Gå til innhold

Gravid med spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt gravid med hormonspiral her? Hvordan oppdaget dere det? Og hvordan gikk det?

Anonymkode: 89137...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om to som har blitt gravid med spiral.

Mamma ble gravid med kobberspiral da jeg var 7-8 år gammel, det var svangerskap utenfor livmor og hun mistet.

En bekjent, ei i omgangskretsen, ble gravid på hormonspiral. Der ble spiralen fjernet når de oppdaget svangerskapet, og da er det en risiko for å miste i samme slengen, men det gikk bra. Hun fikk en frisk og fin datter.

De sier jo egentlig at hormonspiral er like sikkert som sterilisering, men det er ikke helt sant. Ca 1 av 2000 blir gravid etter sterilisering, noen flere blir det med hormonspiral.

Anonymkode: 5ace5...956

Skrevet

Takk for svar

Anonymkode: 89137...d6f

Skrevet

Jeg ble nylig gravid på hormonspiral. Fikk beskjed om at det var minst 50 prosent sjanse for at det derfor var utenfor livmoren. Og ganske riktig. Endte i kikhullsoperasjon. 

Anonymkode: a0517...d56

Skrevet

Får alltid angst av slike trådar! Korleis oppdagar ein det då? Om ein ikkje har mens uansett? Eg får jo gravidsymptom berre av å tenke på det, så det er ikkje noko rettesnor... 

Anonymkode: 50ee6...3e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Får alltid angst av slike trådar! Korleis oppdagar ein det då? Om ein ikkje har mens uansett? Eg får jo gravidsymptom berre av å tenke på det, så det er ikkje noko rettesnor... 

Jeg oppdaget det ved at jeg fikk ømme pupper og en bitteliten blødning, typisk festeblødning. Tok test og den var positiv. Jeg har nå bytta til p-stav, så satser jeg på at den virker bedre. 

Anonymkode: a0517...d56

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg også får litt småpanikk. Løser det med å kjøpe billigtester, og teste en gang i måneden. 

Anonymkode: 10f95...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...