Gå til innhold

Normalt å tenke slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt : har vært overvektig i mange år og for 2 år siden så klarte jeg endelig å gå ned i vekt og ligger nå på mellom 65-68 kg som ansees som normaltvektig for meg.

Men problemet er at jeg fremdeles ser meg som feit. Føler meg feit om jeg har spist noe usunt, Må si jeg har et normalt forhold til mat og spiser det jeg har lyst på.

Alikevel så tar jeg automatisk i det største tøyet i butikker, føler meg kvapsete i kroppen selv om magen er flat. Er det flere som sliter med slik problemstilling etter vekttap?

Anonymkode: 3e356...94e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en tilvenningssak som så mye annet. Spesielt om forandringen skjer forholdsvis fort. Jeg husker jeg dreit meg ut flere ganger som gravid og etter fødsel med helt feil str på klær.. prøvde å ta på meg en bukse i small som plutselig bare rakk til rett over knærne. Men må venne seg til nye str. 

Anonymkode: 46401...06c

Skrevet

Jeg var nettopp tynn som en flis, nå er jeg feit. Jeg skvette nesten av mitt eget selvbilde. Og fordi hjernen min tror at jeg fortsatt er slank er det vanskelig å ta tak i livsstilsendring😅 
Jeg må vel henge et før og etterbilde på kjøleskapet🤣

Anonymkode: 10257...fce

Skrevet

Jeg er motsatt. Har vokst opp som slank og hørt så ofte at jeg er tynn og må spise, at da jeg ble overvektig følte jeg meg fremdeles tynn. Ser på bilder at jeg ikke er tynn, men i speilet ser jeg ribbeina...

Anonymkode: 6fac2...4ab

Skrevet

Det er nok ganske normalt å oppleve dette, Hi. Det tar tid.

Jeg måtte være bevisst på å forsøke å se på meg selv med mer objektive øyne, for jeg visste jo at jeg var blitt normalvektig/slank, men følte meg fremdeles overvektig. Husker ikke hvor lang tid det tok, men det tok tid.

Jeg syntes det hjalp å bli bedre trent, det ga meg bedre kroppsopplevelse.

Anonymkode: 4e7c4...4e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er nok ganske normalt å oppleve dette, Hi. Det tar tid.

Jeg måtte være bevisst på å forsøke å se på meg selv med mer objektive øyne, for jeg visste jo at jeg var blitt normalvektig/slank, men følte meg fremdeles overvektig. Husker ikke hvor lang tid det tok, men det tok tid.

Jeg syntes det hjalp å bli bedre trent, det ga meg bedre kroppsopplevelse.

Anonymkode: 4e7c4...4e3

Hi her :

Ja det er kankje det jeg burde starte med, å definere kroppen min. Se at musklene kommer frem i stedet for å "se" at jeg er feit :)

Anonymkode: 3e356...94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...