Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #1 Skrevet 24. mars 2021 Skal vaske en plastrye som ikke ser ut i maskinen, men aner ikke hvordan/hvilket program den bør vaskes på og hvor mange grader. Er det noen her som har plastrye og har vasket i maskinen noen gang? Anonymkode: d7d2c...c4d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #2 Skrevet 24. mars 2021 Ville nok heller tatt den med ut og brukt høytrykkspyler Anonymkode: 7caea...011
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #3 Skrevet 24. mars 2021 Tror ikke jeg ville tatt den i maskinen altså. Jeg ville også tatt den ut og spylt den, hatt såpe på og kostet/børstet den litt før jeg spylte igjen. Da kan den ligge flatt på gresset eller verandaen mens du gjør det. I maskin blir den jo krøllet sammen, ikke så sikker på at den vil tåle det så godt. Anonymkode: 6a4a4...520
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #4 Skrevet 24. mars 2021 Ville ha kastet den. Og aldri kjøpt ny. Anonymkode: 27b61...b09
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 Ville vasket den ute. Kost og såpevann om den er veldig skitten, så høytrykkspylr eller hageslange. Det gjør jeg med de vi har ute på hytta, fungerer helt supert. Tar heller ikke lang tid. Vi har en murerkost på stang, så jeg bare slenger på såpevann, skrubber med kosten og spyler den rein. Tar nok litt lengre tid uten en kost med skaft. Piasavakost syns jeg ikke fungerer like greit, for den er for stiven kan jo duge men du må se det ann så du ikke ødlegger den. En oppvaskbørste kan nok fungere helt greit og det har du i hus om du ikke har noe annet egnet. Anonymkode: 80cfc...c1c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Takk for alle svar🤩 Jeg er høygravid så å stå med høytrykksspyler og kost var helt uaktuelt. Tok derfor sjansen å vasket det på 30 grader på syntetisk program. Det gikk heldigvis veldig fint. Teppet ble skinnende rent og krøllet seg ikke. Anbefaler dette om man ikke har tid eller mulighet til å vaske det slik man egentlig burde gjøre😊 TS Anonymkode: d7d2c...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå