Jeg tar en skikkelig håndvask og barnet mitt er godt lært opp, så det går fint. Men eksen var en gris og tydeligvis  verre enn din mann, han vasket seg ikke i det hele tatt og når han en sjelden gang skulle vaske seg, så gikk han gjennom alle dørene i hele huset fra toalettet og inn på kjøkkenet for å vaske de skitne hendene der, etter å ha vært på do og   tørket seg i ræven.  Jeg gikk i en evighet rundt med spritflasken og vasket alle kontaktflater han berørte på sin vei. Den dårlige unnskyldningen for hvorfor han ikke vasket seg, var at   katten lå på badet og derfor nektet han å vaske hendene sine der inne. Men selv etter at katten fikk eget rom et annet sted, så bedret ikke dette seg..Jeg ble så kokko at all mat jeg serverte var lagt på fat før det skulle spises, og han fikk aldri ta oppvasken.. Jeg er overgjennomsnittet opptatt av hygiene, så jeg skjønner frustrasjonen og særlig i disse dager, med coronaen hengende over oss.  Heldigvis for meg, så er dette en eks og det var ikke manglende håndvask /hygiene som tok knekken på forholdet, selv om det fint kunne vært det.  Tror du må ta det opp med mannen din og gi han noen ultimatum.

Anonymkode: 2c2ea...c9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Kanskje du skal slutte å lage drama ut av piss... 

Anonymkode: ed26c...1c3

Skrevet

Jada, 20 sekunder. 

Kjenner til svært få som faktisk skrubber hendene i 20 sekunder. 

Du lager virkelig storm i et vannglass. Jeg hadde vært enig om han ikke vasket hendene i det hele tatt. Du virker ganske hygienehysterisk. 

Anonymkode: d22da...551

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jada, 20 sekunder. 

Kjenner til svært få som faktisk skrubber hendene i 20 sekunder. 

Du lager virkelig storm i et vannglass. Jeg hadde vært enig om han ikke vasket hendene i det hele tatt. Du virker ganske hygienehysterisk. 

Anonymkode: d22da...551

Enig. Jeg ble faktisk veldig overrasket selv da det ble fokus på dette med håndvask. Jeg har alltid vasket hendene, med såpe, etter hvert toalettbesøk, før jeg lager mat osv. og tenkt at jeg derfor var godt innafor på disse reglene siden jeg vasker både inni, over, mellom fingrene, under ringen osv. Så prøvde jeg å ta tiden på meg selv og fikk litt sjokk. Selv om jeg vasker slik som anbefales, så bruker jeg faktisk ikke mer enn 10-15 sekunder. 20 sekunder er faktisk ganske lenge i denne sammenhengen, og jeg tror ærlig talt de færreste faktisk vasker hendene så lenge. Kanskje de tror det, slik jeg trodde, men det er nok mest unntaket. 

HI: Kanskje du bør bytte prevensjon? Det virker jo ikke som om du tåler den du får nå når du får slike bivirkninger. 

Anonymkode: 60636...6db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...