Gå til innhold

Viktig å komme raskt til lege for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig med overgangsalder. I går og dag har jeg likevel hatt småblødninger. Kan ikke huske sist jeg blødde, det er sikkert et par år siden. Googlet det, og ser at man alltid skal gå til lege i sånne tilfeller pga at det kan være livmorkreft.

Nå er det jo påske, og jeg fikk bestilt time hos fastlegen om to uker. Han vil trolig så henvise meg til gy ekolog, så da går det enda noe tid før jeg kommer til spesialist. Jeg kan få time hos privat gynekolog om én uke. Det koster selvsagt en god del mer.

Men kanskje det er lurt å få litt fortgang på det? Hadde dere gjort det?

(Ekstrainfo: jeg bruker Ovesterine vaginalkrem med østrogen, har gjort det i ca et halvt år. Kanskje noen her har erfaringer med det? Det  står på pakningsvedlegget at man skal oppsøke lege hvis man får en blødning)

Anonymkode: 3a776...e44

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ferdig med overgangsalder. I går og dag har jeg likevel hatt småblødninger. Kan ikke huske sist jeg blødde, det er sikkert et par år siden. Googlet det, og ser at man alltid skal gå til lege i sånne tilfeller pga at det kan være livmorkreft.

Nå er det jo påske, og jeg fikk bestilt time hos fastlegen om to uker. Han vil trolig så henvise meg til gy ekolog, så da går det enda noe tid før jeg kommer til spesialist. Jeg kan få time hos privat gynekolog om én uke. Det koster selvsagt en god del mer.

(Ekstrainfo: jeg bruker Ovesterine vaginalkrem med østrogen, har gjort det i ca et halvt år. Kanskje noen her har erfaringer med det? Det  står på pakningsvedlegget at man skal oppsøke lege hvis man får en blødning)

Jeg ville betalt for fred i sjelen her. Jeg er i samme aldersgruppe som deg og meget oppmerksom på hvor mye dødelighet det er rundt meg plutselig.

Anonymkode: 3d1c4...ea2

Skrevet

Jeg ville oppsøkt privat gynekolog. Moren min hadde livmorhalskreft og blødning var symptomet på det 

Anonymkode: 8c575...d1f

Skrevet

Takk for svar, da bestile jeg hos gynekolog neste uke. Håper det gikk fint med moren din, 8c575...d1f?

hi

Skrevet
26 minutes ago, Anonym bruker said:

Takk for svar, da bestile jeg hos gynekolog neste uke. Håper det gikk fint med moren din, 8c575...d1f?

hi

Ja, det gikk bra 🙂

Anonymkode: 8c575...d1f

Skrevet

Hvis du har oppgitt hvorfor du trenger legetime kan du fint vente. Alternativt kan du be om en hastetime. Det får du hvis du trenger det.

Anonymkode: a7beb...863

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bestill hos en privat gynekolog . 

Anonymkode: 2c12c...008

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvis du har oppgitt hvorfor du trenger legetime kan du fint vente. Alternativt kan du be om en hastetime. Det får du hvis du trenger det.

Anonymkode: a7beb...863

Vurderingen til legesekretæren er ikke alltid riktig, er dessverre ikke legen selv som avgjør hvor raskt man går time...

Anonymkode: e10f1...481

Skrevet

Jeg bestilte det på nett, så det er ikke sikkert de har fått med seg grunnen til timen.

Jeg kan forresten legge til at jeg tok celleprøve i september, og den var ok. Men det er jo for livmorHALSkreft og ikke livmorkreft.

Jeg lurer på hvilke andre årsaker det kan være til sånne blødninger?

Nå har det holdt på i tre dager. Kan det være noen slags infeksjon eller noe? Føler meg ikke syk, men var veldig frøsen på kvelden den dagen det startet. HVie jeg kjenne rveldog godt etter er det kanskje bittelitt vondt, sånn menstruasjonsaktig.
Men dere vet jo sikkert ikke dette, hehe, får vente med å finne ut av dette til jeg kommer meg til legen.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...