Gå til innhold

Når ikke sjefen ser det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben har vi fått beskjed om at å snakke i mobil om private ting ikke er greit. Korte og viktige samtaler er greit. Vi har nettopp ansatt en ny. Han har fått beskjed om dette også, men overholder det ikke alltid. Han kan sitte med airpods i øret å prate i lang tid. Så kommer sjefen inn i rommet, da stopper han. Sjefen går ut og han tar opp mobil og fortsetter samtalen. 

Er litt irriterende at han ikke respekterer reglene. Tenkte å nevne det for sjefen, men tror ikke at det hjelper. Har vært ett par anledninger der noen har sagt at han ikke gjør det han skal gjøre. Men sjefen unnskylder han med at han hadde misforstått pga at han ikke er god i norsk. Så slipper han unna. 

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 82e7c...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke hadde plaget noen hadde jeg ikke lagt meg bort i det.

Anonymkode: 4bcc1...06d

Skrevet

Gjør han ikke jobben sin og/eller ikke overholder tidsfrister og/eller forstyrrer andre med den pratingen sin - da ville jeg sagt fra til sjefen hvordan han holder på og sagt fra om at det går utover andre på jobb, og at dette har fått pågå såpass lenge at det ikke lenger er akseptabelt for dere andre. Manglende språkforståelse er heller ikke lenger et argument når vedkommende velger å isolere seg fra kolleger og heller snakke med "sine" på eget språk (antar jeg han gjør?).

Og jeg ville ikke tatt på meg ekstra arbeid fordi han ikke gjør jobben.

Anonymkode: eceb8...6b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

På jobben har vi fått beskjed om at å snakke i mobil om private ting ikke er greit. Korte og viktige samtaler er greit. Vi har nettopp ansatt en ny. Han har fått beskjed om dette også, men overholder det ikke alltid. Han kan sitte med airpods i øret å prate i lang tid. Så kommer sjefen inn i rommet, da stopper han. Sjefen går ut og han tar opp mobil og fortsetter samtalen. 

Er litt irriterende at han ikke respekterer reglene. Tenkte å nevne det for sjefen, men tror ikke at det hjelper. Har vært ett par anledninger der noen har sagt at han ikke gjør det han skal gjøre. Men sjefen unnskylder han med at han hadde misforstått pga at han ikke er god i norsk. Så slipper han unna. 

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 82e7c...76b

Som leder selv, så må jeg bare få si at uavhengig om du sier ifra eller ikke, så kan ikke sjefen din gjøre annet enn å svare helt nøytralt når du tar dette opp. 

Likevel kan det hende sjefen tar dette opp med vedkommende. Og at vedkommende får veiledning eller at det foregår oppfølging og samtaler. Du vil jo ikke få vite om dette. Og sjefen kan ikke diskutere den ansatte med deg. 

Når det er sagt. Om det er forstyrrende, så syns jeg du kan ta det opp. Da går det ut over arbeidsmiljøet. Hvis det bare er for å sladre, så ville jeg droppet det. 

Anonymkode: da706...da5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men sjefen unnskylder han med at han hadde misforstått pga at han ikke er god i norsk. Så slipper han unna

Dette er jo selvsagt bare piss. Klart han skjønner det, men han spiller på at han ikke er god i norsk. Hadde helt klart sagt ifra. 

Anonymkode: 42d37...b6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...