Gå til innhold

Hvor mye fikk du i baksmell på skatten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

8700,- her. 

Anonymkode: 1f032...9c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kr 5.000,-
Ikke helt overraskende.
Ikke fradrag for reisevei til jobb på grunn av hjemmekontor, ikke fradrag for SFO siden vi ikke har SFO plass lenger og lav rente

Anonymkode: e595c...1b6

Skrevet

16.000. Jeg fikk sjokk 

Anonymkode: cf575...a4e

Skrevet

Vi fikk 40 000 kr i baksmell tip sammen her. 

Anonymkode: 10acd...46a

Skrevet

Nesten 10 000. Trolig pga lav rente, kan ikke se hva annet det kan skyldes. 

Anonymkode: d4a89...bb9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi fikk 40 000 kr i baksmell tip sammen her. 

Man tjener ganske greit når man ikke merker at man betaler over 3.000 kr for lite i skatt hver måned da...

Anonymkode: 12319...c98

Skrevet

356 kr. Ble veldig overrasket for i følge skatteetaten sin kalkulator ville jeg komme til å skylde minst 8000, så jeg skjønner ikke noe.

Anonymkode: 7b9f0...a20

Skrevet

20000 😭 og skjønner det ikke 🙈🙈

Anonymkode: f5383...c9e

Skrevet

8200,- 

Er knallfornøyd, hadde trodd det kom til å bli rundt 15.000,-

Mannen får heldigvis igjen 19.000,- så vi går uansett i pluss, men var forberedt på minus.

Anonymkode: 7ed1d...6a9

Skrevet

9000 og aner ikke hvorfor, ikke har jeg råd til å måtte betale det heller.

Anonymkode: 2ca3a...1f7

Skrevet

Vi var forberedt på smell men gikk i pluss. Vi valgte å ikke ha halv skatt i desember og har skattet ekstra hver mnd siden i sommer men var virkelig ikke sikre på utfallet . Dere som fikk smell ; hadde dere endret skattetrekk gjennom året ? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Vi var forberedt på smell men gikk i pluss. Vi valgte å ikke ha halv skatt i desember og har skattet ekstra hver mnd siden i sommer men var virkelig ikke sikre på utfallet . Dere som fikk smell ; hadde dere endret skattetrekk gjennom året ? 

Jeg hadde ikke endret skattetrekk

Anonymkode: 7b9f0...a20

Skrevet

10200😒

Anonymkode: 9edd2...3d6

Skrevet

Jeg fikk 17 000 i smell. Mannen får igjen 10 000. 

Det er nok pga endret rente (lånet står på min likning), og så hadde vi også avdragsfrihet i noen mnd fordi begge var permittert. Det er sikkert dumt, men jeg tenkte overhodet ikke på at dette påvirket skatten, selv om det jo er helt logisk at det gjør det. 

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (4 minutter siden):

Det er nok pga endret rente (lånet står på min likning), og så hadde vi også avdragsfrihet i noen mnd fordi begge var permittert. Det er sikkert dumt, men jeg tenkte overhodet ikke på at dette påvirket skatten, selv om det jo er helt logisk at det gjør det. 

Hvordan påvirker avdragsfriheten skatten? Vi har også hatt det i tre mnd, men måtte jo fortsatt betale rentene.

Anonymkode: a5345...e20

Skrevet

Gikk i pluss, men det visste jeg fra før. Følger med og justerer evt. underveis. 

Anonymkode: 4490a...073

Skrevet

Jeg fikk 16.000 minus og gubben 16.000 pluss 😅så gikk i 0 heldigvis.

Anonymkode: cb7ad...94e

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (11 minutter siden):

Jeg tror det er mange i samme situasjon i år. Godt dere kommer sånn noenlunde ok ut av det totalt sett. Her var vi virkelig usikre på hvordan det skulle gå . 

Skrevet

23 000. Skjønner det ikke, for har skattet veldig høyt på det jeg har tjent ekstra. 

Anonymkode: d82e2...4ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

23 000. Skjønner det ikke, for har skattet veldig høyt på det jeg har tjent ekstra. 

Anonymkode: d82e2...4ab

Har du barn i barnehage eller Sfo? Pleier du å reise i jobben og trekke fra på det? 

Skrevet

Jeg fikk egentlig noe i rest, men etter å ha fått ført på Sfo og kjøring endte jeg på 4000 i pluss. Jeg trakk 1000kr ekstra fra mars og ut året, veldig glad jeg gjorde det nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan påvirker avdragsfriheten skatten? Vi har også hatt det i tre mnd, men måtte jo fortsatt betale rentene.

Anonymkode: a5345...e20

Vet ikke helt? Leste bare at det sto i en eller annen artikkel om det og rentenedgangen - at det påvirket. Kanskje jeg misforsto? 

Skrevet

Jeg fikk 52.000,- i smell! Holdt på å dette av stolen her 😱

Anonymkode: 62bff...896

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Man tjener ganske greit når man ikke merker at man betaler over 3.000 kr for lite i skatt hver måned da...

Anonymkode: 12319...c98

Hva får deg til å tro at vi ikke «merket» det? 
Det er for øvrig flere grunner til den baksmellen. 

Skrevet

Hvordan er det mulig å få flere titalls tusen i baksmell uten å skjønne at man har betalt for lite i skatt?

Jeg har fått max 4000 i baksmell og har alltid sørget for at det ikke skjer igjen. Det trodde jeg var alminnelig ansvarlig økonomi? 

Anonymkode: a4776...33e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...