Gå til innhold

Gærne kattedamer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at det var en "forsker" som mente at mennesker som elsker katter, var både urenslige og dumme 😆 Har lagt merke til at veldig mange jenter/damer som er medlem av dyrebeskyttelsen og veldig opptatte av katters ve og vel, er tykke, uføre og litt....enkle.... Jeg har selv hatt katt, altså, men... Noen som har samme oppfatning?

Anonymkode: 23dee...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 574f7...30c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Leste at det var en "forsker" som mente at mennesker som elsker katter, var både urenslige og dumme 😆 Har lagt merke til at veldig mange jenter/damer som er medlem av dyrebeskyttelsen og veldig opptatte av katters ve og vel, er tykke, uføre og litt....enkle.... Jeg har selv hatt katt, altså, men... Noen som har samme oppfatning?

Samme oppfatning som at alle som har katt er tykke, uføre, urenslige, dumme, gale og litt enkle? Er  spørsmålet ditt virkelig seriøst? Da kategoriserer du deg selv som dette og da.

Anonymkode: ec22b...7cb

Skrevet

Ja

Anonymkode: 54153...aec

Skrevet

Hvor leste du om denne "forskeren", da?

Tror jeg i løpet av mitt 50 år lange liv har møtt bare ei som passer inn i den første kategorien. Vil tro jeg har kjent eller møtt borti noen tusen katteeiere, ingen passer inn i stereotypien til denne "forskeren" din, HI. Fra min egen svogerforskning vil jeg derfor si at utsagnet må si noe om "forskeren" selv og dennes omgangskrets.

Kjenner to som er medlem i dyrebeskyttelsen, nei, tre. Ene holder på med sin hovedoppgave, slank og veldig godt trent. Andre har ledet egne bedrifter, tynn. Tredje er godt trent, i øvre del av normalområdet vektmessig, vil jeg anta, har to høyere grader og lederstilling.

Anonymkode: 40815...3bf

Skrevet

Mener det var en link her inne også om dette. Tror nok ikke det var en forsker i ordets rette forst, men vedkommende hadde noen betraktninger om dette. Kom da til å tenke på disse "crazy catlady"-damene som fronter saken i media her i byen, og de er jaggu veldig overvektige. Jeg er både oppvokst med katt og har hatt katt som voksen også, bare så det er sagt 🤭

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mener det var en link her inne også om dette. Tror nok ikke det var en forsker i ordets rette forst, men vedkommende hadde noen betraktninger om dette. Kom da til å tenke på disse "crazy catlady"-damene som fronter saken i media her i byen, og de er jaggu veldig overvektige. Jeg er både oppvokst med katt og har hatt katt som voksen også, bare så det er sagt 🤭

Men hva så om de er overvektige? Er det tegn på noe mener du?

Anonymkode: ec22b...7cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Da jeg vokste opp var "kattedamene" alle veldig tynne.

Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at vekt skal ha noe med om man liker katter eller ikke?

(for ordens skyld, jeg har ikke katt selv, men er veldig glad i katter og dyr generelt)

Anonymkode: 40815...3bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Damer som han hunder er enda dummere. Og veldig uhygieniske med hunden i senga og i sofaen. 

Anonymkode: 6f517...2e3

Skrevet

Tenker dette var en forsker som ble byttet ut med en katt av dama....smart valg av henne. 

Skrevet

Jepp!

Anonymkode: 9b20a...35d

Skrevet

Jeg har lest den samme artikkelen som deg, og den er absolutt ikke en artikkel basert på seriøs forskning. Jeg vil si du er ganske enkel selv.

Anonymkode: 4c820...52d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva har tykk og ufør med urenslig og dum å gjøre?

Den eneste som virker litt kort her, for å si det forsiktig, er deg.

Skrevet

DU virker litt «kort». Sliter du med noe?

Anonymkode: daf56...7ee

Skrevet

Jeg er frivillig i en organisasjon for hjemløse katter, og basert på mine erfaringer så driter du på leggen så det synger her. 

Skrevet

Den mest gærne kattedama jeg var borti var tynn og liten. Pistrete krøllete hår og røyka som en skorstein. Var nok sikkert intelligent i bunn, men personligheten var ødelagt. Kattene var mer verdt enn mennesker både sa og skrev hun flittig. Har vært borti flere gærne kattefolk enn gærne hundefolk. Han ene (ufør) valgte katten fremfor sin egen familie. Når katter prioriteres fremfor egne barn eller barn i nærmeste familie så tenker i alle fall jeg at de har mer enn kun en skrue løs.

Jeg har enda til gode å se en «enkel» overvektig gal dame med en katt. Det positive ville vært at kattene ville hatt mat en stund i påvente av en potensiell redning hvis hun døde.

Litt sengelektyre:

https://www.google.no/amp/s/www.washingtonpost.com/science/2020/01/15/heres-compelling-evidence-that-your-cat-might-eat-your-corpse/%3foutputType=amp

https://www.google.no/amp/s/www.buzzfeednews.com/amphtml/natashaumer/cats-eat-your-face-after-you-die

Anonymkode: 7ab7f...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...